Hei!
Olen kokoamassa IKEA-keittiötä. Alemman ripustuskiskon korkeus on selkeä, mutta mielestäni ylemmän on epämääräinen.
Koska yläkaapit eivät ole vielä saapuneet, en voi mitata kuinka paljon ne ulottuvat kiskon yläpuolelle.
Kiskon kuvauksessa mainitaan vähintään 20 mm yläkiskon ja yläkaapin välillä, mutta kun mittaan vanhemmasta Ikea-keittiöstä, se on noin 40 mm. Tietääkö kukaan kuinka paljon se ulottuu ripustuskiskosta?

F Fredrik_1976 sanoi:
Hei!
Olen asentamassa IKEA-keittiötä. Alareunan kiinnityskiskon korkeus on selkeä, mutta ylemmän kiskon kohdalla en ole varma sen korkeudesta.
Koska yläkaappeja ei ole vielä toimitettu, en voi mitata, kuinka paljon ne ulottuvat kiskojen yläpuolelle.
Kiskon ohjeissa lukee, että vähintään 20 mm yläkaapin ja yläkiskon välissä, mutta kun mittaan vanhaa Ikean keittiötä, se on noin 40 mm. Tietääkö joku, kuinka paljon se ulottuu kiinnityskiskosta?
Ei paljon, kun mittaan keittiöstäni, väli on 4 mm yläkaapin ja yläkiskon välillä.
Mutta Ikean "avainreikälevyt" mahdollistavat aika paljon säätöä.
Keittiökaapin sivuprofiili ja seinän välinen rako, jossa näkyy säädettävä kiinnityskisko.

Viimeksi muokattu:
tommib
Kisko on melkein kiinni yläkaappien yläosassa, mutta tarvitaan 20 mm tilaa katon ja kiskon väliin, jotta ne voidaan ripustaa paikoilleen.

Jos sitä tilaa ei ole, kiinnikkeen voi ensin kiinnittää ja sitten nostaa kaapin siihen ja ruuvata kiinni, se on hieman hankalampaa.

Kiitos
En voi käyttää Ikeas piirustusta, koska yläkaapit ovat 60 cm korkeita ja kaappien yläpuolella kulkee ilmanvaihtoputki. Joten minun täytyy varmaan asettaa kiskon yläreuna tarkalleen 20 mm rummun alapuolelle. Silloin saan hieman yli 50 cm väliä työtason ja yläkaapin alareunan väliin.

Onhan mahdollista asentaa rungot ilman kiskoa myös. Mukana tulee tavarat siihen, mutta seinän täytyy tietenkin kestää sen.

/Höghus

tommib
Kuva metallisesta kaappikiskosta pesutuvassa, joka on asennettu lähelle katon rajaa, vieressä vaate ja kaapin yläreuna.

Tältä se näyttää pesutuvassani. Siinä on pari millimetriä kiskon yläosasta kaapin yläosaan. Tässä ei pystynyt ripustamaan kaappia, vaan minun piti asentaa kiinnikkeet ensin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.