Miten käsittelette ylimääräisen rappauksen tai laastin ämpärissä? Minne heitätte sen, kun olette valmiita työnne kanssa? Huuhteletteko ämpärin normaalisti ja annatte viemärin tai maaperän hoitaa sen?
Miten toimitaan? Välttelen pieniä töitä, joissa olen epävarma tarvittavan laastin määrästä. Sitä jää aina liikaa, enkä tiedä, miten ylimäärä pitäisi oikeastaan käsitellä.
Käytin käytetyn aineksen kaataa kasaksi nurmikolle ja kulhon pesin vesiletkulla puutarhan nurkassa. Kun aine oli kovettunut, se kuljetettiin seuraavalla matkalla kierrätykseen ja heitettiin sinne tarkoitettuun kasaan.
Kaavin nurkan puutarhassa ja huuhdon sen siellä. Sitten kun muistan/jaksan, se menee peräkärryyn ja matkaa kierrätyskeskukseen tai päätyy kuoppaan, kun kaivan puutarhassa
Ylijäämä laasti kaavitaan pois ja heitetään tyhjään laastisäkkiin. Viedään sitten kaatopaikalle, kun on aika mennä sinne. Kaikki työkalut ja ämpärit puhdistetaan ja ylijäänyt vesi kaadetaan esimerkiksi kukkapenkkiin.
Vi har en grund som ska putsas nån gång snart, där trycker vi i div överblivet bruk som fyllnad. Ibland förbereder vi formar och gjuter nån skylthållare eller ljusstake eller fågelbad med rabarberblad som form.
Ei pahalla... mutta kivien välissä oleva täytteet eivät ole kauneinta muuraustyötä mitä olen nähnyt. Luulenpa, että olisi jopa ollut parempi ilman sotkua...
Luulen, että jopa olisi ollut parempi ilman sotkua.....
jo hmm... Osittain syytän edellistä omistajaa ja puolustan meitä molempia sanomalla, että se, kuten sanottu, täytyy puhdistaa... Älä kysy minulta, miksi hän on käyttänyt mukulakiviä täällä... Paljon kompromisseja vanhassa talossa.
oceanis sanoi:
Luulen, että jopa olisi ollut parempi ilman sotkua.....
sekoittaa pieni määrä? katso mitä sinun pitää puhdistaa/korjata, arvioi määrä
Ajattelin lähinnä kykyäni olla menemättä kaatopaikalle ajallaan, mikä tarkoittaa, että on suuri riski kerätä monta pientä jämää säkkiin pitkän ajan kuluessa, kunnes siitä tulee liian raskas hallittavaksi
Ajattelin lähinnä kykyäni olla menemättä kaatopaikalle ajoissa, mikä tarkoittaa, että riski on suuri, että kerään säkkiin monia pieniä osia pitkän ajan kuluessa, kunnes se tulee liian raskaaksi käsitelläkseni
Useita säkkejä, joissa on vähän jokaisessa, yleensä ratkaisee tällaisen ongelman......
Käyttää sinisiä Ikean kasseja. Ovat sopivan painavia kaksi nostettavaksi. Pysyvät hyvin kunnossa, jos kassit eivät ole täynnä reunaan asti. Helppo tyhjentää kierrätyskeskuksessa. Ota kiinni yhdestä kahvasta, vedä se yli kassin, niin sisältö valuu pois kassista.
Sopivan suuria myös maalle, kiville, hiekalle, puretulle betonille jne. Kuljetin kerran pois puretun betonilattian 51 Ikean kassissa kierrätyskeskukseen (tosin ei samalla peräkärrykuormalla). Yksi kassi kestää yleensä 5-6 lastausta ennen kuin kahva pettää. Mutta koska ne maksavat 5 kr/kpl on se silti taloudellista.
Minä vain huuhtelen, kunnes nurmikolla on sorakasa ja seoksen sementti leviää nurmikolle runsaasti veden kanssa sekoitettuna.
Eikö nurmikko kärsi "sementtivedestä"? Voisin kuvitella, ettei ole ongelma esimerkiksi puhdistaa työkaluja siten. Olen kuitenkin epäileväinen siitä, miten hyvä se on ruoholle, jos haluaa päästä eroon muutamasta ylimääräisestä kilosta laastia.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.