16 733 lukukertaa ·
45 vastausta
17k lukukertaa
45 vastausta
Voiko yläkerta todella romahtaa?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 960 viestiä
Ainoa syy on, että luin joistakin tapauksista, joissa yläkerta on antanut periksi vanhoissa taloissa ja omistaja on löytänyt ullakon eteisestä tullessaan kotiin..tyyliin. Se riitti, että yleanalyyttinen aivoni alkoi pohtia omaa ullakkoasuntoani, ja sopivasti nyt säilytän siellä vähän ylimääräisiä tavaroita = enemmän painoa...😏Rejäl sanoi:
Silloin suosittelisin sinua lopettamaan lukemisen, koska jos yliaanalyyttinen aivosi syttyy tällaisesta, mikä on seuraava asia, johon uskot😉😂D DorisDoris sanoi:Ainoastaan siksi, että luin joitakin tapauksia, joissa yläkerta antoi periksi vanhoissa taloissa ja omistaja löysi ullakon eteisestä kun hän tuli kotiin..tyyppiä. Ne riittivät, että yliaanalyyttinen aivoni alkoi miettiä omaa ullakkoasuntoani, ja että sopivasti nyt säilytän vähän ylimääräisiä asioita siellä = enemmän painoa...😏
Kiitos, että jaksat vastata asiallisesti hysteeriselle naiselle. Yritän nyt päästää irti (kokeilen) ja sen sijaan löytää jotain muuta huolehdittavaa 😅 Joitakin kassakaappeja emme ainakaan aio säilyttää siellä 😁Dowser4711 sanoi:
Mja, se on pikemminkin niin, että yksi palkeista on korvattu kahden muun välisellä palkkikytköksellä.
Onko se oikein mitoitettu vai ei, emme voi vastata tämän perusteella.
Mutta, kuten sanottu, se vaikuttaa pääasiassa kattoon ja sanot, että se on alkuperäinen (tai ainakin ei äskettäin tehty), joten jos katto ei ole alkanut taipua (mikä pitäisi näkyä palkissa, mitä ei tapahdu) niin se ei luultavasti ole aivan väärin tehty.
Joten, rentoudu ja nauti huoneesta sen sijaan.
Ja *jos* kuitenkaan osoittautuu, että mitoitus on väärin, se ei romahda kuin huonossa elokuvassa, vaan alkaa esiintyä ongelmia notkuvana, huojuvana lattiana, jonka huomaatte ajoissa ennen kuin mitään tapahtuu.
(Edellyttäen, ettette ala kerätä kassakaappeja, pianinoita tai muuta siihen huoneeseen)
Eräässä fb-ryhmässä vanhojen talojen kunnostamisesta. Jaa kuulostaa uskomattomalta mutta...mistä minä tiedän 😏S Stefan1972 sanoi:
Luinkin itse asiassa monta vuotta sitten talosta, joka romahti remontin aikana. Silloin omistaja oli poistanut kaikki sisäseinät, ja luulen, että myös välipohjat. Silloin talo kaatui kasaan. Omistaja kuoli.D DorisDoris sanoi:
Mutta tuskinpa kukaan täällä Byggahusissa keksii sellaisia tyhmyyksiä.