Hei,
Minulla on pumppuhuone, joka on haudattu meidän uima-altaan yhteyteen. Koko on 1*2 m.
Sinänsä ei ole alttiina vedelle, mutta onhan se hyvä, että on tiivis kansi, joka on tyylikäs ja kestävä.
Meillä on kivetys altaan ympärillä, ja ensin ajattelin rikkoa pinnan kansiolla, joka on tehty terassilaudasta.
Sitten mietin durkplåtia - kuinka kestävä se on? Helppo lakata?
Muotolevy on vesitiivis ja tukeva, mutta niin ruma.

Btw: Ajattelin kansiläppää päivittäistä tarkastusta varten.

En ole täysin tyytyväinen terassilautaan tai durkplåtiin. Onko jollakulla ehdotuksia muusta materiaalista?

Päästäkää luovuutenne valloilleen ja auttakaa minua saamaan tämä kuntoon.
Ystävällisin terveisin/
Bjarven

Utelias, miten se meni?
Haluan tehdä vedenpitävän ja äänieristetyn luukun altaan huoneeni tralleen, joten otan myös mielelläni inspiraatiota. :-)

• Tykkään
Thyro89
  • Laddar…
Minä haluan tietää myös! :rofl: Ota myös muutama kuva kiitos

• Tykkään
pappaM
  • Laddar…
Se päättyi näin minun osaltani.

Luukku on äänieristetty styroksilla ja vedenpitävä ylimääräisen linermateriaalin avulla. :-)

Koska päällä on terassilaudoitus, siitä tuli melko raskas, mutta ratkaisin sen kaasujousilla, jotka ostin Julasta ja Biltemasta. (Minulla on 2 luukkua, pumppuhuone ja jetswim.)

P pappaM sanoi:
Utelias, miten se onnistui?
Haluan tehdä vedenpitävän ja äänieristetyn luukun terassiin uima-allas huoneeseeni, joten otan mielelläni inspiraatiota. :)

• Terassilla puinen lattiapaneeli, jossa on nauhat kahdelle luukulle. Yksi luukku, vesipumppu, on eristetty styroksilla ja vuorattu linerilla.
  • Puiseen terassiin asennettu vesisuojattu kuilu, jonka kansi on tuettu kaasujousilla ja vuorattu sinisellä liner-materiaalilla.
  • Laitteisto pumppuhuoneessa, jossa näkyy äänieristetty ja vedeneristetty luukku, pumppu ja mittarit.
  • Tykkään
Gman ja 7 muuta
  • Laddar…
Miten teit saranoista niin, että laudat eivät osu toisiinsa, kun avaat luukun? ‍♂️

P pappaM sanoi:
Se päättyi minulle näin.

Luukku on äänieristetty styroksilla ja vedenpitävä ylimääräisen linerin avulla. :)

Koska päällä on terassi, siitä tuli melko raskas, mutta ratkaisin sen kaasujousilla Julalta ja Biltemasta. (Minulla on 2 luukkua, pumppuhuone ja jetswim.)

• Tykkään
pappaM
  • Laddar…
A Andre_ sanoi:
Miten teit saranoille niin, että terassi ei osuisi toisiinsa, kun avaat luukun? ‍♂️
Tein kaksi luukkua. Toinen päättyy reunaan, joten se on helppo.

Toisen olen tehnyt uudelleen, ja uusi ratkaisu oli pianon sarana, joka on kiinnitetty koko luukun matkalta. Siitä tuli mahtava!

Haluan myös varoittaa!
Jos luukku on lähellä uima-allasta, kuten jetswimin konehuone minulla, aseta saranat niin, että sinulla ei ole kahvaa uima-allasta kohti... Se oli yksi syy, miksi muutin... toinen oli se, että valitsin liian heikot saranat ratkaisussa 1...

Olen myös höylännyt vähän, vähän etureunasta, jotta luukku pystyy hieman turpoamaan. (Viistohöylätty, joten yläreuna näyttää ehjältä.)

P pappaM sanoi:
Tein kaksi luukkua. Toinen päättyy reunaan ja se on helppo.

Toisen kohdalla tein muutoksen ja uusi ratkaisu oli piano-sarana, joka on koko matkan luukun jälkeen. Se oli huippu!

Haluan myös antaa varoituksen!
Jos luukku on lähellä allasta, kuten jetswim-konehuoneessa minun tapauksessani, aseta saranat niin, että sinulla ei ole kahvaa altaaseen päin... Se oli yksi syy, miksi tein muutoksen... toinen oli, että valitsin liian heikot saranat ratkaisuun 1...

Olen myös höylännyt hieman, vähän etureunasta, jotta luukku pystyy käsittelemään pientä kosteuden turvotusta. (Viistohöylätty, joten yläreuna näyttää koskemattomalta.)
Tein näin... tiedän kuitenkin, miltä se näyttää terassilautojen kanssa...

• Puinen runko ja metallisarana yhdistettynä, vieressä ämpäri. Frame on osa rakenteilla olevaa terassia tai rakennusprojektia.
  • Tykkään
Andreas Johansson 1981 ja 1 muu
  • Laddar…
A Andre_ sanoi:
Niin tein... tiedän kuitenkin, miten käy terassin kanssa...
Mutta terassi tulee varmasti ottamaan, kun se avataan...?

A Andre_ sanoi:
Mutta trallahan tulee ottamaan, kun se avataan...?
Osittainhan sinulla on pieni rako? Sitten höyläät vähän alapuolelta viimeisestä laudasta, jos tarpeen.

P pappaM sanoi:
Osittain sinulla on kai pieni rako? Sitten höylää vähän viimeisen laudan alapuolelta, jos tarvitsee.
Rako on noin 3 cm...?

A Andre_ sanoi:
Glipan blir ju ca 3cm...?
Aha!! Nyt näen!

Laitoin saranat tralleni!! Nyt ymmärrän ongelmasi!!

P pappaM sanoi:
Tein kaksi luukkua. Toinen loppuu reunaan ja se on helppo.

Toista olen tehnyt uudelleen ja uusi ratkaisu oli pianossaranat, jotka menevät koko matkan luukun jälkeen. Se oli huipussaan!

Haluan myös varoittaa!
Jos luukku on lähellä allasta, kuten suutinpalveluhuone minulle, aseta saranat siten, että et aseta kahvoja altaaseen päin... Se oli yksi syy, jonka vuoksi tein uudelleen... toinen oli, että valitsin liian heikot saranat ratkaisussa 1...

Olen myös hieman hiomannut etureunassa, jotta luukku mahtuu hieman laajenemaan. (Viistohiottu, jotta yläreuna näyttää eheältä. )
Miksi ei kahva altaaseen päin ja saranat altaasta poispäin? Utelias, kun aion juuri rakentaa.

P Petter Wikberg sanoi:
Miksi ei kahva allasta kohti ja saranat pois altaasta? Uteliaana, kun aion juuri rakentaa.
Silloin sinun "täytyy seistä vedessä" ja nostaa luukku... eli tulee vähän ahdasta, kun avaat... Ajattelen, että haluat vähintään 70-80 cm tilaa luukun väliin, jotta voit seistä sitä avatessasi.

Ah, ajattelet niin! Kiitos vinkistä.

• Tykkään
pappaM
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.