S Stefan1972 sanoi:
Jo mutta on epäilyttävää, jos se romahtaa sen vuoksi.......ei ainakaan ruotsalaisia taloja. Pitäisi olla jotain modernia, jossa kaikki on laskettu ja tiivistetty pienimpiin yksityiskohtiin.
Jopa 45x45 sisäseinä kipsilevyllä kantaa melko hyvin, kun levyt ovat paikoillaan.

• Tykkään
  • Vau
Eld ja 1 muu
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
En ymmärrä mitään tästä ketjusta, miksi talo romahtaisi yhtäkkiä🤔
Ainoa syy on, että luin joistakin tapauksista, joissa yläkerta on antanut periksi vanhoissa taloissa ja omistaja on löytänyt ullakon eteisestä tullessaan kotiin..tyyliin. Se riitti, että yleanalyyttinen aivoni alkoi pohtia omaa ullakkoasuntoani, ja sopivasti nyt säilytän siellä vähän ylimääräisiä tavaroita = enemmän painoa...😏

A
D DorisDoris sanoi:
Ainoastaan siksi, että luin joitakin tapauksia, joissa yläkerta antoi periksi vanhoissa taloissa ja omistaja löysi ullakon eteisestä kun hän tuli kotiin..tyyppiä. Ne riittivät, että yliaanalyyttinen aivoni alkoi miettiä omaa ullakkoasuntoani, ja että sopivasti nyt säilytän vähän ylimääräisiä asioita siellä = enemmän painoa...😏
Silloin suosittelisin sinua lopettamaan lukemisen, koska jos yliaanalyyttinen aivosi syttyy tällaisesta, mikä on seuraava asia, johon uskot😉😂

• Tykkään
Intet
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 sanoi:
Mja, se on pikemminkin niin, että yksi palkeista on korvattu kahden muun välisellä palkkikytköksellä.
Onko se oikein mitoitettu vai ei, emme voi vastata tämän perusteella.
Mutta, kuten sanottu, se vaikuttaa pääasiassa kattoon ja sanot, että se on alkuperäinen (tai ainakin ei äskettäin tehty), joten jos katto ei ole alkanut taipua (mikä pitäisi näkyä palkissa, mitä ei tapahdu) niin se ei luultavasti ole aivan väärin tehty.

Joten, rentoudu ja nauti huoneesta sen sijaan.

Ja *jos* kuitenkaan osoittautuu, että mitoitus on väärin, se ei romahda kuin huonossa elokuvassa, vaan alkaa esiintyä ongelmia notkuvana, huojuvana lattiana, jonka huomaatte ajoissa ennen kuin mitään tapahtuu.

(Edellyttäen, ettette ala kerätä kassakaappeja, pianinoita tai muuta siihen huoneeseen)
Kiitos, että jaksat vastata asiallisesti hysteeriselle naiselle. Yritän nyt päästää irti (kokeilen) ja sen sijaan löytää jotain muuta huolehdittavaa 😅 Joitakin kassakaappeja emme ainakaan aio säilyttää siellä 😁

Rabbithole Johannes Carlsson sanoi:
Se näyttää todella vakaalta. Ei heilahduksia tai heiluntoa, plus seinä keskellä. Voit varmasti sijoittaa sinne muutamia kassakaappeja ja pianoja.
Luotan heihin, itse en ymmärrä mitään 😬

Hammarskallen Hammarskallen sanoi:
Niin kauan kuin kantavia seiniä ei ole poistettu alakerrasta, ei ole mitään mahdollisuutta, että kerros 2 romahtaisi.
Yhtään seinää ei ole purettu, joten sitten on hyvä merkki 🫣

S Stefan1972 sanoi:
Missä olet lukenut, että se todella on romahtanut? Haluan väittää, että se on erittäin harvinaista.........Todennäköisesti yhtä suuri riski saada lentokone päähän kuin että yläkerta romahtaa.
Eräässä fb-ryhmässä vanhojen talojen kunnostamisesta. Jaa kuulostaa uskomattomalta mutta...mistä minä tiedän 😏

Rejäl sanoi:
Silloin suosittelisin sinua lopettamaan lukemisen, sillä jos ylianalyyttinen aivosi innostuu sellaisesta, mikä on seuraava asia, jonka uskot 😉😂
Yritän välttää sitä, mutta joskus kompastun niihin silti. Voin kertoa, että ne eivät koskaan lopu 🫢

A
D DorisDoris sanoi:
Yritän olla välittämättä, mutta joskus törmään niihin joka tapauksessa. Ne eivät koskaan lopu, voin kertoa sen 🫢
Sinun pitäisi lopettaa sosiaalinen media, joka 90% koostuu valheista ja vääristelyistä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkään
Appendix ja 3 muuta
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Sitten suosittelisin sinua lopettamaan lukemisen, sillä jos ylikorostunut aivosi innostuu sellaisesta, niin mikä on seuraava asia, johon uskotkaan😉😂
Asbesti. Joku?

• Haha
Anonymiserad 405730 ja 1 muu
  • Laddar…
A
Intet Intet sanoi:
Asbesti. Joku?
Mutta onko todennäköisempää kohdata asbestia kuin että asuttu talo romahtaa, etkö usko niin?

• Tykkään
Intet
  • Laddar…
Intet Intet sanoi:
Asbesti. Joku?
Olen jo käynyt läpi asbestikauteni. 😉 Bern there done that. Ne ovat kiitollinen aihe ahdistukselle.

• Haha
Appendix ja 2 muuta
  • Laddar…
D DorisDoris sanoi:
Olen jo käynyt läpi asbestiaikakauteni. 😉 Bern there done that. Ne ovat helppo aihe olla ahdistunut.
Mustahome?

D DorisDoris sanoi:
Eräässä fb-ryhmässä vanhojen talojen korjauksesta. Jaa kuulostaa uskomattomalta mutta… mitä minä tiedän 😏
Luinkin itse asiassa monta vuotta sitten talosta, joka romahti remontin aikana. Silloin omistaja oli poistanut kaikki sisäseinät, ja luulen, että myös välipohjat. Silloin talo kaatui kasaan. Omistaja kuoli.

Mutta tuskinpa kukaan täällä Byggahusissa keksii sellaisia tyhmyyksiä.

Intet Intet sanoi:
Mustaa hometta?
Sitäkin, hometta yleensä. Ne palaavat säännöllisin väliajoin 😉

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.