155 663 lukukertaa ·
317 vastausta
156k lukukertaa
317 vastausta
Varoitus Bilteman terassiruuvista
Jäsen
· Sverige
· 5 652 viestiä
Niin, se on vain roskaa, joka tulee Kiinasta...V Värmlandshusägare sanoi:

Mutta vakavasti puhuen, lista arvostetuista työkalujen valmistajista, jotka ovat siirtäneet itse tuotannon Kiinaan jne, voi olla tänään hyvin pitkä. Ehdottomasti ei vain Jula- ja Biltema-tavaroita tule sieltä, mutta laatu vaihtelee suuresti sen mukaan, millaiset vaatimukset tilaajalla on ja millainen laadunhallintajärjestelmä on käytössä, kuten ketjussa on mainittu aiemmin.
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 418 viestiä
Pakkauksessa ei ole mitään, mikä todistaa, ETTÄ tavara on OSTETTU, eikä myöskään MILLOIN se on ostettu. Kuitti tarvitaan oston vahvistamiseen, etiketti ei kerro, oletko poistunut laatikon kanssa kainalossa maksamatta, ostanut sen halvalla kirpputorilta tai saanut sen naapurilta. Takuu päättyy lisäksi tietyn ajan kuluttua ostopäivästä, jos haluat reklamoida tuotteen, joka on vanhempi kuin takuuaika, jälleenmyyjällä on oikeus kieltäytyä reklamaatiosta. Reklamaatio-oikeus on eri asia, mutta yleensä on vaikea saada oikeutta ARN:ssa ilman kuittia. Että tiliote päivämäärineen mahdollistaa kuitin löytämisen, on jälleenmyyjän tapa olla myötämielinen, niin pitkälle kuin tiedän, kuluttajan vastuulla on huolehtia kuitista.A adde321 sanoi:Kuittia ei koskaan tarvita valituksen yhteydessä, kunhan asiakkaana voit osoittaa, että kyseessä ovat nyt esimerkiksi bilteman ruuvit, eli että olet ostanut tuotteen siitä ketjusta, jolle aiot tehdä valituksen. Ja se ei ole kovin vaikeaa, kun niillä on oma ulkonäkönsä plus pakkaus, jos sinulla on se jäljellä. Sen sijaan sinulta voidaan evätä palautus, jos sinulta puuttuu kuitti, mutta se on aivan eri asia.
Päinvastoin kuin kirjoitat, palautuksen hyväksyminen ilman kuittia on usein helpompaa, tietenkin riippuen monista olosuhteista, mutta reklamaatiot ovat vakavampia.
Sinnikäs myytti, että pakkaus todistaa ostoksen, enkä ymmärrä missä se on syntynyt?
Sen kirjoitettua toivon, että kaikki rehelliset ja pettyneet kuluttajat saavat korvauksensa!
Käytät nyt täysin vääriä sanoja, kuten kuvaan viestissäni. Sinun täytyy pitää erillään PALAUTUS ja REKLAMAATIO. Yritys voi vaatia, ja usein vaatiikin, että sinulla on kuitti juuri PALAUTUKSEN tekemiseksi. Eli että palautat toimivan tuotteen saadaksesi rahat takaisin.Keexet sanoi:
Pakkauksessa ei ole mitään, mikä todistaisi, että tuote on OSTETTU, eikä myöskään MILLOIN se on ostettu. Kuitti tarvitaan ostoksen todistamiseen, etiketti ei sano mitään siitä, oletko kävellyt ulos laatikon kanssa maksamatta, ostanut sen halvalla kirpputorilta tai saanut sen naapurilta. Takuuaika päättyy tietyn ajan kuluttua ostopäivästä, ja jos haluat reklamoida tuotteen, joka on vanhempi kuin takuuaika, jälleenmyyjällä on oikeus kieltäytyä reklamaatiosta. Reklamaatio-oikeus on eri asia, mutta yleensä on vaikea saada oikeutta ARN:ssä ilman kuittia. Se, että tilitiedot päivämäärineen mahdollistavat kuitin löytämisen, on tapa, jolla jälleenmyyjä on palvelualtis; tietääkseni on kuluttajan vastuulla pitää huolta kuitista.
Päinvastoin kuin kirjoitat, on yleensä helpompaa hyväksyä palautus ilman kuittia, tietysti riippuen monista olosuhteista, mutta reklamaatiot ovat vakavampia.
Pitkäikäinen myytti siitä, että pakkaus todistaa ostoksen, jota en ymmärrä, mistä se tulee?
