E
Mats-S John Smith sanoi:
Bullshit!
Odotin tuota reaktiota.... jotkut eivät kestä, että Biltema:aa arvostellaan.
Ostan itsekin sieltä, mutta en ehdottomasti asennettavia tavaroita tms.
Mutta kaikki olemme erilaisia.

Pidän myös Biltemasta, mutta tämä erä vaikuttaa olevan sekaisin.

J jesper_t sanoi:
Pidän myös Biltemasta, mutta tämä erä vaikuttaa olevan ongelmallinen.
Bilteman ja muiden halpamerkkien itseporautuvat terassiruuvit varoitetaan ja oikeutetusti, koska niiden rakenne ja toiminta ovat huonoja. Jotta ne voisivat olla itseporautuvia halkeamattomaan asennukseen, ruuvilla on oltava pitkä porakärki, jossa on terävä reuna, ja teräväkierteinen terävä reuna, jotta se voi leikata helposti puun läpi. Halpamerkit eivät tätä tarjoa, vaan ne ovat huonoja kopioita tylpällä terällä ilman hammastusta, mikä tarkoittaa, että ruuvi on voimakkaasti painettava puun läpi. Tiheäkasvuisessa puussa voima on liian suuri ja ruuvi katkeaa, huonossa puussa puu halkeilee. On kaksi toimenpidettä, esiporaa 3 mm tai osta kalliita laatutarkastettuja ruuveja terävällä hammastuksella. Bilteman ruuvit toimivat erinomaisesti esiporauksen kanssa. Esiporaus antaa aina erittäin hyvän halkeamattoman tuloksen kaikille ruuvimerkeille ja on välttämätön ruostumattomille haponkestäville ruuveille.

Olen saanut monia erilaisia vinkkejä tässä keskustelussa. Minun olisi pitänyt esiporata, minun olisi pitänyt käyttää käsiruuvimeisseliä ja minun olisi ennen kaikkea pitänyt ymmärtää, että näitä ruuveja ei voi käyttää siihen, mihin minä niitä käytin. Ongelmana, kuten näen sen, on melko yksinkertainen: nämä ruuvit eivät pidä sitä, mitä Biltema lupaa. "Terassiruuvi ulkokäyttöön, C4-luokka, jyrsintäurat estävät halkeilua, uurteet ja jyrsimet hyväksi uppoamiseksi." Tämä on valetta ja puhdasta hölynpölyä! Nämä ruuvit ovat täysin arvottomia, siksi varoitukseni tämän keskustelun kautta.

• Pakkaus, jossa on Biltema-terassiruuvit ja kuvaus ruuvien teknisistä ominaisuuksista ja käyttöalueista.
  • Tykkään
Rogerp65
  • Laddar…
J jesper_t sanoi:
Pidän myös Biltemasta, mutta tämä erä vaikuttaa olevan viallinen.
Pidän itse asiassa myös Biltemasta, mutta en ole samaa mieltä siitä, että tämä erä olisi ainoa, jossa on ongelmia. Todella monilla on yleisesti ongelmia Bilteman ruuvien kanssa...

