Hei

Toivottavasti kysymys meni oikeaan paikkaan. Ylläpitäjä voi muuten siirtää sen oikealle foorumille...

Aion täydentää noin 60 x 50 cm suuruisen osan keittiön seinästä laatoilla saadakseni paremman suojan kuin mitä meillä oli siellä tapetilla sen jälkeen, kun keittiö remontoitiin. Olen poistanut tapetin siltä osalta, johon laatat tulevat. Seinä on kantamaton, esivalmistettu sisäseinä 70-luvulta, joka koostuu MDF-levystä rankarakenteessa. Ei siis se kaikkein tukevin seinä...

Ajatukseni on liimata laatat, mutta en ole varma, mitä liimaa minun pitäisi käyttää. Aluksi ajattelin käyttää monttaasilimaa, kuten PL600, mutta sitten löysin Kakel-liiman. Kumpi näistä toimisi parhaiten luulette? Vai onko olemassa vielä parempi tapa saada laatat kiinni seinään ilman, että ne putoavat?

terveisin/Moribusken

Keittiön kulma, jossa osa tapetista on poistettu kaakelointia varten. Työtaso ja vasemman puolen kaakelit näkyvissä. Bostik 4000 tiililiimapastaa, 1 kg ämpäri. Käytetään laattojen kiinnitykseen, mukana etiketti ja tuotetiedot. Montagelim PL600, 300 ml: Vihreä ja valkoinen tuubi, jossa on nokka. Käytetään seinien ja muiden pintojen kiinnityksessä. Art.nr: 9024285.

PL600 toimii hienosti. Onnea matkaan!

• Tykkään
Moribusken
  • Laddar…
hinta tekee niin 1kg ämpäri on paras =) mielestäni

HogeN HogeN sanoi:
hinta tekee niin 1kg sanko on paras =) mielestäni
Vähän epävarma siitä, kuinka paljon sitä kuluu, mutta 3 kpl PL600 on suunnilleen sama hinta kuin sanko laastilla.

Ilman että olen käyttänyt laastia, minun veikkaus on, että laatta pysyy paremmin PL600...?

terv. Moribusken

• Tykkään
Stefanstips
  • Laddar…
M Moribusken sanoi:
Olen hieman epävarma siitä, kuinka paljon sitä menee, mutta 3 kpl PL600 maksaa suunnilleen saman verran kuin laatta-liiman ämpäri.

Ilman että olen käyttänyt laatta-liimaa, veikkaisin, että laatta pysyy paremmin PL600:lla...?

terv. Moribusken
no liiman voi laittaa monella eri tavalla... reunoihin ja keskelle... siksak-kuviona kaikkialle jos käyttää tuubia eikä aina ole 100% oikea taso

Mutta ämpärin ja tasoituskamman ideana on vetää vähän kuten normaalisti tehdään laatta-laastilla.

Mutta tapoja on yhtä monta kuin on puuseppiä maailmassa =)

• Tykkään
Moribusken
  • Laddar…
Olen onnistuneesti käyttänyt kakellim epävakailla alustoilla…

• Tykkään
Moribusken
  • Laddar…
Kaakeliliima joka päivä viikossa, toimii kuin mikä tahansa laasti, mutta tarttuu paremmin, voidaan käyttää olemassa olevaan kaakeliin.
Asennusliima tulee olemaan vain sotkuista ja vaikeasti säädettävää.

• Tykkään
Moribusken
  • Laddar…
Isakare Isakare sanoi:
Laatta liima joka päivä viikossa, toimii kuten mikä tahansa kiinnitys, mutta tarttuu paremmin, voidaan käyttää olemassa oleviin laatoihin.
Asennusliima tulee vain olemaan sotkuista ja vaikeasäätöistä.
Point taken! (y)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.