hei Kaikki! aloittelijakysymys täällä!
aion uusia isäni talon...hänellä on nyt noin 30 vuotta vanha puuverhoilu suurimmassa osassa taloa...näyttää kauhealta...olen nyt miettinyt purkaa kaikki puuverhoukset ja verhoilla sen jollain betonimaisella...onko joku tietää mitä voisi valita, mikä ei ole TODELLA KALLISTA käyttää...näyttää olevan jotain, joka nimeltään YTONG ja LECA (iso)block...ovatko ne ainoat vaihtoehdot, joita on? ja mitä TE suosittelisitte...ja olisi kiva, jos saisi mukaan hintakuvan neliömetriä kohden...sitten sen kai täytyy rapata tai pinnoittaa...

kyllä se on ehkä vähän epäselvää...mutta yritän...toivon vastauksia kuitenkin!
Terveisin Claes
 
Älä rienaa!!

Puutalo on puutalo on puutalo ja sen tulisi sellaisena pysyä.

Jos taloa ei ole maalattu lasten vesiväreillä, luulen ettei julkisivun laudoissa ole mitään vikaa. Miksi et käyttäisi muutamaa päivää vanhan maalin poistamiseen ja uuden, miellyttävämmän värin maalaamiseen? 30 vuotta ei ole mitään puujulkisivulle! Se on todennäköisesti myös edullisin ratkaisu, jonka voit löytää.

Ystävällisin terveisin,
Mathias
 
talo sijaitsee rannikolla...puu on kulunut ja halkeillut! ja talo täytyy maalata uudelleen joka 4-5 vuosi...sillä suola ja vastaava haalistaa värin...falunpunainen on muuttunut jonkinlaiseksi punaisen ja vaaleanpunaisen sävyksi...altistuilla kohdilla...joten voi sanoa, että talolla on 2 eri väriä, alkuperäisväri ja se väri, joka on syntynyt ajan mittaan sään vaikutuksesta! toki voisi vaihtaa julkisivun verhoilun, mutta mielestäni se ei ole taloudellista, kun se tarvitsee sitten jatkuvasti huoltoa!

Terveisin Claes
 
onhan jul alumiinijulkisivu sitten... naapurit, jotka ovat asuneet vieressä 10 vuotta, ovat luulleet, että se on ollut puuta kaikki nämä vuodet, kunnes mainitsin siitä heille ;)

mutta mutta, se lähtee sinä päivänä kun olen valmis yläkerran kanssa....

pystysuora puupanelointi 10 vuoden maalausväleillä näyttää niin paljon hauskemmalta :)

(maalasin juuri mökin uudelleen viikonloppuna, ja se on raikkaampi puun kanssa)
 
Kurre sanoi:
Billigaste ur underhållssynpunkt blir nog...  aluminiumfasad  :-X :-[  :'( huga.
/Kurre
Isåfall har jag ett bättre förslag.

Världens bästa fasadmaterial - jag har en stor hög på tomten som jag säljer till högstbjudande:

E T E R N I T !!!
 
hehe... maailman paras materiaali ;D

vain pieni ongelma ???

saako sillä "rakentaa uutta" tänään? vaikka se olisi käytettyä materiaalia?

(minulla on sitä autotallin katossa ja verstaassa, tyytyväinen :D )
 
Kokemukseni mukaan eterniitistä eroon pääsy maksaa 1:65 kilo sisältäen ALV:n. Eli vain kaatopaikkamaksu, käsittely ja kuljetus lisätään.
 
Itse asiassa en usko, että tällä materiaalilla saa enää rakentaa uusia rakennuksia.

Deponiosta puhuttaessa (tästä on olemassa joku vanha ketju) on Tukholmassa kolme asemaa (Värmdö, Gladö + joku muu), joissa voi jättää eterniittiä. Siellä se maksaa noin 800SEK per tonni. Lisäksi Fittjassa on ÅVC, jossa voi ilmaiseksi jättää eterniittiä (tämä vaikuttaa olevan asema, jonka jumala unohti).
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.