Byggahus.se
D
Jag har en tomt som ligger längsmed en väg. Min granne har sin utfart i rät vinkel mot min tomt och alltså även mot vägen. Han bor på motsatt sida om vägen sett från mig.

Istället för att bredda sin egen utfart har han anlagt en halvcirkel in på min tomt, för svängradien.

Han vägrar lyssna på mig och säger att han inte ville bredda sin väg för att han inte vill förstöra sina diken. Han har köpt en stor båt och behöver svängradien är hans motivering.

Jag kom hem en dag och då hade han gjort detta, vad skall jag göra?

Förtvivlad.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Arg
  • Ledsen
Marcusskold och 9 till
  • Laddar…
Det låter rätt extremt att han grävt på er tomt. Stämmer det verkligen?
 
  • Gilla
Harrison
  • Laddar…
D
D Daniel 109 skrev:
Det låter rätt extremt att han grävt på er tomt. Stämmer det verkligen?
Jag har aldrig skritvit att han har grävt. Han har dumpat massor där så att han kan svänga runt.
 
  • Wow
  • Gilla
Harrison och 5 till
  • Laddar…
Anmäl intrånget och sätt upp ett staket.
 
  • Gilla
Harrison och 17 till
  • Laddar…
D
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Anmäl intrånget och sätt upp ett staket.
Jag har anmält det till vägföreningen men han sitter med i styrelsen. Allt ser ganska mörkt ut just nu. :(
 
  • Ledsen
Harrison och 1 till
  • Laddar…
Om du inte störs av massorna så är det nog enklast att sätta upp ett staket i tomtgräns. Om du vill ha bort massorna så är det självklart knivigare, börja med att polisanmäl.
Finns ett flertal trådar som handlar om grannes överträdelse, polisanmälan och handräckning.

Edit, 2 på bollen
 
  • Gilla
Harrison och 9 till
  • Laddar…
D
tttomten TomasJor skrev:
Om du inte störs av massorna så är det nog enklast att sätta upp ett staket i tomtgräns. Om du vill ha bort massorna så är det självklart knivigare, börja med att polisanmäl.
Finns ett flertal trådar som handlar om grannes överträdelse, polisanmälan och handräckning.

Edit, 2 på bollen
Det är ca 1m in på min tomt. Det är inte jättestörande men varför ska han köra på min tomt bara för att han har en stor båt?
 
  • Gilla
Harrison och 7 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Det är ca 1m in på min tomt. Det är inte jättestörande men varför ska han köra på min tomt bara för att han har en stor båt?
Det ska han inte utan din tillåtelse.
 
  • Gilla
Harrison och 20 till
  • Laddar…
Kan du lägga upp en bild på hur det ser ut?

Låter ju helt galet att någon skulle vräka ut en fyllnadsmassor på någon annans gård.

Skulle precis som andra skriver polisanmält och satt upp någon sorts hinder.

En person som utan att fråga gör som du beskriver är inte ens lönt att diskutera med

Sätt upp hinder och berätta för han att du polisanmält .

Låter du det här bara rinna ut i sanden så tänk bara vad han kan hitta på nästa gång
 
  • Gilla
Harrison och 22 till
  • Laddar…
D
Silly Bear Silly Bear skrev:
Kan du lägga upp en bild på hur det ser ut?

Låter ju helt galet att någon skulle vräka ut en fyllnadsmassor på någon annans gård.

Skulle precis som andra skriver polisanmält och satt upp någon sorts hinder.

En person som utan att fråga gör som du beskriver är inte ens lönt att diskutera med

Sätt upp hinder och berätta för han att du polisanmält .

Låter du det här bara rinna ut i sanden så tänk bara vad han kan hitta på nästa gång
Känner att jag helst inte vill bråka om det.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Tobbias80 och 1 till
  • Laddar…
Varför ens starta tråden då?

Även om du är konflikträdd så kan du ju inte tillåta att någon annan förstör din gård
 
  • Gilla
  • Haha
Harrison och 51 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Känner att jag helst inte vill bråka om det.
Kanske inte värt att bråka om det men det stör dig ju och vad händer i framtiden? Du bör nog åtminstone vara tydlig att han gått över gränsen för vad som är ok.
 
  • Gilla
Manuel Manolo och 7 till
  • Laddar…
Att ta sig friheten att vräka ut fyllnadsmassor på en grannes gård måste väl gå över alla gränser för varenda person här på forumet.

Vill du inte ta tag i det själv så hör med någon släkting om dom kan hjälpa dig.
 
  • Gilla
Tombrittberg och 26 till
  • Laddar…
Oavsett om du inte vill bråka om det nu så kanske morgondagen ser annorlunda ut..

Dokumentera allt!
 
  • Gilla
Biffkrull och 10 till
  • Laddar…
finns det något annat grannen har eller kan som du villhöver? kanske ett byte om du vill undvika bråk. annars så nej men sorry.. be honom återställa. det är inte du som skapat dålig stämning....
 
  • Gilla
Mathias Nyström och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.