7 607 lukukertaa ·
40 vastausta
8k lukukertaa
40 vastausta
kannattaako valita vaneri kipsilevyn taakse sisäseiniin?
Sivu 1 / 3
Hei,
Olemme katsomassa uutta rivitaloa. Olen huolissani huoneiden melutasosta sekä mahdollisuudesta kiinnittää asioita seiniin, sillä alkuperäinen seinä koostuu metallirungosta ja yksikerroksisesta kipsistä.
Olen tietoinen siitä, että asioita voi kiinnittää seiniin, vaikka niissä olisi vain kipsiä, mutta on tietenkin mukavampaa ja vankempaa, jos takana on jotain.
Meillä on mahdollisuus tehdä lisävalinta ja saada vaneri kipsin taakse. Tämä on minulle periaatteessa itsestäänselvyys, kunnes kuulin sen kustannukset.
rakennusyhtiö haluaa 79 tuhatta vanerin asentamisesta kaikkiin sisäseiniin. rivitalo on 120m2 suuri. Mielestäni se kuulostaa todella kalliilta, vaikka tiedostankin, että se vaatii lisätyötä jne.
Mitä tähän pitäisi oikeastaan ajatella?
Onko kenelläkään yksinkertaista kipsiä teräsrunkoon? Miten koette häiritsevän melun viereisistä huoneista?
Onko se rahan arvoista? Projektipäällikön mukaan meluongelmat sisätiloissa eivät vaikuta suuresti, vaikka seinään laitettaisiin vaneri, koska ääni kulkee ovenkarmista ja niin edelleen.
Olen ollut rakennusliikkeessä useita kertoja, että heidän pitäisi tarjota jotain muuta kuin vain yksikerroksista kipsiä, hienoa että kuuntelevat! Mutta 79 tuhatta...?
Olemme katsomassa uutta rivitaloa. Olen huolissani huoneiden melutasosta sekä mahdollisuudesta kiinnittää asioita seiniin, sillä alkuperäinen seinä koostuu metallirungosta ja yksikerroksisesta kipsistä.
Olen tietoinen siitä, että asioita voi kiinnittää seiniin, vaikka niissä olisi vain kipsiä, mutta on tietenkin mukavampaa ja vankempaa, jos takana on jotain.
Meillä on mahdollisuus tehdä lisävalinta ja saada vaneri kipsin taakse. Tämä on minulle periaatteessa itsestäänselvyys, kunnes kuulin sen kustannukset.
rakennusyhtiö haluaa 79 tuhatta vanerin asentamisesta kaikkiin sisäseiniin. rivitalo on 120m2 suuri. Mielestäni se kuulostaa todella kalliilta, vaikka tiedostankin, että se vaatii lisätyötä jne.
Mitä tähän pitäisi oikeastaan ajatella?
Onko kenelläkään yksinkertaista kipsiä teräsrunkoon? Miten koette häiritsevän melun viereisistä huoneista?
Onko se rahan arvoista? Projektipäällikön mukaan meluongelmat sisätiloissa eivät vaikuta suuresti, vaikka seinään laitettaisiin vaneri, koska ääni kulkee ovenkarmista ja niin edelleen.
Olen ollut rakennusliikkeessä useita kertoja, että heidän pitäisi tarjota jotain muuta kuin vain yksikerroksista kipsiä, hienoa että kuuntelevat! Mutta 79 tuhatta...?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 060 viestiä
Laske mielellään kuinka monta neliömetriä seinää on, jos on avoin pohjaratkaisu, niin se voi olla kallista, mutta jos on paljon huoneita, niin on halvempi per neliömetri.
Protte
Protte
Ja ne hyppäävät itse seinälle?Blindnit sanoi:
En juuri nyt osaa sanoa kokonaishinnasta, mutta asennuksen kustannukset eivät ole merkityksettömiä.
Kokoonpanokustannukset sekä käsittely ovat varmasti suuri osa hinnasta. Sitten heillä on varmasti tietty korotus, koska he haluavat ansaita rahaa. On kyse "massatuotannosta" useiden rivitalojen osalta.
täytyy katsoa sitä m2 seinillä.
Onko joku tehnyt jotain vastaavaa, joka voisi antaa hintavihjeen?
tuntuu hysteerisen kalliilta, mutta ehkä olen väärässä?
täytyy katsoa sitä m2 seinillä.
Onko joku tehnyt jotain vastaavaa, joka voisi antaa hintavihjeen?
tuntuu hysteerisen kalliilta, mutta ehkä olen väärässä?
