minulla on friggeboda, joka tarvitsee raaputtamista ja maalausta - sillä on vaakatasossa olevat laudat ja mietin, että laittaisin sen sijaan uudet laudat pystysuoraan ilman että otan vanhat pois.

ajattelin vain laittaa pienen vaakalistan (kuinka suuri?) tuuletusta varten ja sitten naulata uudet laudat.

onko tämä huono idea jonkin syyn takia, jota en ajattele?

Et sää tule säästämään aikaa, päinvastoin. Jos puutavara ei ole huonoa, mielestäni sinun pitäisi maalata uudelleen!

Laita kuva siitä, mikä mielestäsi näyttää huonoimmalta. Mutta spontaanisti olen samaa mieltä, että se pitäisi maalata uudelleen.

näettekö mitään ongelmia sen lisäksi, että voi kestää hieman enemmän aikaa, että minun tarvitsee ostaa uusia brädor.
ongelmalla tarkoitan kosteutta, homeita tai jotain muuta.

kävin ulkona tarkistamassa ja muutamasta laudasta on hävinnyt maalia noin 1 neliösenttimetrin alueelta ja laudan pinnalla on keltaista jauhetta - ei reikää, vain ohut kerros keltaista jauhetta

ihmettelen mitä se voisi olla.

olen kahden vaiheilla, pitäisikö vain maalata uudelleen vai laittaa pystylaudat

Todennäköisesti hapettunutta maalia. Pese maalarinsodalla ja tukevammalla harjalla. Anna kuivua ja tarkista uudelleen.

Jos haluat uuden julkisivun, se ei ole mikään ongelma. Varmista, että jätät 15-20mm pystysuoran ilmarakon. Jos ilma voi kiertää, niin mitään ei tapahdu.
Jos haluat myös estää hiirien pääsyn, voit naulata reikänauhan alapuolelle. Mitkään jyrsijät eivät pysty tähän.

Onnea matkaan.

p.s. jos päätät maalata, ole tarkka värin valinnan kanssa!
Värejä ei voi sekoittaa miten tahansa.

riippuen siitä, onko kyseessä tasainen vai kalteva paneeli, voi olla haasteellista saada tasainen laudoitus, mutta muuten en näe siinä ongelmia

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.