Byggahus.se
lärjungen
För er som känner att det är för mycket kundförakt i Beijers kampanj, vill jag lätta upp tajta turbaner genom att bjuda på en nidbild av hantverkaren :crysmile:


Tack för mig, här skall faktureras ;)
 
  • Gilla
Husbuset och 3 till
  • Laddar…
I en annan av Cafe bärs lärorika utbildningar näms det att det första man gör på ett nybygge är att sätta upp brevlådan så man kan fakturera. Detta glömde klåparna på grannens nybygge och postnord orkade väl inte gå vidare så vi fick fakturan för plattan, så det finns mycket att lära från dessa filmer.
 
  • Haha
  • Gilla
SC Aero och 5 till
  • Laddar…
lärjungen lärjungen skrev:
För er som känner att det är för mycket kundförakt i Beijers kampanj, vill jag lätta upp tajta turbaner genom att bjuda på en nidbild av hantverkaren :crysmile:

[media]
Tack för mig, här skall faktureras ;)
Beijers kampanj blir inte bättre av Lasse Åberg humor om den svenske hantverkaren!!!
Självföraktet är utbrett i Sverige som lett till denna galenskap och jakt efter idioter i stället för det friska sättet att föregå med gott exempel och berömma de som är bra yrkesmän och kunder!

Friska människor letar positiv reklam och marknadsföring lösningar på problem och möjligheter!
 
Gör-det-självaren: Har gott självförtroende, men inte goda kunskaper och nu har han ringt in dig, en riktigt hantverkare,

Tack för den :)

Här dömmer dom alla gör det självaste att dom är riktiga dåliga byggare. Är det inte bättre att skriva att en del kan ha dåliga kunskaper med det finns också dom som kan ha bättre kunskaper än dig som hantverkare. Så se upp med dom, och tänk dig för vad du säger och se inte ner på någon innan du vet vad dom har för kunskaper. För det kanske blir du som får lära dig hur man bygger. Så se upp med denna kund grupp.
 
Bjor Bjor skrev:
Gör-det-självaren: Har gott självförtroende, men inte goda kunskaper och nu har han ringt in dig, en riktigt hantverkare,

Tack för den :)

Här dömmer dom alla gör det självaste att dom är riktiga dåliga byggare. Är det inte bättre att skriva att en del kan ha dåliga kunskaper med det finns också dom som kan ha bättre kunskaper än dig som hantverkare. Så se upp med dom, och tänk dig för vad du säger och se inte ner på någon innan du vet vad dom har för kunskaper. För det kanske blir du som får lära dig hur man bygger. Så se upp med denna kund grupp.
Fast hur kul vore livet utan stereotyper? "Gör det självaren" är i min värld ett begrepp för en person som till varje pris ska göra det själv, i alla fall inledningsvis.
 
G gravedigger skrev:
Fast hur kul vore livet utan stereotyper? "Gör det självaren" är i min värld ett begrepp för en person som till varje pris ska göra det själv, i alla fall inledningsvis.
Gör det självaste tänker jag mig att det är kunniga personer, eller dom som bygger på ett sätt som inte är det här standardiserade sättet man ska bygga på idag, där stora företag försöket påverka hur vi ska bygga. Halmbalhus, lerbyggen på olika sätt (flätade, lerhalm, mackelering), timmerhus (stolpteknik, liggtimmer mm) kubb eller någon annan teknik. Det är för mig gör det självare.


Jag tycket då inte om att dels upp folk i grupper. Det tillhör ett förlegat sätt sätt se på folk tycket jag.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Bjor Bjor skrev:
Gör det självaste tänker jag mig att det är kunniga personer, eller dom som bygger på ett sätt som inte är det här standardiserade sättet man ska bygga på idag, där stora företag försöket påverka hur vi ska bygga. Halmbalhus, lerbyggen på olika sätt (flätade, lerhalm, mackelering), timmerhus (stolpteknik, liggtimmer mm) kubb eller någon annan teknik. Det är för mig gör det självare.


Jag tycket då inte om att dels upp folk i grupper. Det tillhör ett förlegat sätt sätt se på folk tycket jag.
Märkligt hur Beijer och liknande kan ägna sig åt rena övergrepp och skyller på hur vanliga människor beter sig!
Varför ska inte vanliga människor få bygga sina egna hem?
Som om människor ska förbjudas laga sin egen mat!

Att bli typad som kundtyp #55 borde vara lika otänkbart som att få sin hårfärg bedömd
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
lärjungen
B byggarätt skrev:
Märkligt hur Beijer och liknande kan ägna sig åt rena övergrepp och skyller på hur vanliga människor beter sig!
Varför ska inte vanliga människor få bygga sina egna hem?
Som om människor ska förbjudas laga sin egen mat!

Att bli typad som kundtyp #55 borde vara lika otänkbart som att få sin hårfärg bedömd
Nu tycker jag att det börjar dras ganska oproportionerligt stora växlar här. "Beijer utövar övergrepp" och "Beijer har sagt att jag som privatperson inte får bygga i mitt eget hem".

Alltså, snälla människor. Kom igen :surprised:
 
  • Gilla
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
HAHHA tycker att det är en riktigt rolig reklam.:rofl::rofl::crysmile:
Det gjorde dem jättebra.

