1 544 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Yksitiekasetti kaksiiekaiskassetteihin, kustannukset?
Ajattelen ostaa kaksikerroksisen talon, jossa on rappaus, yksivaiheinen rappaus 8-10 mm. Kuitenkin rappaus on vain alakerrassa, koska talossa on korkea katto ja suurin osa yläkerrasta on kattoa! Olen lukenut paljon, että yksivaiheinen rappaus ei ole hyvä, koska siinä on homeen riski jne.
Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja vaihtanut?
Mikä voisi olla kustannus vanhan purkamisesta (joka on tällä hetkellä täysin vahingoton)?
Mitä maksaa asettaa kaksivaiheinen rappaus?
Miten vakuutusyhtiö toimii tässä?
Kuka ottaa kustannukset, kun emme ole vielä ostaneet taloa?
Tilanne: Myyjä on ostanut talon hyvässä uskossa. Rakennusyhtiötä ei enää ole, mutta on yksityishenkilö, joka on tilannut ja rakentanut talon.
Myyjä aikoo nyt myydä. Me ostajina luemme tarkastusraportin, joka on vain silmämääräinen, jossa mainitaan vain pieni merkityksetön halkeama, joka on helppo korjata.
Me (ostajat) haluamme sitten alentaa talon hintaa, koska näemme, että joudumme ottamaan julkisivun vaihdon kustannukset, koska se on ennemmin tai myöhemmin vaihdettava (kymmenen vuoden sisällä).
Toivon kaikkea apua. Tiedän, että on vaikea sanoa tarkka hinta. Olen lukenut, että se on välillä 300.000:- ja 1,5 miljoonaa. Mikä on melko suuri haarukka.
Onko jollakulla vinkkejä tai lisätietoa, josta voisi olla apua??
Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja vaihtanut?
Mikä voisi olla kustannus vanhan purkamisesta (joka on tällä hetkellä täysin vahingoton)?
Mitä maksaa asettaa kaksivaiheinen rappaus?
Miten vakuutusyhtiö toimii tässä?
Kuka ottaa kustannukset, kun emme ole vielä ostaneet taloa?
Tilanne: Myyjä on ostanut talon hyvässä uskossa. Rakennusyhtiötä ei enää ole, mutta on yksityishenkilö, joka on tilannut ja rakentanut talon.
Myyjä aikoo nyt myydä. Me ostajina luemme tarkastusraportin, joka on vain silmämääräinen, jossa mainitaan vain pieni merkityksetön halkeama, joka on helppo korjata.
Me (ostajat) haluamme sitten alentaa talon hintaa, koska näemme, että joudumme ottamaan julkisivun vaihdon kustannukset, koska se on ennemmin tai myöhemmin vaihdettava (kymmenen vuoden sisällä).
Toivon kaikkea apua. Tiedän, että on vaikea sanoa tarkka hinta. Olen lukenut, että se on välillä 300.000:- ja 1,5 miljoonaa. Mikä on melko suuri haarukka.
Onko jollakulla vinkkejä tai lisätietoa, josta voisi olla apua??
Tuskinpa se maksaa 1,5 miljoonaa. Voisin sanoa, että pääset todella pitkälle 300k:lla, sen pitäisi riittää, jos tilanne on kuten sanot, ilman (kosteus)vaurioita olemassa olevassa seinässä! Jos teet työn itse, hinta laskee huomattavasti.
Onko kyseessä 1,5-kerroksinen talo, jos yläkerta koostuu enimmäkseen katosta?
Onko kyseessä 1,5-kerroksinen talo, jos yläkerta koostuu enimmäkseen katosta?
Miksi vaihtaa, jos julkisivussa ei ole mitään vikaa?
Miksi haluat laskea talon hintaa virheettömän julkisivun vuoksi? Vaikka siinä on tunnettu riskirakenne, mutta tiesit sen jo tehdessäsi tarjouksen.
Jos julkisivu on virheetön, ei myöskään ole mitään vahinkoa, jonka vakuutusyhtiö korvaisi. Mahdolliset vaihtokustannukset saatat joutua maksamaan itse; et voi sälyttää niitä myyjän kannettaviksi. Arvioisin 4-500 000 kr:n kustannukset, jos kyseessä on vain "puolet" talosta.
Miksi haluat laskea talon hintaa virheettömän julkisivun vuoksi? Vaikka siinä on tunnettu riskirakenne, mutta tiesit sen jo tehdessäsi tarjouksen.
Jos julkisivu on virheetön, ei myöskään ole mitään vahinkoa, jonka vakuutusyhtiö korvaisi. Mahdolliset vaihtokustannukset saatat joutua maksamaan itse; et voi sälyttää niitä myyjän kannettaviksi. Arvioisin 4-500 000 kr:n kustannukset, jos kyseessä on vain "puolet" talosta.
Klikkaa tästä vastataksesi