Sen kirjoitettua toivotan, että kaikki rehelliset ja pettyneet kuluttajat saavat hyvityksensä!![]()
REKLAMAATION teet, kun tuote on rikki tai menee rikki väärän rakenteen tai ulkopuolisen kuljetusvahingon vuoksi.
https://www.hallakonsument.se/frageforum/måste-jag-ha-kvitto-för-att-kunna-reklamera-1529315
"Ei ole lakia, joka sanoo, että sinun täytyy näyttää kuitti reklamointia varten (valitus), voi riittää, että näytät esimerkiksi tilitiedot. Kuitenkin sinun täytyy pystyä osoittamaan, milloin olet tehnyt ostoksen, keneltä ja mihin hintaan. Jos olet ostanut useita tuotteita samalla kertaa, tilitiedosta ei välttämättä voi päätellä, mitä eri tuotteita olet ostanut. Jos näin on, saatat tarvita kuitin."
Ja
"Tässä on tärkeää erottaa palautus ja reklamointi.
Palautuksessa, esimerkiksi jos kauppa tarjoaa vaihto-oikeuden tai avoimen kaupan, kauppa voi vaatia, että sinulla on kuitti. Tämä johtuu siitä, että on kaupan vapaaehtoista tarjota nämä mahdollisuudet, ja silloin he voivat itse päättää ehdot, miten palautus tehdään.
Kun teet reklamaation tuotteesta kuluttajansuojalain tuella, sinun täytyy, jos kauppa vaatii, pystyä todistamaan, että olet ostanut tuotteen sieltä. Kuitti on hyvä todiste, mutta jos voit muuten osoittaa ostosi, se käy myös. Kauppa ei siis voi kieltäytyä reklamaatiosta vain siksi, että sinulla ei ole kuittia, jos voit muuten osoittaa, että olet ostanut tuotteen sieltä."
Joten kyllä, pakkaus ja tilitiedot riittävät todisteeksi siitä, että olet ostanut tuotteen Biltemasta, ja sinulla on siten täysi oikeus vaatia reklamaatiota.
Sinun pitäisi pystyä osoittamaan, että olet ostanut tuotteen tiettynä ajankohtana ja tietyssä paikassa, ja voit tehdä sen esim. tilien tiliotteella, kuitilla, todistajalla jne., kaikki ovat yhtä päteviä.Keexet sanoi:
Monet tuotteet vaihtavat EAN-koodia tai ulkoasua, ja tällä tavoin myös valmistusajankohta voidaan määrittää, jos kyseessä on ketjukohtainen tuote, sinulla on päivämäärä ja ostopaikka. Joskus myös etiketit/pakkaus leimataan valmistusajankohdalla, päivämäärällä jne.
Jäsen
· västra götaland
· 92 viestiä
Sinun ei tarvitse kuittia. Laki sanoo, että on pystyttävä todistamaan ostos. Ja kuitti on siinä tietenkin paras, mutta tililtä tehty nosto, jonka he voivat verrata kassakuitin kanssa, käy melkein aina. Periaatteessa voi olla mukana kaveri, joka oli mukana ostotapahtumassa ja voi todistaa, että se oli juuri täällä ja juuri sinä päivänä, kun ostit. Mutta siinä tulee todennäköisesti enemmän ongelmia saada se läpi...J Johan byggare sanoi:
Edellyttäen, että tiliote voi näyttää, että olet ostanut juuri tämän tuotteen. Et voi ostaa tuotteita 4355 kruunun edestä ja todistaa, että terassiruuvit hintaan 49 kruunua ovat siitä ostokerrasta. Kauppa voi olla avulias ja etsiä kuittia tiliotteen avulla, mutta pelkkä ote ei ole todiste. Näin kirjoittaa myös Hallå Konsument, jota lainaat.A adde321 sanoi:
Muutenhan koko oma vastuu kaatuisi. Jos ostat polttopuuhalkojan hintaan 1999 kruunua ja se hajoaa 15 kuukauden kuluttua, et voi mennä sisään, ostaa sähköpyörän hintaan 7999 kruunua ja näyttää tiliotetta sähköpyörästä reklamoidaksesi polttopuuhalkojan.
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 327 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 327 viestiä
Ruuvattu 40m² järvimajaa 2003 Bilteman terassiruuvilla, ei ainutkaan ruuvi ole katkennut, huomaa myös, että koko kansi on veden yllä.
Vaikuttaa uskomattomalta, että ne vain katkeavat... joko erässä on vika (johon Biltema pitäisi pystyä vastaamaan) tai sitten sinulla on joitain erittäin outoja liikkeitä rakenteessasi, mutta se on luultavasti erittäin epätodennäköistä. Uskon huonoon aräänistyksessä, ei pitäisi olla ongelma reklamoinnin kanssa.
Vaikuttaa uskomattomalta, että ne vain katkeavat... joko erässä on vika (johon Biltema pitäisi pystyä vastaamaan) tai sitten sinulla on joitain erittäin outoja liikkeitä rakenteessasi, mutta se on luultavasti erittäin epätodennäköistä. Uskon huonoon aräänistyksessä, ei pitäisi olla ongelma reklamoinnin kanssa.
