Hei,

Käsityöläinen teki reiät ja asensi uudet ikkunat anturaan tiistaina (5/1), mikä tarkoitti, että heidän piti myös levittää laastia (ei kiviä, pussissa luki Finja).

Hän sanoi, että on suuri riski, että se halkeilee, mutta että siinä tapauksessa voi täyttää sen esimerkiksi TEC7:llä.

Mitä muistan, on tärkeää, ettei se kuivu liian nopeasti, joten ehdotin, että suihkutan sitä hieman vedellä seuraavana iltana, mikä olen nyt tehnyt sisäpuolella.

Kysymykseni on, pitäisikö se tehdä myös ulkopuolella, vaikka on pakkasta? Kuinka usein laasti tulisi suihkuttaa vedellä?

Betoni on pidettävä kosteana kolmen päivän ajan. On huono sää rappaamiseen ulkona nyt... jos rappaus jäätyy ennen kuin se on kovettunut, se tuhoutuu.

• Tykkään
Andreas Lundgren ja 1 muu
  • Laddar…
Joten mitä sanot on, että se mitä on valettu ulkona pakkasasteilla tulee nyt olemaan täysin pilalla? Mitä sitten tapahtuu? Oletan, että ei edes kannata kastella sitä?

Täällä sisällä voi ainakin kastella, kysymys on vain kuinka paljon, tähän mennessä olen vain nopeasti suihkuttanut kerran päivässä.

En tiedä kuinka kylmä siellä asuinpaikassasi on, mutta jos se jäätyy, se tuhoutuu. Silloin täytyy hakata pois ja tehdä uudelleen. Jos on kylmä, voi laittaa muovia ja eristettä päälle. Kastelisin niin usein kuin mahdollista. Joka toinen tunti, jos se kuivuu nopeasti.

Eld sanoi:
En tiedä kuinka kylmää siellä missä asut on, mutta jos pakastaa, se menee pilalle. Silloin täytyy hakata pois ja tehdä uudestaan. Jos on kylmä, voi vetää muovin ja eristyksen päälle. Kastelisin aina kun on mahdollista. Joka toinen tunti, jos se kuivuu nopeasti.
Myös ulkona? Se on noin -2:sta -10:een.

Jos muovia vedetään yli, ei tarvitse kastella. Mutta muuten, jos ei ole kosteaa säätä, niin täytyy kastella myös ulkona.

Oletta, että ainakin pintakerros on jo vahingoittunut ulkona...

Miten voin selvittää, pitääkö työtä tehdä uudelleen? Olen ollut kosketuksissa sen kanssa ja tuntenut sitä vähän, ja hyvin vähän pinnasta irtosi, mutta luulen, että se on normaalia, koska sitä ei ole vielä hiottu?

Jos se on jäätynyt, voit irrottaa sen melko helposti ruuvimeisselillä.

Stefan N sanoi:
Har det frysigt kan du peta bort det ganska lätt med en skruvmejsel.
Efter att det har tinat...

• Tykkään
Nils82
  • Laddar…
Uudet kellari-ikkunat, jotka on asennettu rapattuun kivi-/betonisokkeliin? Silloin rapataan ja viimeistellään, kun sää sallii, ei nyt kun on talvi. Niin kiire ei tarvitse olla :D

Olen nyt ottanut muutamia kuvia mutta myös tuntenut vähän enemmän sitä. Jos tuntee vain sormilla, niin ei tapahdu paljon, mutta jos vetää metalliesinettä kantapäällä ikkunaa kohti, niin valitettavasti irtoaa melko paljon soraa :( Käsityöläisen mukaan, joka tunsi vain vähän sormillaan, olisi rauhallista!?

Lisää ja korkeampaa laatua täällä: http://imgur.com/a/B6FcR

r9dSIyG.jpg
rWAePVA.jpg
363mfaw.jpg
UZxGzSh.jpg
auIuEAL.jpg
Otxf5I9.jpg

Olen tehnyt sisäpuolella, ja tuntuu siltä, että ulkopuolella murenee melko paljon enemmän. Onko joku, joka voi vahvistaa videoiden kautta, että se on todella pakkasvaurioitunut?

Jos se on pakkasvaurioitunut, miten se toimii silloin? Täytyykö kaikki purkaa?

Juuri nyt tuntuu siltä, että käsityöläiset jättävät minut huomiotta, mutta on aika tarttua siihen nyt, kun sää on kääntynyt plussan puolelle.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.