5 880 lukukertaa ·
10 vastausta
6k lukukertaa
10 vastausta
Vihdoin kotona
Hei!
Katsoin viimein 'Äntligen Hemma' Martin Timmellin kanssa tänä iltana. Hän puhdisti kellarin seinän. Ensin hän slammoi seinän, sitten asetti erityisen verkon (ei kananverkon) ja kiinnitti verkon seinään jonkinlaisilla muovituloilla, joissa oli prikka, ja jotka hän naulasi kiinni vanhaan betoniseinään. Aion tehdä samanlaisen työn ja kävin TV4:s hemsidella, mutta siellä ei ollut mitään ohjelmasta. Miten niitä tulppia kutsutaan, ja mistä niitä voi ostaa? Mistä voi ostaa teräsverkkoa raudoitukseen? Hinta? Käyttikö hän tavallista laastia? Monia kysymyksiä iloiselta amatööriltä.
Katsoin viimein 'Äntligen Hemma' Martin Timmellin kanssa tänä iltana. Hän puhdisti kellarin seinän. Ensin hän slammoi seinän, sitten asetti erityisen verkon (ei kananverkon) ja kiinnitti verkon seinään jonkinlaisilla muovituloilla, joissa oli prikka, ja jotka hän naulasi kiinni vanhaan betoniseinään. Aion tehdä samanlaisen työn ja kävin TV4:s hemsidella, mutta siellä ei ollut mitään ohjelmasta. Miten niitä tulppia kutsutaan, ja mistä niitä voi ostaa? Mistä voi ostaa teräsverkkoa raudoitukseen? Hinta? Käyttikö hän tavallista laastia? Monia kysymyksiä iloiselta amatööriltä.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Ajattelikohan kukaan, että hän ei asentanut mitään vedeneristettä, vaikka kyseessä oli kodinhoitohuone, jossa oli lattiakaivo?
Timell kiinnitti tavallisilla tapitusnauloilla, joita on saatavilla jokaisessa rakennusliikkeessä, sekä Biltemassa, Julassa jne.
Mutta sitten mukana oli jokin prikka, josta en ole aivan varma, mikä esine se oli, tai ehkä se oli jokin epätavallinen tapitusnaula, johon tämä prikka kuuluu.
Mutta sitten mukana oli jokin prikka, josta en ole aivan varma, mikä esine se oli, tai ehkä se oli jokin epätavallinen tapitusnaula, johon tämä prikka kuuluu.
Tässä on ostoslista insertistä:
http://www.tv4.se/1.409460/2008/04/29/martins_tvattstuga
En nähnyt ohjelmaa, mutta oletan, että ajankohtaista on se, mikä on ylimpänä, tavarat Finjabetongilta. "Nivåpinnar" ei ole minulle tuttu. Ehkä niillä on jotakin tekemistä asian kanssa (onko se ehkä niin kuin Mikael_L sanoo, jokin naulatulppa, jossa on prikka mukana).
http://www.tv4.se/1.409460/2008/04/29/martins_tvattstuga
En nähnyt ohjelmaa, mutta oletan, että ajankohtaista on se, mikä on ylimpänä, tavarat Finjabetongilta. "Nivåpinnar" ei ole minulle tuttu. Ehkä niillä on jotakin tekemistä asian kanssa (onko se ehkä niin kuin Mikael_L sanoo, jokin naulatulppa, jossa on prikka mukana).
Olettaa, että nivåpinnar on se, mitä kutsutaan myös nimellä nivåraket. Kiinnitetään olemassa olevaan lattiaan kaksipuolisella teipillä ja sitten leikataan haluttuun korkeusasemaan itsetasoitetta varten. Toiset käyttävät tavallisia ruuveja, lienee makuasia, oletan.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Liikuttavaa nähdä, kuinka Timell heitti laastia seinälle. En tiedä yhtäkään muuraria, joka tekisi sillä tavalla. Hänet (tai hänet) naurettaisiin nopeasti kaverien keskuudessa. Timell on ja pysyy iloisena amatöörinä rakennustilanteissa.
Verkko oli erityinen rappausverkko. Sekä se että kiinnikkeet (erityisesti verkon lukituslevy) ovat minulle uusia asioita. Myös tikut, joita hän käytti tasoitemassan oikean korkeuden pitämiseksi. Eli en ole koskaan käyttänyt sellaisia. En kuitenkaan näe mitään vikaa materiaalissa tai menetelmässä. On monia tapoja tehdä se.
Verkko oli erityinen rappausverkko. Sekä se että kiinnikkeet (erityisesti verkon lukituslevy) ovat minulle uusia asioita. Myös tikut, joita hän käytti tasoitemassan oikean korkeuden pitämiseksi. Eli en ole koskaan käyttänyt sellaisia. En kuitenkaan näe mitään vikaa materiaalissa tai menetelmässä. On monia tapoja tehdä se.
Lattiat asennetaan edullisesti itsestään tasoittuvalla tasoitteella... Jos sitä ei ole, laitan pisteitä sinnekin pintakerroksen jälkeen... pisteitä ja kaistoja
jotta voin sitten tasoittaa sen... Mutta kuten sanottu, lattialle itsestään tasoittuva tasoite on suositeltava, koska se on todella nopea ja helppo levittää...
Sitten laitan pisteitä seinälle laastilla, johon kiinnitän kaistat... joo, suikaleet kiskona tasoittamaan pintaa,,, sitten jynssään jynssäyslaudalla ja kanitzilla....
Lattiat asennetaan edullisesti itsestään tasoittuvalla tasoitteella... Jos sitä ei ole, laitan pisteitä sinnekin pintakerroksen jälkeen... pisteitä ja kaistoja
jotta voin sitten tasoittaa sen... Mutta kuten sanottu, lattialle itsestään tasoittuva tasoite on suositeltava, koska se on todella nopea ja helppo levittää...
Ainoa oikea tapa. Ammattilainen? Laitatko sluringin myös skoonelaisella?Milkshaken sanoi:Kuten minä teen sen (Ilman että olen katsonut Timelliä)... Kun slammaten ja putsaan seinää, slammaan ensin... (Sluring ja harja)
Sitten laitan pisteitä seinään laastilla, johon kiinnitän kaistaleet.. Joo nauhoja kuin kisko tasoittamaan pintaa,,, sitten hankaan pesulastalla ja kanitzilla....
Lattiat asetetaan eduksi tasoitteella... Jos sitä ei ole, teen myös pisteitä siellä, pinnan jälkeen... pisteitä ja kaistaleita
vetääkseni sen jälkeen se pois... Mutta kuten sanottu, lattialle tasoite on suositeltavaa, koska se on älyttömän nopeaa ja älyttömän helppoa asettaa...