2 559 lukukertaa ·
19 vastausta
3k lukukertaa
19 vastausta
Vinkkejä lattiaan!
Sivu 1 / 2
Hei!
Olen kahden vaiheilla siitä, minkä lattian asetamme kotona! Meillä on kaksi pientä lasta eikä yhtään lemmikkiä! Aiomme laittaa samaa lattiaa kaikkiin makuuhuoneisiin, olohuoneeseen ja yhteiseen tilaan yläkerrassa! Olemme tähän mennessä aina laittaneet edullista laminaattilattiaa ja olleet oikeastaan tyytyväisiä siihen! Mutta suurin osa kollegoistani ja isäni mielestä tietenkin pitäisi valita parkettilattia sen tuntuman vuoksi!
Mitä sanotte ja onko teillä siinä tapauksessa vinkkejä hyvästä ja tyylikkäästä yksisauvainen lattia?
Kiitos etukäteen
Olen kahden vaiheilla siitä, minkä lattian asetamme kotona! Meillä on kaksi pientä lasta eikä yhtään lemmikkiä! Aiomme laittaa samaa lattiaa kaikkiin makuuhuoneisiin, olohuoneeseen ja yhteiseen tilaan yläkerrassa! Olemme tähän mennessä aina laittaneet edullista laminaattilattiaa ja olleet oikeastaan tyytyväisiä siihen! Mutta suurin osa kollegoistani ja isäni mielestä tietenkin pitäisi valita parkettilattia sen tuntuman vuoksi!
Mitä sanotte ja onko teillä siinä tapauksessa vinkkejä hyvästä ja tyylikkäästä yksisauvainen lattia?
Kiitos etukäteen
Hyvä kysymys! Aiemmat lattiat ovat maksaneet 2-300 laminaatista! Jos se on 700-1000, niin ostetaan sitten huone kerrallaan! Olen katsonut eri vaihtoehtoja noin 4-500 hintaluokassa!zarkov sanoi:
Mikä antaa "tunteen", joka tällä hintaluokalla on? Paksuus vai yleisesti parempi laatu?
Eräs kompromissivaihtoehto voi olla "karkaistu puulattia" esimerkiksi Bjeliniltä. Kestävyys kuten laminaatilla, mutta puun tuntu. Ei ole henkilökohtaista kokemusta siitä, mutta pidin tunteesta kaupassa.
Se on varmaan erittäin subjektiivinen tunne. Laminaatti voi tuntua hieman kylmemmältä jalan alla ja vaihtelu on heikompaa, yleensä käytetään vain 7-8 erilaista painokuviota, joten jos on huono tuuri, toistot näkyvät.L LP7 sanoi:
Olen juuri asentanut 25 m² laminaattia makuuhuoneeseemme, lastenhuoneeseen ja toimistoon, en olisi halunnut laittaa puulattiaa sinne, kun ajatellaan lasten ja koiran leikkejä. Päätimme itse asiassa laittaa laminaatin myös eteiseen/käytävään ja olohuoneeseen samasta syystä, joten katsotaan laitammeko ensi kerralla oikeaa puuta vai tekeekö uudelleen, kun lapset ovat tarpeeksi isoja.
Okei! Olemme ajatelleet samalla tavalla kuin sinä! Kaveri, joka laittoi variantin puun ja laminaatin välillä, ja siellä hänen lapsensa on jo naarmuttanut ja tehnyt kolhuja lattiaan!zarkov sanoi:
Se on varmaan hyvin subjektiivinen tunne. Laminaatti voi tuntua hieman kylmemmältä kävellä ja vaihtelu on heikompi, yleensä käytetään vain 7-8 eri printtiä, joten jos on huono tuuri, toistot näkyvät.
Olen juuri asentanut 25 m² laminaattia meidän makuuhuoneeseen, lastenhuoneeseen ja toimistoon, en olisi halunnut asentaa sinne puulattiaa, kun ajattelee lasten ja koirien leikkejä. Päätimme itse asiassa laittaa laminaattia myös eteiseen/käytävään ja olohuoneeseen samasta syystä, katsotaan jos laitamme oikeaa puuta seuraavalla kerralla tai teemme sen uudelleen kun lapset ovat tarpeeksi isoja.
Minkä lattian ostit? 😊
Muista vain, että valmistajat muuttavat valikoimaansa aina silloin tällöin. Älä kysy minulta, miten tiedän sen...L LP7 sanoi:
Pergo Elegant Oak 3-strip laminaatti. Halusimme sekä säästää rahaa koska meidän piti ostaa aika paljon, että saada kestävä lattia, joka kestää sekä lapsia että koiraa.L LP7 sanoi:
Alun perin aioimme ostaa Ikean kalleimman 1-sauvaisen laminaatin, mutta sitten se loppui äkkiä eikä sitä voinut enää tilata. Onneksi emme ehtineet aloittaa asentamista, joten pystyimme palauttamaan ne kymmenen pakettia, jotka olimme ostaneet muutamaa kuukautta aikaisemmin.
Tarkett tammi nature rustic duo plank. Myös se on nyt poistunut, luulen. Ostin kuitenkin ennen hintasirkusta ja maksoin reilusti alle 500 kr/kvm. Nykyään joutuu panttaamaan pari-kolme sisäelintä maksaakseen. Mutta ei voi kiistää, että parkettilattia tuntuu kodikkaammalta kuin laminaatti.
Toinen lattia on Kährsin kaksisauvainen tammi ja kokemukseni mukaan se on pehmeämpi ja saa siten helpommin jälkiä.
Bjelinin sanotaan olevan hyvä, minulla ei ole vielä omaa kokemusta, mutta aion asentaa noin 50 kvm kevään aikana.
Toinen lattia on Kährsin kaksisauvainen tammi ja kokemukseni mukaan se on pehmeämpi ja saa siten helpommin jälkiä.
Bjelinin sanotaan olevan hyvä, minulla ei ole vielä omaa kokemusta, mutta aion asentaa noin 50 kvm kevään aikana.
😂mexitegel sanoi:
Tarkett tammi nature rustic duo plank. Myös se on nyt poistunut luulen. Ostin kuitenkin ennen hintasirkusta ja maksoin reilusti alle 500 kr/neliö. Nykyään pitäisi pantata pari-kolme sisäelintä maksaakseen. Mutta ei voi kiistää, että parkettilattia antaa kodikkaamman tunnelman verrattuna laminaattiin.
Toinen lattia on kaksisauvainen tammi Kährs:lta ja kokemukseni mukaan se on pehmeämpää ja siten helpommin saa jälkiä.
Bjelin:in sanotaan olevan hyvä, ei vielä omia kokemuksia, mutta aion laittaa 50 neliöitä kevään aikana
Okei, kiitos! Pitää katsoa vähän Bjelin:iä nyt! Näyttää olevan vain Krauta:lla myynnissä heidän itsensä lisäksi?