Byggahus.se
Enligt Smartson har jag det bästa. Men det tycker inte jag.

http://www.smartson.se/index.aspx?id=43834

Har hela serien OBH Nordica Supreme steel. Men vill gärna byta mot nåt som verkligen är bra.

Vad kan ni rekommendera?
 
Jag har flera av ittala kastrullerna i testet och är nöjd med dem (har inte pastainstsen).

Nästa kastrull blir nog en Demeyere (dyr) har en sån stekpanna. Fissler sägs också vara bra.
 
Demeyere Oj oj om man kollar priset! :O
 
Det kostar att ligga på topp. Är det för att koka vatten så spelar det ingen roll, men deras stekgrytor och såskastruller (kan inte stava till sötöse) är det bästa jag använt.
 
Koka vatten? Det gör vi i en vettenkokare.

Hade Anders Petter innan. Samma sak där. Missade man 1 minut o såsen brändes vid.
Värst är det med stekpannor. Nya är ok. Sen börjar problemmen. Den som funkade bäst för oss var en Fiskars (av Tefal, Noname, Anders Petter, Obh Nordica).
 
Jag är helt nöjd med mina Hackman All Steel och Hackman Matador.
 
Tycker ergonomin på de där OBH är fasansfull. Fiskars Functional Form stekpannor och grytor har fått grymma betyg med.
 
Vi behöver nya kastruller och jag var inne på "Tools" från Iittala men det finns ju även andra märken som de Buyer och Demeyere. Vilka kastruller är de allra bästa? Är en kastrull för ett par tusenlappar värt sitt pris?
 
Misse skrev:
Vi behöver nya kastruller och jag var inne på "Tools" från Iittala men det finns ju även andra märken som de Buyer och Demeyere. Vilka kastruller är de allra bästa? Är en kastrull för ett par tusenlappar värt sitt pris?

Om du gilla att skryta? JA!

Annars är allt i rostfritt med tjock och rak botten (lite dyrare men inte som Demeyere)
bra. Se till att handtagen är riktig fast bara.
 
BigGitt skrev:
Om du gilla att skryta? JA!

Annars är allt i rostfritt med tjock och rak botten (lite dyrare men inte som Demeyere)
bra. Se till att handtagen är riktig fast bara.
Jag är inte ute efter att skryta (tror för övrigt inte att våra gäster brukar kommentera våra kastruller) men jag tycker om design och efter att ha haft ett par usla kastruller skulle jag vilja satsa på kvalitet!
 
Misse skrev:
Jag är inte ute efter att skryta (tror för övrigt inte att våra gäster brukar kommentera våra kastruller) men jag tycker om design och efter att ha haft ett par usla kastruller skulle jag vilja satsa på kvalitet!
I.s.f. kan du satsa på allt som kostar mer än 300/styck. Men det är min personliga åsikt!

Själv har vi allt från den här serien.

http://www.obhnordica.se/Default.aspx?ID=39&ProductID=PROD80

Är ganska nöjda. Fast vi ville byta innan.
Nästa gång (då vi byter hus och det gör vi ofta) kommer vi att satsa på: Jamie Oliver rostfri serie.
 
sventable skrev:
jag använder dessa visst kostar en del men du behöver bara ett par stekpannor oxå sen har du allt...

[länk]
Jag skulle nog satsa på OBH Nordica. Ok. Det blir lite dyrare än ditt set (4670+pannor) men man kan spärra in ångan genom att vrida på locket. Och det blir mycket enklare att sila utan att plocka bort locket.

Men smaken är som baken :)
 
BigGitt skrev:
Jag skulle nog satsa på OBH Nordica. Ok. Det blir lite dyrare än ditt set (4670+pannor) men man kan spärra in ångan genom att vrida på locket. Och det blir mycket enklare att sila utan att plocka bort locket.

Men smaken är som baken :)
tittar du på locken på Fissler så buktar dom inåt därmed så kokar inte vattnet bort utan det droppar ner igen..... och sila med dessa är inga problem lyft lite på locket så är det fixat. men smaken är som baken som sagt va, precis som att globals knivar aldrig kommer in i mitt kök om jag så fick dom gratis.

och ska du handla jamie olivers serie så finns den i tefals sortiment men under annat namn kommer inte ihåg vad den heter. men den är likadan
 
Vad har du emot Global?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.