Viimeksi muokattu:
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 327 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 327 viestiä
Purkuin osia terassiltani, joka oli rakennettu -17 kesällä. Noin 10 % oli poikki, 50 % meni poikki, kun yritin vetää ne ylös. Ruostumattomat, tuntematon merkki. Pahempaa oli se, että useat runko-osan ruuvit olivat poikki, 6×90 poikki, tuntematon alkuperä, mutta luultavasti Byggmax. Purin edellisen taloni terassin, vähintään 25 vuotta vanhan, ajattelin, että olisi helppoa vetää ylös naulatut laudat sorkkaraudalla, mutta galvanoidut naulat olivat tiukasti kiinni, ja päädyin pilkkomaan sen puukkosahalla, mikään naula ei ollut poikki.
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 327 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 327 viestiä
KÄSINNAULATTU galvanoitu naula on ajan myötä käytännössä mahdoton vetää ulos ilman, että tuhoaa puuta, jota se pitää.Isakare sanoi:
Konenaulattu galvanoitu naula on sileä pinnalta, istuu paljon huonommin.
Jag blandar inte alls ihop begreppen, min erfarenhet och den kunskap jag har om branschen är att det är lättare att få igenom en retur utan kvitto, än en reklamation. Du har uppenbarligen en annan erfarenhet? Egentligen krävs kvitto i båda fallen och mycket av detta avgörs av personalens välvilja, kundens agerande och varans värde.A adde321 sanoi:Nu använder du helt fel ord som jag beskriver i mitt inlägg. Du måste hålla isär RETUR mot REKLAMATION. Ett företag kan kräva, och gör det oftast också att du har kvitto för att göra just en RETUR. Alltså att du lämnar igen en fungerande vara för pengarna tillbaka.
En REKLAMATION gör du när en vara är trasig eller går sönder pga felkonstruktion eller transportskada av extern leverantör.
[linkki]
"Det finns ingen lag som säger att du måste visa ett kvitto för att reklamera (klaga), det kan gå bra att exempelvis visa ett kontoutdrag. Däremot måste du kunna visa när du har gjort köpet, hos vem och till vilket pris. Har du köpt flera varor vid samma tillfälle är det inte säkert att det går att utläsa av kontoutdraget vilka olika varor du faktiskt har köpt. Om så är fallet kan du behöva visa ett kvitto."
Och
"Här gäller det att skilja på retur och reklamation.
Vid en retur, till exempel om butiken erbjuder bytesrätt eller öppet köp, så kan butiken kräva att du har kvittot. Detta beror på att det är valfritt för butiken att erbjuda dessa möjligheter och då kan de själv bestämma villkoren för hur en retur ska ske.
När du ska göra en reklamation av en vara med stöd av konsumentköplagen så ska du, om butiken kräver det, kunna bevisa att du köpt varan där. Kvittot är ju ett bra bevis, men om du på annat sätt kan bevisa ditt köp så fungerar det också. Butiken kan alltså inte neka dig att reklamera bara för att du saknar ett kvitto om du på annat sätt kan bevisa att du köpt varan där."
Så ja, förpackning och kontoutdrag räcker för bevis att du köpt varan hos biltema och du har därmed full rätt att kräva en reklamation.
Texten du citerar hänvisar just till att DU som konsument ska intyga inköpet, inte företaget! Genom att söka efter kvitto blir företaget den som bevisar inköpet, DU har ju fortfarande inga bevis! Sen ligger det i företagets intresse och är en självklarhet för en serviceminded personal att hjälpa kunden så långt det går. Men jag är ingen paragrafryttare så jag erkänner att jag inte kan juridiken.
Men egentligen var det inte det jag reagerade på, utan det var argumentet att förpackningen räcker, DET ÄR FEL! Det finns så mycket svinn i branschen och oftare än man tror görs försök av bedragare att lämna igen (reklamera/returnera) stulna varor. Måhända att det är vanligare vid returer än vid reklamationer. Men det är en otroligt vanlig villfarelse att etiketten på något sätt skulle intyga inköpet.
Att det numer är vanligt med tillverkningsdatum även på denna typ av varor är ju bra för att kunna spåra batcher med fel på, men oftast är ledtiderna från att den märkningen sätts dit, tills dess att konsumenten använder varan, långt mer än ett år som är kutym för garanti, så det duger inte som någon tidsmarkör i reklamationssammanhang. Ska en butik med lägre omsättning ha färre antal reklamationer för att de har äldre etiketter?
Av just ovan nämnda problematik börjar digitala kvitton numer bli allt vanligare en branschstandard vore önskvärd. Kvittoutskrift vid begäran för de som vill bokföra i en pärm?