Någon som läst boken?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
lärjungen
  • Gilla
FatMikeSlim och 2 till
  • Laddar…
Bjor Bjor skrev:
Här dömmer dom alla gör det självaste att dom är riktiga dåliga byggare.
Nej, det gjorde de inte. Det är en övertolkning av orimliga proportioner. Du är uppenbarligen inte ensam om att dra den typen av stora växlar på det hela, men i mina ögon måste man välja att missförstå för att komma dit.
 
  • Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
F FatMikeSlim skrev:
Det brukar heta, "döm inte boken efter omslaget".:thinking:

Om hantverkare som snackar skit om kunderna (vilket sjävklart förekommer, lyssna på podden för smakprov), nu läser boken och tar till sig bara några av råden så får de fler verktyg som gör att de kan förstå och hantera kunden bättre.

Om man upplever att man är omgiven av idioter så kan det hjälpa att öka den egna insikte om att de flesta människor helt enkelt inte är som man själv och att man därför behöver anpass sig till detta. Blir bättre för alla. Att se på andra som idioter är ingen hållbar strategi för att lyckas i livet.

Med ökad insikt hos hantverkare kan kundföraktet minska (finns så klart många bra hantverkare utan den jargongen också).

Tycket Beijer är rätt ute här. För att vara tydlig. Det är hantverkaren som ska utvecka sina syn på omgivningen och i bästa fall sluta se på kunden som idiot.

Således för de som läser boken ökar samspelet och föraktet minskar.
hahaha verkligen roligt!

Inget illa ment men.... :rofl:
Jag ser en bild av dig sittandes på en soffa, med en tänd brasa i bakgrunden och har lite snillen spekulerar
"*bla bla* hållbar strategi för att lyckas i livet --- .. ökad insikt *bla bla* utveckla sin syn *bla bla* således.... öka samspelet ....*bla bla*"

Boken och du skjuter i så fall högt över målet. :thinking::crysmile:

I verkligheten, gubben i blåkläder
"hahahah de ÄR idioter, Beijer har så jävla rätt, fy fan för alla privatkunder"
 
  • Haha
  • Gilla
thomas33 och 2 till
  • Laddar…
F FatMikeSlim skrev:
Det brukar heta, "döm inte boken efter omslaget".:thinking:

Om hantverkare som snackar skit om kunderna (vilket sjävklart förekommer, lyssna på podden för smakprov), nu läser boken och tar till sig bara några av råden så får de fler verktyg som gör att de kan förstå och hantera kunden bättre.

Om man upplever att man är omgiven av idioter så kan det hjälpa att öka den egna insikte om att de flesta människor helt enkelt inte är som man själv och att man därför behöver anpass sig till detta. Blir bättre för alla. Att se på andra som idioter är ingen hållbar strategi för att lyckas i livet.

Med ökad insikt hos hantverkare kan kundföraktet minska (finns så klart många bra hantverkare utan den jargongen också).

Tycket Beijer är rätt ute här. För att vara tydlig. Det är hantverkaren som ska utvecka sina syn på omgivningen och i bästa fall sluta se på kunden som idiot.

Således för de som läser boken ökar samspelet och föraktet minskar.
"Och i bästa fall sluta se på kunden som idiot." Dom hantvärkare som gör det tror inte jag ändrar sig efter ha läst denna bok, dom borde skaffa sig ett annat yrke där dom inte har nå kontskt med andra mäniskor. Då kan dom bra hantverkarna blir kvar och kan få upp sitt ryckte.
 
  • Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
En bra reklamkampanj resulterar inte i 41 sidor (tills nu i alla fall) med inlägg som i huvudsak antingen tycker reklamen är dålig eller tar upp frågan om idioter i alla tänkbara former. Och Beijers kampanj är urdålig på så sätt att den mycket lätt kan missförstås (jämfört med Beijers avsikt) och att missförståndet väcker negativa känslor.

En bra reklamkampanj väcker positiva känslor och omtalas i positiva ordalag bland arb kamrater och vänner.

Kommer aldrig på fråga att nån som jobbar åt mig får kalla kund för idiot, inte ens på skoj eller som ironi eller vad som helst. Orden kund och idiot får inte nämnas på samma dag. En kund är en människa och väljer man att jobba med människor så måste man respektera andra människor. Kunder kan ha olika syn på saker och ting jämfört med mig men än sen då. Och på samma sätt som jag respekterar andra människor, mina kunder, kräver jag att också bli respekterad av dem. Det är ytterst sällan jag eller nån av min personal hamnar i konflikt pga bristande respekt.
Eftersom det handlar om affärsmässiga förhållanden så gäller att ha tydliga villkor i alla uppgörelser. Är uppgörelsen otydlig så kan det lätt resultera i konflikt. Då kommer uttryck som ”idiot” för att beskriva motparten.

Jag är förvånad över Beijers lednings medvetna val att lansera den reklamkampanjen för den är dålig.
 
  • Gilla
Fairlane och 10 till
  • Laddar…
optimum
Uppenbarligen leds Beijer av idioter.

De måste godkänt denna "reklamkampanj"

Ungefär lika korkat som de där kommungubbarna ifrån Motala som var på porrklubb och betalade med kommunens kreditkort.
Deras förklaring var att det var så mörkt att de inte såg att det var en porrklubb de var på. ojojoj

Beijer ledning ojojoj
Beijers ägare borde vara oroliga.
 
  • Haha
thomas33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.