Byggtrixx Byggtrixx sanoi:
Oletko asettanut laatat koko huoneen pituudelle ja leveydelle? Niin että tiedät jos esim. viimeinen laattarivi täytyy leikata? Jos leikkaamista tarvitaan, saatat haluta kokeilla, pitääkö leikata yhtä paljon molemmilta puolilta vai vain yhdeltä puolelta riippuen siitä, mikä näkyy eniten tai häiritsee vähiten ennen kuin aloitat.
Juuri niin. Näet viimeisestä kuvasta, että täyden pituuden ylhäältä ja oikealta puuttuu rikkinäisiä laattoja, kuten myös vessan kohdalla. Olemme valinneet, että ehjät laatat jäävät näkyville parkettia vasten, kun tullaan ovesta sisään. Oikealle ylös ikkunaan päin tulee lyhyempiä, mutta siihen tulee kaapit, ja sitten on vain aukko ikkunan luona kaapin ja vessan välissä. Samoin on rikottu aivan sisäänkäynnin kohdalla, mutta siihen tulee myös kynnysmatto, joten se näyttää näin siistimmältä.

T Thomas_Blekinge sanoi:
Täysin OT: Tämä "ja men precis" onko se nuorisokieltä? Se on tullut esiin jopa radion vähiten lahjakkaan toimittajan kautta. Kuulostaa erittäin lapselliselta.
Jamen precis.
Isäni työskentelee radiossa, mutta kuten varmasti ymmärrät, hän on hieman vanhempi.

• Haha
naikon
  • Laddar…
APR APR sanoi:
Minulla oli pinta noin 1-2 mm, koska arvostan aikani 0 euroa. Minulla oli sitten tebosin valkoinen kumivasara ja imukuppi. Jos olit hieman huolimaton laatan takapuolisen liisteröinnin kanssa, oli helppoa joko napauttaa laatta alas tai nostaa se ylös ja liisteröidä uudelleen. Ei pitäisi varmaan pakottaa laattaa ruuvien/kiilojen tasolle, jos on merkittävää eroa sen asentamisen jälkeen ja se heilahtelee, ajattelen, koska siinä on riski, että yksi kulma murtuu.
Ei varmasti ole hyvä pakottaa enempää kuin muutama mm. Mutta ne näyttävät todella olevan hyviä pitämään täysin suoran linjan.

Joo, aikaa on myös, mutta on puoli taloa vielä remontoitavana ja olen työskennellyt 3 vuotta eri projektien parissa ja alan menettää innostustani yleisesti. Haluan vain saada valmista tinkimättä lopputuotteen laadusta. Minun pitää varmistaa, että minulla on riittävästi laastia, jotta ei jää kolisemaan. Sitten ei haittaa, ettei lattia ole täysin 💯 prosenttisesti tasossa, kunhan saumat pysyvät tiukkoina.

Dr Benz Dr Benz sanoi:
Juuri niin. Näet viimeisestä kuvasta, että täydelle pituudelle ylös ja oikealle puuttuvat katkenneet laatat ja samoin kohti vessaa. Olemme valinneet ehjät laatat, jotka tulevat katseeseen parkettia vasten, kun astuu ovesta sisään. Oikealle kohti ikkunaa ne ovat lyhyempiä, mutta siihen tulee vaatekaappeja, ja sitten on vain aukko ikkunan luona vaatekaapin ja vessan välissä. Samoin se katkeutuu juuri sisäänkäynnin kohdalla, mutta siihen tulee myös ovimatto, joten se näyttää parhaalta näin.
Hyvä juttu! Minulla oli kaveri, joka unohti tarkistaa ennen ja siitä tuli valitettavasti todella ruma lopetus juuri katseenvangitsijaksi...

Byggtrixx Byggtrixx sanoi:
Kuulostaa hyvältä! Minulla oli kaveri, joka unohti tarkistaa etukäteen, ja valitettavasti se päättyi todella rumasti juuri näkyvimmällä paikalla...
Todella hyvä huomio kuitenkin. Kuten aina on ajankohtaista. Mitä enemmän esivalmisteluja teet, sitä suurempi mahdollisuus, että siitä tulee hyvä.

Joskus voi myös nähdä, onko joku ajatellut asiaa etukäteen vai ei.

Se näyttää hyvältä! Täytyy vain katkoa pikkupalat nyt.

Se oli vaikeampaa kuin luulee, mutta olen tyytyväinen tulokseen tähän asti.

• Uusia harmaita laattoja asennettuna lattiaan, keskeneräinen huone remontin keskellä, rakennustarvikkeita ja ovi auki pihalle.
  • Huoneen lattialla uusia harmaita laattoja, purku työ meneillään, lattialla kodin tavaroita ja työkaluja.
  • Huoneen lattialle asennetut tummat laattalevyt, ovi avautuu puulattialle, jossa on roskapussi ja rivi kenkiä.
  • Tykkään
SC Aero ja 3 muuta
  • Laddar…
Näyttää hyvältä, mikä oli vaikeampaa kuin luulit?

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sanoi:
Näyttää hyvältä, mikä oli vaikeampaa kuin luulit?
Kiitos. Osittain suorien linjojen pitämisessä (olen hyvin tarkka), vaikka ruuveissa onkin etäisyys. Välillä tulee hieman paikkaa väliin, mikä tekee siitä hieman leveämmän, joten täytyy seurata koko ajan. Samoin täytyy seurata kallistusta kammatessa. Eri kallistus antaa eri paksuuden ja sen voi huomata. Täytyy yrittää pitää sama kulma kaikilla laatoilla.

Lisäksi on yleensä aika tahmeaa työskennellä erityisesti kun tuplakamman kanssa.

Mutta kaiken tämän oppii, joten seuraavalla kerralla siitä tulee vielä parempi.