J Johan byggare sanoi:
Olen saanut monia eri vinkkejä tässä ketjussa. Minun olisi pitänyt esiporata, minun olisi pitänyt ruuvata käsin ja minun olisi ennen kaikkea pitänyt ymmärtää, että näitä ruuveja ei voi käyttää siihen, mihin minä niitä käytin.
Ongelmana on mielestäni melko yksinkertainen, nämä ruuvit eivät pidä sitä, mitä Biltema lupaa.
”Terassiruuvi ulkokäyttöön, C4-luokka, urat estävät halkeilua, karhennus ja jyrsinkierre hyväksi upotukseksi”
Tämä on valhetta ja puhdasta hölynpölyä! Nämä ruuvit ovat täysin arvottomia, siksi varoitukseni tämän ketjun kautta.
Olet aivan oikeassa, Bilteman C4 terassiruuvit eivät vastaa laatua, jota voisi pitää sovittuna. Purkissa lukee jyrsinkierre, mutta
ruuvilta puuttuu jyrsinkierre sen oikeassa merkityksessä jyrsiä uraa.
Jyrsinkierre on terävä sahalaitainen reuna ruuvissa, kun taas
jyrsinkärki antaa hyvän/helpon upotuksen.
Jyrsinkierteen puute aiheuttaa suuren vastuksen ruuvatessa. Kärkiosassa oleva jyrsin on liian heikko ja tylppä eikä poraa riittävän hyvin. Ruuvimateriaali ei ole tarpeeksi sitkeä ja murtuu liian helposti, eikä materiaalin koostumus ole todennäköisesti oikea. Ruuvin rakenne on huono ja johtaa murtumiseen.
Yhteenvetona ruuvin rakenne vaatii liikaa vääntömomenttia materiaalille, erityisesti mäntyterassilaudoille.
Kestää kuitenkin esiporattujen reikien kanssa, mutta tätä ei mainita tuotemäärittelyssä. Vältä Bilteman C4 terassiruuveja, en tiedä mitä tapahtuu ruostesuojalle ajan myötä. Terassin tulee kestää 20-30 vuotta, joten älä pihistele laadussa.

optimum
Käsittämätöntä, että ihmiset ylipäänsä ostavat ruuveja Biltemasta ilman takeita siitä, että ne kestävät sen mitä niiden pitäisi tehdä.
Jotkut asiat ovat hyviä Biltemassa, jotkut puhdasta roskaa.

Kaikki mikä kiiltää, ei ole kultaa.

Kyllä, ostan joitain tuotteita Biltemasta. Olen kuitenkin valikoiva siihen, mitä ostan.

A
optimum optimum sanoi:
Jotkin asiat ovat hyviä Biltemassa, jotkin puhdasta roskaa.
On käsittämätöntä, että tiedät tarkalleen, mitkä ovat mitä... Tarpeeton kommentti.

• Tykkään
BiFuel
  • Laddar…
S
optimum optimum sanoi:
On uskomatonta, että ihmiset ylipäätään ostavat ruuveja Biltemasta ilman mitään takeita siitä, että ne kestävät sen, mitä niiden pitäisi kestää.
Minulla on täysi sympatia TS:ää kohtaan, TS:n näyttämän tuotteen teksti tarkoittaa minun silmissäni, että voi uskoa tämän ruuvin olevan sopiva tehtävään.

optimum
Erik_Hansson sanoi:
On käsittämätöntä, että tiedät tarkalleen, ketkä ovat mitä... Tarpeeton kommentti.
Jep, kokeiltu jonkin verran.
Jotkut työkalut ovat hyviä, jotkut ovat no, no

Ruuvit, pienemmillä rasituksilla ne käyvät, mutta kuten TS, ei koskaan terassiruuvina.

Ajoin sekä Fast, Byggmax että Biltema isommalle terassille. Ei ongelmia minkään merkin suhteen. Ei ollenkaan katkenneita ruuveja vaikka vedettiin ehkä 8000 kappaletta. Katsotaan kuinka se näyttää talven jälkeen.

J Johan byggare sanoi:
Haluan vain jakaa varoituksen Bilteman terassiruuvista, katso kuvat alla. Asensin 20 m² terassia keväällä 2018, ensimmäiset 15 tuntemattoman merkkisillä ruuveilla ja noin 5 m² Bilteman ruuveilla. Tuntemattoman merkin ruuveilla ei ole mitään ongelmaa, mutta nyt huomaan, että noin 90 % Bilteman ruuveista on katkennut. Huonompaa roskaa saa etsiä ja toivon, ettei moni teistä ole ostanut ja käyttänyt samaa roskaa!