Kyse on lähinnä siitä, voitko pitää hauskempaa 79 000 eurolla?
Luultavasti voit, muuten sinulla on aika tylsä mielikuvitus
Mutta saatko eristyksen sisäseiniin ilman lisämaksua?
Tuntuu jollain tavalla tärkeämmältä asialta.
Kun rakentaa itse, pelkkä kipsi tuntuu todella nuukalta, mutta jos sen vertaa 79 000 euroon, on paljon tunteja istua töissä...
Luultavasti voit, muuten sinulla on aika tylsä mielikuvitus
Mutta saatko eristyksen sisäseiniin ilman lisämaksua?
Tuntuu jollain tavalla tärkeämmältä asialta.
Kun rakentaa itse, pelkkä kipsi tuntuu todella nuukalta, mutta jos sen vertaa 79 000 euroon, on paljon tunteja istua töissä...
Ei, seinissä ei ole mahdollisuutta eristykseen.
Tietenkin voin pitää PALJON hauskaa 79 tuhannen kanssa. Kysymys on kuitenkin siitä, kadunko jos en ota sitä...
Siksi kysymys on, millaisena ihmiset kokevat yksittäiskipsilevyseinät ilman eristystä äänimielessä.
Tänään meillä on yksittäiskipsiä joissakin kohdissa taloa ja se saa selkäpiini karmimaan aina kun kosken seinään
Jos ymmärrän oikein, voi lisätä vahvistuksen seiniin 1-2 metrin välillä hintaan 3500 kr per seinä. Siinä tapauksessa voi esimerkiksi vahvistaa television takana, joten ei tarvitse kantokyvystä huolehtia siellä ainakaan.
Tietenkin voin pitää PALJON hauskaa 79 tuhannen kanssa. Kysymys on kuitenkin siitä, kadunko jos en ota sitä...
Siksi kysymys on, millaisena ihmiset kokevat yksittäiskipsilevyseinät ilman eristystä äänimielessä.
Tänään meillä on yksittäiskipsiä joissakin kohdissa taloa ja se saa selkäpiini karmimaan aina kun kosken seinään
Jos ymmärrän oikein, voi lisätä vahvistuksen seiniin 1-2 metrin välillä hintaan 3500 kr per seinä. Siinä tapauksessa voi esimerkiksi vahvistaa television takana, joten ei tarvitse kantokyvystä huolehtia siellä ainakaan.
Voitko ostaa talon ilman verhoiltuja seiniä?
Voisi olla järkevä keskitie muuten?
Asenna itse vaneri/OSB ja sitten laita kipsilevy ja palkkaa sitten maalausfirma tekemään tylsän työn.
Voisi jopa olla 79 000 halvempaa sillä tavalla
Voisi olla järkevä keskitie muuten?
Asenna itse vaneri/OSB ja sitten laita kipsilevy ja palkkaa sitten maalausfirma tekemään tylsän työn.
Voisi jopa olla 79 000 halvempaa sillä tavalla
Siirtyminen omasta villasta, jossa on täysin vapaat mahdollisuudet tehdä mitä haluamme, massatuotettuun rivitaloon on.... helposti turhauttavaa 
Vaikka rakennusyritys kehuu suurilla valinnanmahdollisuuksilla, koemme, että ne ovat melko rajoittavia.
Minun on vaikea nähdä, että asennuksen hintaa voisi valitettavasti neuvotella alaspäin. Katalogi määrättyjen hintojen kanssa. Mutta onko jollakulla ehkä kokemusta onnistumisesta?
Vaikka rakennusyritys kehuu suurilla valinnanmahdollisuuksilla, koemme, että ne ovat melko rajoittavia.
Minun on vaikea nähdä, että asennuksen hintaa voisi valitettavasti neuvotella alaspäin. Katalogi määrättyjen hintojen kanssa. Mutta onko jollakulla ehkä kokemusta onnistumisesta?
Meillä oli yksinkertainen kipsilevy ilman eristystä 40 mm metallikiskoilla, kun asuimme asunnossa, ja se oli mielestäni enemmän näkösuoja kuin seinä.
Ei siinä mitään "teknisiä" ongelmia ole, mutta mielestäni mukavuus vähenee.
