Hei!

Minulla on kotona pesutupa, jossa on vanhat pienet klinkkerilaatat (noin 70x70mm), jotka ovat halkeilleet ja jotka ovat suoraan betonialustalla. Syy, miksi en halua poistaa niitä, on se, että jos tekisin niin, minun täytyisi purkaa lattia ja vaihtaa lattiakaivo (alakohtaiset määräykset) ja syy, miksi haluan tehdä niille jotain, on se, että ne ovat jääkylmät jalkoihin ja ne ovat halkeilleet.

Pesutuvassa laminaattilattia ei ehkä sovellu hyvin ja erityisesti ei silloin, kun on voimakas kallistus lattiakaivon suuntaan, joten nyt kysymykseni on, voisiko asentaa Sininen isolaplaton matto

http://www.bygghemma.se/utomhus/byg...ign=isoleringsmatta-golv-bla-107x10-m-107-kvm

tiivistää lattiakaivon ympärillä ja laittaa jotain tämän kaltaista sen päälle

https://www.google.se/search?q=golv...oDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=677#imgdii=_

Mitä mieltä olette siitä? Onko teillä muita ehdotuksia?

Voihan yrittää laittaa sinne lattialle vain räsymaton.
Silloin jalkapohjille on heti mukavampaa.

Itse laattalattia ei voi tulla lämpimämmäksi ilman lattialämmitystä.
Se, että keraamiset laatat tuntuvat kylmiltä, ei johdu niinkään lämpötilasta kuin siitä, että ne johtavat lämpöä nopeasti pois.

A
jätä platonmatto pois ja aseta "balkonggolv" suoraan klinkkerilattian päälle. Ulkokäyttöön tarkoitetut lattiat ovat joko painekyllästettyjä, öljyttyjä tai valmistettu muovista.
Platonmaton asentaminen lattiakaivon yläpuolelle johtaisi vain siihen, että kosteus jää seisomaan lattialle ylimmän lattian alle.

Emil_K sanoi:
jätä platon-matto pois ja aseta "parvekelattia" suoraan klinkkerilattian päälle. Lattiat, jotka on tehty ulkokäyttöön, ovat joko painekyllästettyjä, öljyttyjä tai muovista tehtyjä.
Platon-maton asettaminen lattiakaivon yläpuolelle tasossa johtaisi vain siihen, että kosteus jää lattian ja pintalattian väliin seisomaan.
Ajatuksenani oli laittaa platon-matto klinkkereiden päälle ja leikata sekä tiivistää lattiakaivon ympäri, jotta voisin kaataa vettä ja likaa lattialle ilman, että se menee klinkkereiden rakoihin (lattia on vuodelta 1961, joten en luota kovinkaan fuktspärr:n jäämiin).

Eli: Platon-matto on suoja vedeltä ylhäältä ja kylmyydeltä alhaalta.

Akahigi
Olin ajanut ja vaihtanut lattiakaivon... Ei kannata muuten säätää. Räsymatto on hyvä ehdotus siinä tapauksessa.

Miksi sinun pitäisi vaihtaa lattiakaivo vanhassa pesutuvassa?

Akahigi
Ei ole hyvä laatoittaa ja tehdä vedeneristystä vanhan kaivon päälle... ?

cem77 sanoi:
Miksi sinun pitäisi vaihtaa lattiakaivo vanhassa pesutuvassa?
Minulla on pesuallas, joka menee viemäriin ja alan säännöt sanovat, että sinun täytyy vaihtaa kaivo (valurauta), jos teet lattiapintoihin vaikuttavia remontteja.

Akahigi sanoi:
Ei ole hyvä laatoittaa ja vedeneristää vanhan kaivon päälle... ?
En tiedä tarkoititko "bara", mutta jos et tehnyt niin olet aivan oikeassa, ei ole hyvä laatoittaa ja vedeneristää kaivon päälle :D

Jos pesutuvan lattia on säilynyt siitä lähtien -61, niin se varmaan kestää vielä 50 vuotta lisää (puu- tai muovilevyjen kanssa tai ilman)?

Lattia on halkeillut ja haluan estää vettä tunkeutumasta halkeamiin.

Summa summarum:
Lattia on kylmä, ruma ja rikki, mutta en halua vaihtaa lattiaa, koska minun pitäisi samalla vaihtaa viemärikaivo. Haluan siis eristää kylmän lattian, mutta samalla estää veden valumisen perustaan ja lisäksi asentaa jonkinlaisen uuden pesutupa-ystävällisen lattian kosteussulkueristeen päälle.

Ilman, että haluan kuulostaa epämiellyttävältä, sanon kaiken tämän ensimmäisessä viestissäni. Jatkossa toivotaan vain asiaankuuluvia vastauksia ratkaisuihin, eli ei mitään "olisin laittanut uuden lattian lattialämmityksellä" tai "anna lattian olla kuten se on".

Mikä saa sinut uskomaan, että kosteussulku on huono? Että sinulla on haljenneita klinkkereitä, ei saisi vaikuttaa siihen. Olisin ehkä tyytynyt pelkkään parvekelattiaan ilman platonmattoa, joka saattaa sulkea kosteuden lattiaan.

Klinkkeri suoraan laatalle vuodelta 1961. Onko/kuuluuko silloin olla kosteussulku alla? Saumakohdat päästävät kuitenkin vettä läpi, joten halkeama klinkkerissä ei varmaan vaikuta asiaan. Oletan, että se on kellarissa?

Yleensä klinkkerien alla oli sen aikakauden asfalttimainen massa. (ei kellarissa)

Jos kellarissa on eristämätön lattia, älä missään nimessä laita platonmattoa lattialle ilman tuuletusta.

Ei, tämä on maan tasolla. (Asun rinnetalotyyppisessä talossa, jossa on kolme puolikerrosta) tämä on keskimmäisellä kerroksella. Mutta kun nyin vesiputkia, huomasin niiden olevan löysällä, joten aloin epäillä, että siinä on puulattia ja sen alla tuuletustila (putket tulevat lattiasta ylös).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.