5 936 lukukertaa ·
16 vastausta
6k lukukertaa
16 vastausta
Vesieristys betonilattialle terassilla
Olen ostanut talon, jossa on terassi autotallin päällä, mutta siihen tulee kosteutta ylhäältä, koska nykyinen vedeneristys ei ole riittävä. Betonin päälle on aiemmin laitettu jotain epoksia, joka on maalattu, mutta se on irronnut lähes kaikkialta.
Ajattelin siis poistaa kaiken epoksin ja hioa maalin pinnasta pois, mutta mitä vedeneristettä pitäisi käyttää sen jälkeen?
Olen googlannut ja lukenut jonkin verran eri vaihtoehdoista täällä, mutta vanhoja ketjuja, joten kenties markkinoilla on nyt uusia tuotteita...
Ajattelin asentaa jonkinlaisen pintakerroksen ja sitten maalata pinnan, mutta se ei ehkä olekaan niin helppoa. En myöskään tiedä, miltä se näyttää, kun maali on saatu pois...
Koska olen täysin noviisi tällä alueella, otan kiitollisena vastaan vinkkejä ja neuvoja, mitä voisi tehdä.
Kiitos etukäteen

Ajattelin siis poistaa kaiken epoksin ja hioa maalin pinnasta pois, mutta mitä vedeneristettä pitäisi käyttää sen jälkeen?
Olen googlannut ja lukenut jonkin verran eri vaihtoehdoista täällä, mutta vanhoja ketjuja, joten kenties markkinoilla on nyt uusia tuotteita...
Ajattelin asentaa jonkinlaisen pintakerroksen ja sitten maalata pinnan, mutta se ei ehkä olekaan niin helppoa. En myöskään tiedä, miltä se näyttää, kun maali on saatu pois...
Koska olen täysin noviisi tällä alueella, otan kiitollisena vastaan vinkkejä ja neuvoja, mitä voisi tehdä.
Kiitos etukäteen
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 420 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 420 viestiä
https://www.byggahus.se/forum/threads/laga-undersida-pa-balkonggolv-hur.348948/#post-3360556
Täältä voit lukea, miten olen ratkaissut samanlaisia ongelmia. Voin lisätä, että parvekkeiden vedeneristys voidaan valaa betonin sisään, jos arvostaa betonia pintakerroksena korkealle, mutta se maksaa.
Täältä voit lukea, miten olen ratkaissut samanlaisia ongelmia. Voin lisätä, että parvekkeiden vedeneristys voidaan valaa betonin sisään, jos arvostaa betonia pintakerroksena korkealle, mutta se maksaa.
Okei. En arvosta betonia niin paljon pintamateriaalina, vaan etsin enemmän mahdollisimman yksinkertaista ja sujuvaa ratkaisua. Kuten sanottu, olen täysin aloittelija aiheen parissa ja haluan tehdä siitä mahdollisimman helpon, jos aion tehdä sen itse, ja oppia jotain matkan varrella tietystiRickard.ag sanoi:
Koska sen päällä ei ole kattoa, on hyvä, jos se on jotain, joka voidaan ratkaista melko lyhyessä ajassa siltä varalta, että sää huononee, jolloin ei ehkä tarvitse suojata pressulla jne.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 420 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 420 viestiä
Tämä on hankalampaa kuin voisi luulla, koska sitä pitäisi nähdä täysin litteänä ulkokattona, mutta enemmän liikennettä ja kulumista kuin mitä tavallinen katto altistuu.
Koska se ei ole aivan epätavallinen ongelma, olen myös utelias uusista ratkaisuista, mutta valitettavasti en tiedä mitään, mitä voisi tehdä itse. Ehkä joku muu täällä tietää.
Koska se ei ole aivan epätavallinen ongelma, olen myös utelias uusista ratkaisuista, mutta valitettavasti en tiedä mitään, mitä voisi tehdä itse. Ehkä joku muu täällä tietää.
Viimeksi muokattu:
Okei joo juuri niin. Olin yhteydessä lattiafirmaan, joka siinä tapauksessa hioisi ja sitten levittäisi jonkinlaista polyuretaanikerrosta kuten parkkihalleissa ym. Tämä maksaisi noin 40000 kr noin 25 m², minusta se oli melko kallista, mutta se voi olla mitä täytyy laskea mukaan...Rickard.ag sanoi:
Tämä on monimutkaisempaa kuin luuletkaan, koska sitä pitäisi pitää täysin tasaisena ulkokattana, mutta enemmän liikennettä ja kulutusta kuin tavallisesti katolle kohdistuu.
Koska tämä ei ole täysin epätavallinen ongelma, olen myös utelias uusista ratkaisuista, mutta valitettavasti en tiedä sellaisia, joita voisi itse tehdä. Ehkä joku muu täällä tietää.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 420 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 420 viestiä
En tiedä eroa dammduk:n ja epdm-katon välillä, mutta jos epäilykseni on oikein ja ne ovat melko samanlaisia, niin se varmasti toimii, jos voit asettaa kankaan ilman saumoja. Muuten sen voi hyvin liimata purkkikontaktiliimalla.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 420 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 420 viestiä
Kysy lähimmältä kattofirmalta, mitä he ottaisivat pappin hitsaamisesta sen päälle. Se on melko edullista eikä vaadi esityötä. Sen päälle voit laittaa irtonaisen terassin varovasti, jotta et puhko tiivistettä.
Ulkoterassi on noin 4,3x jotain metriä kertaa 5,5 hieman yli pisimmältä kohdalta. Joten leveydeltään voisi ehkä toimia siltiPeter2400 sanoi:
Lämmitin on sisältä, koska olemme tapetoineet uudelleen, joten se on siellä vain väliaikaisesti.

Viimeksi muokattu: