Byggahus.se
Brukar ha det som utslagsfråga vid anställningsintervju, vad tycker du om stefan och Krister, om de tycker det är bra är det bara tacka för att de kom och skicka hem dem, mycket effektivt :)
 
  • Gilla
  • Haha
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Mitt inlägg var inte ämnat som försvar för vare sig buskis, eller Stefan och Krister.
 
Zixten Zixten skrev:
Inte alla som oroar sig för detta, vid ett besök i Stockholm fikade vi på en uteservering.
Vi hörde när två kvinnor kom till bordet intill oss, den ena kvinnan satte sig, andades in rejält och sa : Ahhh vad skönt det är att sitta ute i friska luften...
Då sniffade jag lite och kunde direkt känna avgaser både från bensinmotor och dieslemotor...
Vår "stockholmsguide" som bor i stockholm upplyste oss senare att vi satt utmed Stockholms skitigaste gata...
Men du vet om att den friska luften i Tätort Dalarna under eldningssäsong är skitigare än Valhallavägen? ;)
 
...när man får sicksacka mellan Vois, Tiers och Glydes som är dåligt parkerade direkt på cykelbanan
 
Själv har jag bestämt mig för att inte reta mig på sparkcyklarna. De är inte skattesubventionerade, de används, är populära och parkeras ärligt talat över lag nästan lika bra som andra cyklar.

Om det funkar att bara bestämma sig sådär? Nej.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
harry73
Jag retar mig inte heller på dom, men har bestämt mig att inte använda dom. Kombination av små hjul och kantsten och andra ojämnheter är inte optimalt.
Kan man undvika akuten är det bra.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag retar mig inte heller på dom, men har bestämt mig att inte använda dom. Kombination av små hjul och kantsten och andra ojämnheter är inte optimalt.
Kan man undvika akuten är det bra.
Jag tror personligen det är ett bra beslut och tycker de mest är ett otyg, precis som de liknande cyklarna som man ser kastade i buskar, diken, mitt på cykelvägar, trottoarer mm.
Har tydligen förekommit att de helt sonika låst sig under färd också. Ajaj.
Eller en så enkel sak som att man inte kan lämna tillbaka den om man skulle råka få batteritorsk på mobilen.
 
harry73 harry73 skrev:
Jag retar mig inte heller på dom, men har bestämt mig att inte använda dom. Kombination av små hjul och kantsten och andra ojämnheter är inte optimalt.
Kan man undvika akuten är det bra.
Jag kör dem innan de sopat då racer slicksen på cykeln inte gillar grus och småsten. Det funkar bra, de går bara i 20 km/h vilket är sweet spot for denna typ av färdmedel. Sedan om man bakviktar kan man flyga över det mesta som pottor i vägen. Man kan tom hoppa över troatterer. Jag brukar göra det, tex där Drottninggatan korsar gamla Tunnelgatan så har de höjtupp drottninggatan så bilarna ska sakta farten, går att dundra på i 20 utan problem
 
O Ozzypojken skrev:
Har du ingen baslåda du kan trycka upp i taket?
Då måste man spela in DERAS buller först, och spela upp det igen.
 
4 år senare....
 
prototypen prototypen skrev:
För att din mamma och pappa förbjöd dig att ha cykeln i hallen
Vi lät sonen ha cykeln i hallen. Den blev stulen vid skolan...
 
GK100 GK100 skrev:
Grannen heter Anders Malmgren.
Jag har bott granne med honom, då vi bodde mindre centralt.
 
jarlh jarlh skrev:
Vi lät sonen ha cykeln i hallen. Den blev stulen vid skolan...
Sen hade ni den inte i hallen längre.... :crysmile:
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
...när du skriver arga lappar och sätter upp i entrén om balkongrökning, torktumlarludd och att "det ska vara tyst efter kl. 23".

...när du kontaktar Hyresgästföreningen, hyresnämnden och hyresvärden för att PostNord vill sätta upp fastighetsboxar i entrén. Anledningen är du inte vill gå så långt som en trappa ner till din postlåda.

...när du är "bortrest" när det är dags för bostadsrättsföreningens höst/vårstädning.

...när du kikar i tittögat i ytterdörren innan du går ut, så du inte riskerar att möta någon av grannarna.

...när du inte ser ut genom fönstren på grund av sot och avgaser.

...när portlåset är trasigt och du hittar pundare, fyllon och hemlösa som antingen sover i källartrappan eller har bajsat i hissen.
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 2 till
  • Laddar…
... När kollegorna pratar restid till jobbet och de är överens om att 30 minuter restid inte är så farligt. Då man fint inflikar det är 5 timmar i veckan man kunde lagt på äta ostron på kvarterskrogen
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.