Mutta tekisin sen ehdottomasti uudelleen. En pidä kompromisseista ja rakastamme laattojen kokoa.

Parasta on, jos voit laittaa kaiken kerralla, seuraavana päivänä et voi siirtää laattaa tai nostaa/laskea sitä millimetriä tai kahta.
Kamman kaltevuus ei ole suuri ongelma, erityisesti ei jos käytät kaksinkertaista levitystä.
Kammaa auki ja ota pieni, ehkä 2-3 cm leveä, ja poista kiinnitysaineen reunalta ennen kuin asetat laatan, näin vältyt kiinnitysaineen päätymiseltä laattaan ja tasonastaan.
Pese heti pois sotku niin säästät aikaa sen sijaan, että tekisit sen kuivana.

• Tykkään
Dr Benz
  • Laddar…
nino nino sanoi:
Parasta on, jos voit asentaa kaiken samalla kertaa, seuraavana päivänä et voi siirtää laattaa tai nostaa/laskea sitä millimetriä tai kahta.
Harjan kallistuma ei ole maailmanloppu, varsinkaan jos tuplaat maalin. Harjaa ulos ja ota pieni, ehkä 2-3 cm leveä alue ja poista kiinnitysaine reunan pitkin ennen kuin asetat laatan, näin vältät kiinnitysaineen välille laatta ja taso tappi.
Pese sotku heti, niin säästät aikaa verrattuna sen kuivaamiseen.
Ok, se voi olla niin. Mutta saat erilaisia määriä kiinnitystä riippuen siitä, harjaatko pystysuorassa vai lähes vaakasuorassa. Sillä, missä tiedän, että olen ollut tarkka tässä, laattojen korkeudentasaus on ollut erittäin hyvä. Tietenkin sillä on merkitystä, jos kaikki täydet koot olisi tehty kerralla. Se olisi varmasti parantanut tulosta entisestään. Ruuvit ovat erittäin hyviä, koska ne auttavat sekä tasaamaan että pitämään laatat paikoillaan, jolloin ne eivät pääse liikkumaan.

Reunoja harjasin kauhalla, mutta siitä huolimatta tuli vähän sotkua. Se on käsityö, kuten kaikki muukin, joten harjoittelu tekee mestarin.

Olen todella tyytyväinen kuitenkin. Monet varoittivat minua aloittamasta 60x60 tai edes tekemästä sitä ollenkaan. Mutta pidän haasteista.

Voisin todella sanoa, että olisin voinut maksaa ammattilaiselle tästä.

• Tykkään
nino ja 1 muu
  • Laddar…
Nyt on kuivunut tarpeeksi ja on aika alkaa saumata.

Mitä pitäisi ottaa huomioon, jotta siitä tulee parasta? Ajattelen, että teen koko homman yhdellä kertaa, kun saumakohtia ei ole niin paljon. Olen ostanut Sika creamia, koska käytettiin Sikan fixiä.

Minulla on saumalasta ja pesulasta.
Tietysti laatat pitää pestä huolellisesti ja saumat tarkistaa ja raaputtaa tarvittaessa lisää.

Mutta mitä pitäisi huomioida varsinaisessa menettelyssä? Levitä poikittain itseesi nähden. Mutta mikä on tärkeää, kun on aika pestä lopuksi?

Osta hyvä fogbalja, jotta saat puhdasta jälkeä.
Fogbalja setti, joka sisältää muovisen harmaan astian pyörillä, oranssin kahvan, muoviritilän, sienen ja lastan.

• Tykkään
Dr Benz
  • Laddar…
Ok. Ne olen nähnyt, mutta en ole miettinyt enempää. Mutta ehkä se kuitenkin on a & o osata puristaa lauta kuivaksi.

Mikä tekee hyvästä fogbalja:sta sellaisen?

Dr Benz Dr Benz sanoi:
Mutta mitä tulee ottaa huomioon toimenpiteessä? Levitä poikittain. Mutta mitä on tärkeää, kun pesee pois sitten?
Viistosti sauman yli, molempiin suuntiin. Ota pienempi määrä saumauslaastia ja työstää se, jotta koko erä kuivuu hitaammin ja sinulla on enemmän aikaa. Käytä oikeantyyppistä saumalaastia niille laatoille, jotka sinulla on. Jos olet hieman tarkka saumauslaastin saamisesta saumalaastalla, anna lopun vain kuivua kunnolla ennen kuin aloitat pesemisen sienellä.

Tulet huomaamaan, että voit nopeasti pyyhkiä suuria pintoja ja sitten aloittaa sauman hienosäätämisen sienellä. Sienellä varmistat, että poistat ylimääräisen sauman tai jos jotain puuttuu, voit työstää hieman lisää saumauslaastia. Siis sieni eikä saumauslaatta antaa saumalle lopullisen ulkonäön.

Kun olet pyyhkinyt sienellä, anna sen kuivua uudelleen, ja sitten ota pyyhe tai vastaava ja kiillota laatat (ilman vettä) saadaksesi pois viimeiset jäänteet saumasta.

• Tykkään
nino ja 1 muu
  • Laddar…
No niin. Se oli myös kova työ... raskasta ja laatat ovat hieman mattapintaisia, joten ne kuivuivat varmasti nopeammin siksi. Tuli kaksi pesua ja jälkikuivaus, mutta olin erittäin tyytyväinen.

Balja oli todellakin välttämätön… erittäin tärkeä osa.

• Kuva laatoitetusta lattiatilasta, jossa on sininen sanko, työkalupussi ja avonainen pahvikassi rakennuspaikalla.
  • Harmaa laattalattia huoneen kulmassa, jossa on osittain peitetty seinärakenne ja lämmitin ikkunan alla.
  • Tykkään
SC Aero ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.