10 780 lukukertaa ·
32 vastausta
11k lukukertaa
32 vastausta
Vuonna 76 remontoitu takkahuone
Olemme salaojanneet eristeellä (pordrän) vuonna 2021. Kellariympäristö on siitä lähtien ollut todella hyvä, kuiva ja siisti.R Rickard.lj sanoi:
Aion laittaa solumuovia kaikkien koolinkien väliin, mutta muuten ei mitään muuta.
Teen tämän, koska lattia on liian epätasainen (korkoerot 4 cm) käyttämään esimerkiksi platonmattoa alla kuten olen nähnyt monien muiden tekevän. Tavoitteenani on tuulettuva lattia, jossa mikään orgaaninen ei ole suorassa kosketuksessa betoniin tai muuhun, mikä voi johtaa kosteutta.
Edit: Laatta ei ole kostea.
Oikeastaan hinta. Muuten järjestelmään minulla ei ole mitään huomautettavaa.raveper sanoi:
Jonkin pohdinnan jälkeen päätettiin lopulta lisätä vielä kolme riviä valettuja pylväitä. Nyt ne ovat 50 cm jaolla, aiemman tuplan sijaan. Suunnitelmissa on asentaa reglar, jotka ovat 45x45, joten tämä tuntuu välttämättömältä. Nyt laitetaan muovia uusien valettujen sylinteriputkien päälle ja lopetetaan tältä päivältä.
Lyhyt päivitys.
Tänään ostettiin koolinkit. 45x70 mm tuli valituksi.
Testasin periaatetta biltemas palkkikenkien ja koolingin kanssa. Valetut pienet pylväät näyttävät olevan tasossa. Näyttää toimivan hyvin...
Nyt kolme neljästä seinästä pitää maalata ja levy puhdistaa huolellisesti ennen kuin lattian rakentaminen voi alkaa.
Tänään ostettiin koolinkit. 45x70 mm tuli valituksi.
Testasin periaatetta biltemas palkkikenkien ja koolingin kanssa. Valetut pienet pylväät näyttävät olevan tasossa. Näyttää toimivan hyvin...
Nyt kolme neljästä seinästä pitää maalata ja levy puhdistaa huolellisesti ennen kuin lattian rakentaminen voi alkaa.
Hei kaikki taas!
Alkaa olla aika eristykselle. Olen ajatellut käyttää kivivillaa MUTTA, Nivell ja muut käyttävät kivivillaa/lasivillaa, jossa on alumiinikalvo toisella puolella, joka tulisi asettaa alaspäin betonia vasten. Vaikuttaa siltä, että tavallisilla rakennusliikkeillä ei ole tätä hyllyssä.
Uskotteko, että kadun, jos laitan "tavallista" kivivillaa?
Alkaa olla aika eristykselle. Olen ajatellut käyttää kivivillaa MUTTA, Nivell ja muut käyttävät kivivillaa/lasivillaa, jossa on alumiinikalvo toisella puolella, joka tulisi asettaa alaspäin betonia vasten. Vaikuttaa siltä, että tavallisilla rakennusliikkeillä ei ole tätä hyllyssä.
Uskotteko, että kadun, jos laitan "tavallista" kivivillaa?
Eristys on käynnissä. Aliarvioin ajan, joka menee reikänauhan asentamiseen alapuolelle kivivillan tukemiseksi. Vähän folionauhaa auttaa myös lisätukena.
Olen myös samalla asentanut alapuolelle suojaputkia tulevaa ääni- ja mediakaapelointia varten. Palaan asiaan kuvalla, kun eristys on paikoillaan. Sen jälkeen ajattelin hankkia lastulevyjä.
Olen myös samalla asentanut alapuolelle suojaputkia tulevaa ääni- ja mediakaapelointia varten. Palaan asiaan kuvalla, kun eristys on paikoillaan. Sen jälkeen ajattelin hankkia lastulevyjä.
Myöhäinen vastaus mutta... Nivellin kivivilla on erityisen kovaa yhdeltä puolelta, jotta se ei roikkuisi, kun se on ripustettu "kannattimille", jotka asetetaan palkkien päälle. Uskon, että itse kivivilla on aivan kuten kaikki muutkin, tärkeintä on, että se ei roiku laatalla (erityisesti, jos sinulla on pakotettu ilmanvaihto, joka kulkee laatan vieressä).J_P_K sanoi:
Hei kaikki taas!
On aika aloittaa eristys. Olen ajatellut käyttää kivivillaa, MUTTA, Nivell ja muut käyttävät kivivillaa/lasivillaa, joka on päällystetty alumiinikalvolla yhdeltä puolelta, ja se pitäisi asettaa alaspäin betonia vasten. Tämä vaikuttaa olevan jotain, mitä tavallisissa rakennustavarataloissa ei ole hyllyllä.
Uskotteko, että kadun sitä, jos käytän "tavallista" kivivillaa?
Kiitos vastauksesta. En ollut vielä täysin päästänyt ajatusta.H henche sanoi:Myöhäinen vastaus mutta... Nivells kivivilla on erityisen kova toiselta puolelta, jotta se ei roikkuisi, kun se riippuu "kannattimissa", jotka sijoitetaan palkkien päälle. Luulisin, että itse kivivilla on samanlaista kuin kaikki muut, tärkeää on, että se ei roiku levyllä (erityisesti jos sinulla on pakotettu ilmanvaihto, joka kulkee levyn suuntaisesti).
Okei, tämä selittää, miksi heidän eristyskannattimensa ovat niin suhteellisen pieniä, ne eivät koskaan toimisi tavalliselle kivivillalle.
Ei pakotettua ilmanvaihtoa minun tapauksessani.
Kysymys asiayhteydessä. Miten olisi toiminut jäljitettyjen levyjen ja lattialämmityksen kanssa tuossa rakenteessa? Lämmitetäänkö betonia edelleen liikaa riskeillä, jotka liittyvät siihen? Monet väittävät, että lattialämmityksellä on myös energiahäviöitä ja huono eristys alaspäin. Mutta pitääkö se todella paikkansa? Häviöt pitäisivät olla siellä, vaikka lämmitettäisiin pattereilla? Vai?
En osaa vastata, mutta ymmärrän, mitä tarkoitat. Kun se ei ole suoraan levyn päällä, sen pitäisi ainakin tehdä jotain, mutta ehkä marginaalisesti. Jos joku tietää ja lukee, saa mielellään vastata.O Olf Oggler sanoi:Kysymys asiayhteydessä. Miten se toimisi ura-levyjen ja lattialämmityksen kanssa siinä rakenteessa? Lämmitetäänkö betonia edelleen liikaa, mikä tuo mukanaan riskejä? Monet väittävät, että lattialämmityksellä on myös energiakuluja ja huonoa eristystä alaspäin. Mutta pitääkö se todella paikkansa? Häviöitä pitäisi olla myös, vaikka lämmitettäisiin pattereilla? Vai?
Remontoija
· Värmland
· 1 175 viestiä
Lattialämmityksessä on aina riski, että lämpö menee alaspäin tämän tyyppisessä rakenteessa, mutta mitäpä siitä, kun jalat ovat lämpimät ja mukavat 😌. Jos haluaa minimoida laatan lämmittämistä, on olemassa muita ratkaisuja toisenlaisella eristyksellä laatassa tämän tyyppisen ristikon avulla.
Remontoija
· Värmland
· 1 175 viestiä