[kuva] [kuva]
Riippuu myös siitä, mitä puutavaraa ruuvaa. Jos käyttää samaa paksuutta olevaa ruuvia kiinnittäessä 145x34 mm ja 22x120 mm, niin ymmärrän, että joillakin on ongelmia. 4,2 mm ruuvi ei ole suunniteltu kestämään niin suuria voimia. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät käytä standardi rakennusruuveja sen sijaan, sillä niitä käytätte luultavasti kaikessa muussa puutavarassa, jota ei naulata? 4,2 mm terassiruuvi ei juurikaan kestä nykyään saatavilla olevia voimakkaita ruuvikoneita, joten vahinko alkaa jo asennusvaiheessa :)

S Sveis sanoi:
Riippuu myös siitä, mitä puuta porakoneeseen käytetään. Jos käytetään samaa paksuus ruuvia kiinnittämään 145x34 mm ja 22x120 mm, ymmärrän, että jotkut kohtaavat ongelmia. 4,2 mm ruuvi ei yksinkertaisesti ole suunniteltu kestämään niin suuria voimia. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät käytä standardi rakennusruuveja, koska niitä käytetään luultavasti kaikkeen muuhun puutavaraan, mitä ei naulata? 4,2 mm terassiruuvi tuskin kestää tänä päivänä käytössä olevia vahvoja ruuvinvääntimiä, joten vahinko alkaa jo silloin, kun se asennetaan :)
34x145 pitää käyttää 2 kpl ruuvia 4,2 x 70-75, 22x120 kohdalla pitää käyttää 2 x ruuvia 3.9x 51, mutta 22 mm ei saa käyttää terassilaudaksi ja varsinkaan pikakasvuisesta kuusesta, joka varmasti halkeaa. Huonolaatuinen puu, joka tulee kalliiksi. Rakennusruuvilla on suuri pää, joka ei näytä hyvältä terassilattialla, jos se hyväksytään, niin 5 x 70 C4 rakennusruuvi on parempi 34x145:ssä. Olen samaa mieltä siitä, että suurin ongelma Bilteman terassiruuvissa on käyttäjän virheellinen käsittely väärin säädetyn ruuvinvääntimen takia ja väärä ruuvaustekniikka. Olen nyt auttanut rakentamaan terassin Biltema C4:llä ilman ongelmia 28 x120:ssa, mutta jää nähtäväksi mitä tapahtuu, jos ruuvi tarvitsee irrottaa 10 vuoden kuluttua. Esiporasin kuitenkin vain päätypuiden kohdalla. Väärällä tekniikalla on suuri riski, että se katkeaa, koska materiaalin laatu ei kestä voimakasta vääntöä.

• Tykkään
Sveis
  • Laddar…
M.Eriksson M.Eriksson sanoi:
Oliko kyseessä ruuvi, jossa on upotettu kanta tai tasainen alapuoli?

Jos se oli upotettu, ei ole ihme, että se meni poikki, sillä siinä on liian huono kiinnityspinta, valitettavasti olen itse tehnyt samanlaisia virheitä, mutta olen nyt oppinut, kuinka tärkeää on käyttää oikeaa ruuvia oikean tyyppiseen työhön

M.Eriksson M.Eriksson sanoi:
Oliko se uppokantainen ruuvi vai tasapohjainen?

Jos se oli uppokantainen, ei ole ihme, että se katkesi, koska sen kosketuspinta-ala on liian pieni. Olen valitettavasti itse tehnyt samanlaisia virheitä, mutta nyt olen oppinut, kuinka tärkeää on käyttää oikeanlaista ruuvia oikeaan tyyppiseen työhön.
No, en ole samaa mieltä kanssasi. Uppokantainen ruuvi kestää paljon paremmin murtumista kuin tasakantainen. Uppokantainen sulautuu puuhun, ja vastus ruuvauksen aikana kasvaa vähitellen, kunnes se on täysin alas vedetty puun tasalle.
Tasakantaisessa ruuvissa vastus pysyy samana, kun ruuvaat, siihen asti kunnes kantapää koskettaa puuta, jolloin vastus kasvaa nopeasti ja suoraan, jolloin on paljon suurempi riski, että se katkeaa. Verrataan kovaan oksaan esiporaamiseen ja ruuvin vetämiseen. Jos vedät uppokantaisen, se voi katketa (ellei esiporauksessa ole tehty kunnollista reikää), mutta jos vetäisit tasakantaisen, ruuvi katkeaisi varmasti, ellet periaatteessa käsin vedä ruuvia viimeiseen asti.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.