- vaikeampaa kiinnittää asioita
- seinä pullistui, kun siihen nojasi
- vahvisti ääntä ennemmin kuin vaimensi resonanssin vuoksi
- sähkörasiat eri korkeuksilla viereisissä huoneissa tilanpuutteen vuoksi seinän sisällä
Mutta se on sinulle melko suuri rahallinen ero. Yrittäisin ensin saada seinät ilman päällystä edellä mainitulla tavalla. Muussa tapauksessa ottaisin halvemman vaihtoehdon ja avaisin sitten seinät ja täydentäisin jälkikäteen muutaman vuoden kuluttua. Siinä tapauksessa tekisin huone kerrallaan ja käyttäisin tilaisuutta hyväkseni saaden uudet tapetit/väriä seinille.
Ei siinä mitään "teknisiä" ongelmia ole, mutta mielestäni mukavuus vähenee.
- vaikeampaa kiinnittää asioita
- seinä pullistui, kun siihen nojasi
- vahvisti ääntä ennemmin kuin vaimensi resonanssin vuoksi
- sähkörasiat eri korkeuksilla viereisissä huoneissa tilanpuutteen vuoksi seinän sisällä
Mutta se on sinulle melko suuri rahallinen ero. Yrittäisin ensin saada seinät ilman päällystä edellä mainitulla tavalla. Muussa tapauksessa ottaisin halvemman vaihtoehdon ja avaisin sitten seinät ja täydentäisin jälkikäteen muutaman vuoden kuluttua. Siinä tapauksessa tekisin huone kerrallaan ja käyttäisin tilaisuutta hyväkseni saaden uudet tapetit/väriä seinille.
Työkaluhullu
· Stockholm
· 1 399 viestiä
Om du önskar god ljudisolering så satsa hellre på dubbelgips och / eller löst packad isolering i facken (bägge åtgärderna ger tillsammans ca 10 dB bättre R´w om de monteras med förskjutna skarvar och mjukfog runt om.Felde sanoi:Hej,
Vi håller på att kolla på nytt radhus. Jag är orolig för ljudnivån i rummen, samt möjligheten att hänga upp saker på väggarna då orginalväggen består av plåtregelstome samt 1 lagers gips.
Jag är väl medveten om att det går att hänga upp saker på väggarna även om man bara har gips, dock är det såklart skönare och känns mer gediget med något bakom.
Vi har möjlighet att göra ett tillval och få Plyfa bakom gipset. Vilket är en nobrainer för mig egentligen. Tills jag fick reda på kostnaden för detta.
byggbolaget vill ha 79 tusen för att sätta upp plyfa i alla innerväggar. radhuset är 120m2 stort.
Jag tycker det låter hutlöst dyrt, även om jag inser att det blir extra jobb m.m.
Hur skall man tänka här egentligen?.
Är det någon som har enkelgips på stålstomme? Hur upplever ni störande ljud från rummen bredvid?
Är det värt pengarna? Enl projektledaren så kommer bullerproblemen invändigt inte påverkas jättemycket av att man sätter in en plyfa i väggen, då ljudet smiter via dörrkarm och så vidare.
jag har varit på byggbolaget upprepade gånger om att de bör erbjuda något annat än bara enkelgips, toppen att de lyssnar! Men 79 tusen...?
Vill du förbättra ljudisoleringen ytterliggare så är det väggtjocklek, fler lag gips, saxade reglar el. dubbelvägg som är de styrande parametrarna.
Lite förenklat kan man säga (som tidigare också nämnts) att ljudisoleringen i en konstruktion inte blir bättre än dess svagaste länk. Mao. så behöver dörrar, tätningar överluft, genomföringar osv. hänga med i R´w och vara noggrant tätade.
Jag tycker att en god ljudiolering av sklijeväggar(på rimlig nivå förstås) kan ses som en god investering och kan i måmga fall utgöra en värdeförhöjning av fastigheten.
Viimeksi muokattu:
Puhuttaessa äänieristyksestä mieleeni tuli seinämme "ei koskaan valmistu" yläkerrassa 
Huoneesta toiseen:
13 mm lattiakipsi
22 mm lattialastu
22 mm lattialastu toiseen suuntaan
80 mm koolaus sitten aiemmin 70 mm eristystä siellä.
Alkuperäinen lautaseinä 22 mm
22 mm lattialastu
13 mm lattiakipsi
13 mm lattiakipsi
Minulla on vähän ahdistusta siitä, että rakensin seinän liian heikoksi
Huoneesta toiseen:
13 mm lattiakipsi
22 mm lattialastu
22 mm lattialastu toiseen suuntaan
80 mm koolaus sitten aiemmin 70 mm eristystä siellä.
Alkuperäinen lautaseinä 22 mm
22 mm lattialastu
13 mm lattiakipsi
13 mm lattiakipsi
Minulla on vähän ahdistusta siitä, että rakensin seinän liian heikoksi