Olen parhaillani remontoimassa yläkerrassa ja minulla on pieni pieni vessa, jonka aion siirtää suurempaan huoneeseen. Ja sitten minulle jää pieni pieni huone ylimääräiseksi ja ajattelin, että se olisi todella hyvä tekniikkahuoneeksi, johon voisi laittaa sähkökaapin ja myös verkkolaitteet. Lisäksi harkitsemme lattialämmityksen asentamista yläkertaan, ja olisi täydellistä sijoittaa sinne kaikki liitännät, shuntti ja tarvittavat asiat, sekä alakerran vesiputket, jotka suunnittelin vieväni uuteen kylpyhuoneeseen tämän huoneen kautta. Joten kysymykseni on, onko tämä sopiva tapa tehdä näin?

S
Ei ole mitään ongelmaa tehdä niin kuin ajattelit, eli että on sekä sähköä että vettä samassa huoneessa.

sawsaw sanoi:
Ei ole ongelmaa tehdä kuten olet ajatellut, eli että huoneessa on sekä sähköt että vesi.
ohh tämä kuulostaa hyvältä :)

RobertC sanoi:
Olen remontoimassa yläkertaa ja minulla on pieni pieni vessa, jonka siirrän suurempaan huoneeseen. Ja sittenhän minulle jää pieni pieni huone yli ja ajattelin, että olisi todella hyvä käyttää sitä tekniseen tilaan ja sijoittaa sinne sähkökeskus sekä verkkolaitteet. Lisäksi pohdimme lattialämmityksen asentamista yläkertaan ja olisi täydellistä, että kaikki ne liitännät, shuntti ja tarvittava sekä alakerrasta uuteen kylpyhuoneeseen menevät vesiputket vedettäisiin tämän huoneen kautta. Joten kysymykseni on, onko tämä sopivaa tehdä näin?
Se ei ole laillisesti ongelma.
Saattaa olla hyvä idea rakentaa niin, että sähkökeskus ei ole esimerkiksi vesiliitäntöjen ja vastaavien alla :)

Normaalisti johdot eivät tietenkään saisi vuotaa, mutta jos täytyy korjata, voi olla, että ne tippuvat tai roiskuvat hieman, kun avaat ne, joten käytännön näkökulmasta voi olla hyvä, jos jaat ne hieman väliseinällä tai välimatkalla?

/K

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.