4 465 lukukertaa ·
23 vastausta
4k lukukertaa
23 vastausta
Miksi kallistaa kantopalkit aidanrimojen suuntaisesti?
Aion pystyttää aidan. Ei mitään erikoista, betonijalat, tolpat, kannattimet ja aidan laudat. Olen ostanut viistotut laudat veden valumiseksi.
Kysymys: Kaikissa työselityksissä näkyy, että kannattimen veden valuminen on KOHTI lautoja. Myös katselemissani aidoissa on näin, mutta minun mielestäni tämä vaikuttaa intuitiivisesti VÄÄRÄLTÄ. Miksi ei voisi olla kulma pois laudoista, jotta vesi voi valua ilman, että se päätyy kannattimen ja laudan väliin?
Tyypillinen työselitys hornbachilta: https://www.hornbach.se/projekt/bygga-staket/
Kysymys: Kaikissa työselityksissä näkyy, että kannattimen veden valuminen on KOHTI lautoja. Myös katselemissani aidoissa on näin, mutta minun mielestäni tämä vaikuttaa intuitiivisesti VÄÄRÄLTÄ. Miksi ei voisi olla kulma pois laudoista, jotta vesi voi valua ilman, että se päätyy kannattimen ja laudan väliin?
Tyypillinen työselitys hornbachilta: https://www.hornbach.se/projekt/bygga-staket/
Luulen, että kaikissa näkemissäni aidoissa veden valuminen on aitaelementeistä poispäin, näin oli myös edellisessä aidassani.J jonasandero sanoi:Aion pystyttää aidan. Ei mitään ihmeellistä, betoniperustukset, tolpat, tukipuut ja aitaelementit. Olen ostanut viistettyjä tukipuita veden valumista varten.
Kysymys: kaikissa työnkuvauksissa tukipuun kallistus on KOHTI aitaelementtejä. Myös katsomissani aidoissa on näin, mutta mielestäni tämä vaikuttaa intuitiivisesti VÄÄRÄLTÄ. Miksei olla kulmaa aitaelementeistä pois, jotta vesi voi valua pois pääsemättä tukipuun ja aitaelementin väliin?
Tyypillinen työnkuvaus hornbachista: [linkki]
Olisin helposti tehnyt niin uudestaan, ellei kukaan esitä hyvää perustelua sille, miksi haluttaisiin, että vesi valuu aitaelementtejä kohti eikä avointa sivua.
joo varmasti ajateltu yksinkertaiseksi ja nopeaksi diy-henkilöille
Mutta jos haluaa sen pienen extra 2-4 vuodeksi, niin pitkäpuun tulisi olla pilarien välissä ja viisto osa sisäänpäin niin että vesi valuu pois JA ei jalkatukea pienelle henkilölle... vain miten minä näen sen
Mutta jos haluaa sen pienen extra 2-4 vuodeksi, niin pitkäpuun tulisi olla pilarien välissä ja viisto osa sisäänpäin niin että vesi valuu pois JA ei jalkatukea pienelle henkilölle... vain miten minä näen sen
70*70 painekyllästetty pylväs, joka "kastuu vedellä ylimääräisesti", tuskin koskaan kuivuu täysin, kun taas 20*34 rima kyllä kuivuu joka tapauksessa..J jonasandero sanoi: