Hei!

Rakennan autotallia ja huomasin, että rakentajani on käyttänyt Windy-tuulensuojaa PE-kalvon iänkestävän muovin sijaan. Hänen mukaansa ne ovat sama asia.
Mitä sanoo asiantuntija?

• Rakenteilla olevan autotallin sisätila, jossa kattoon asennettu Windy-vindskydd-muovi. Työkalut ja materiaalit sivussa.
  • Rakennuspiirustus, jossa näkyy erilaisia materiaalikerroksia, kuten tuulensuojakangas ja PE-kalvo. Teksti sisältää teknisiä tietoja ja materiaalien mittoja.
Se on diffuusioavoin, mikä ei ole sama asia kuin åldersbeständig-plastikka, jossa haluat korkean höyrynvastuksen.

Jos sitä ei ole tarkoitus lämmittää, et halua käyttää muovikalvoa kondensaation riskin vuoksi.

JOS se on tarkoitus lämmittää, se riippuu siitä, kuinka paljon kosteutta lisäät, riittääkö tuulikalvo vai ei. Jos ajat autosi sisään joka päivä, jolloin 2 dm lunta sulaa ja höyrystyy, tulee sinulle ongelmia. Jos aiot vain pitää hyllyjä, joissa on nauloja, ongelma on todennäköisesti olematon.

Mikael_L
Kyllä, se ei ole sama asia.
Mutta joskus se voi olla parempi valinta, jos kyseessä on rakennus, joka ei ole lämmitetty, tai jossa on matala lämpötila tai joka on lämmitetty vain osan vuodesta, se voi olla parempi.
Oikeastaan se riippuu myös siitä, kuinka paljon kosteutta epäilee sinne tulevan.

Mutta ainakaan se ei ole mikään suuri virhe, jotkut haluavat sen olla diffuusioavoin seinissä tällaisissa rakennuksissa (kuten sinä nyt sait), toiset haluavat sen olla diffuusiotiivis (kuten itse lopulta päätin monien valinnan tuskien jälkeen autotallini osalta).

• Tykkään
mili1983
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L sanoi:
Ja se ei ole sama asia.
Mutta joskus se voi olla parempi valinta, jos rakennus on lämmittämätön, tai siinä on matala lämpötila tai se on lämmitetty vain osan vuodesta, se voi olla parempi.
Oikeastaan se riippuu myös siitä, kuinka paljon kosteutta epäilee, että sinne tulee.

Mutta ainakin se ei ole mikään iso virhe, jotkut haluavat sen diffuusioavoimena seinissä sellaisissa rakennuksissa (kuten sinä nyt sait) ja toiset haluavat sen diffuusiotiiviinä (kuten minä itse pitkän miettimisen jälkeen lopulta valitsin autotalliini).
Kiitos vastauksesta!
Rakentajani yleensä tietää senkaltaiset asiat, mutta ajattelin kuitenkin esittää kysymyksen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.