Onko kenelläkään kokemusta materiaalista nimeltä ytong? Millainen on sen työstettävyys? Mitä työkaluja tarvitaan ja voiko sitä maalata? Onko joku, joka tietää?

Hei!

Tsekkaa www.yxhult.se, joka valmistaa materiaalia. Olen itse yrittänyt lähettää heille sähköpostia useita kertoja, mutta en saa koskaan vastausta(?)

Voithan yrittää soittaa. Ehkä se sujuu paremmin?!

Vaihtoehtoja Ytongille voivat olla H+H Celcon, Lättklinkerbetong, Leca tai esivalmistetut ja eristetyt betonielementit.

Katso myös vanhempia kysymyksiä tästä aiheesta täällä foorumilla.

Jos saat esiin hintatietoja, olen todella kiinnostunut :D

Ystävällisin terveisin ja Onnellista Uutta Vuotta!

/Stefan

Kun laskimme (ei kuitenkaan H+H Celcom), oli Y-tong kallein kaikista materiaaleista. Rakennamme sen sijaan Nordblockilla.

Ajattelimme käyttää ytongia rakentaaksemme seinän, jossa on hieman "aukkoja" kaikelle mahdolliselle. Enimmäkseen vaikutuksen vuoksi, ei varsinaisesti tavaroiden säilyttämiseen. Kuten arvasimme, ytong on kallein luokassaan.

Mietimme, jos tekisimme siitä hieman monimutkaisemman ja rakentaisimme seinän kehikoilla ja kipsillä, jonka olemme jo maksaneet :) Ajattelimme rapata tämän seinän niin, että se näyttää hieman "karkean" näköiseltä ja mietimme, kestävätkö kipsilevyt sen. Irtoaako muurauslaasti kipsistä ja masoniitista?

Ei voi puhdistaa kipsiä. Kannattaa käyttää strukturoitua maalia sen sijaan. Rappausta ei voi käyttää paperille tai puulle...
Eräässä aikaisemmassa keskustelussa kuvailin, miten tein syvennyksiä väliseinään - etsi vain... :)

Kiitos siitä! Aion tutustua tarkemmin yksityiskohtaiseen kuvaukseen!

On olemassa levyjä nimeltään "Masterboard" ja "Pyrok", jotka on valmistettu kuitusementistä, mineraalilevy, joka sopii erinomaisesti rappaamiseen.

www.ljungberg.se

Sieltä löydät tietoa kaikista siellä olevista levyistä.

Aiomme ostaa heidän Masterfasad-levynsä rapataksemme ulkoseinät.

Voit käyttää lecablockia, se on halvempaa ja sinulla on jo se "rustika" ulkonäkö. Tarvitaan vain kevyt puhdistus.

Se on erittäin helppoa työskennellä sen kanssa.

;D

Sweli!

Oliko se te, jotka rakensitte pre-fabbade betonielementeillä (jotka olivat eristettyjä)? Jos ei, mitä on Nordblock? Kevytbetoni??

Ystävällisin terveisin Stefan :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.