Aion täyttää 55 mm uran, ajattelin tehdä sen jollakin sopivasti joustavalla vaahtomuovilla - kuten bottninglist. Koska ura on noin 55 mm, täytyy kai löytää jotain, joka on vähintään 60 mm leveä, jotta sen voi puristaa paikoilleen. En löytänyt bottninglistaa tai vastaavaa, joka olisi niin leveä. Lisäksi haluaisin, että materiaali on suorakulmainen, ei pyöreä kuten osa bottninglisteistä. Styrox ei ole tarpeeksi joustava, jotta sen voisi painaa uraan. Onko teillä vinkkejä, mistä voisin ostaa riittävän suuria palasia oikeanlaisesta materiaalista?

slacker slacker sanoi:
Sulkuvuoto valuvalu - saatavana koossa 30x30 ja 40x50.

Voisiko tämä olla jotain!?

esim:
[linkki]
No, se on kapeampi kuin 55 mm, joten se ei täytä rakoa. Lisäksi olin ajatellut jotain vähän jäykempää - ajattele vanhaa koulun makuualustaa. Kiitos kuitenkin ehdotuksesta :)

• Tykkään
B.Sjolander
  • Laddar…
Jokin yritys, joka ompelee tyynyjä asuntovaunuihin tai veneisiin, vaihtoehtoisesti joku joka verhoilee huonekaluja.

Vaahterakumi löytyy vähän kaikkialta, Jysk, Classe tai paikallisesta kangas-/jäännöspuodistasi.

T thompo sanoi:
No, se onhan kapeampi kuin 55 mm
Ota kaksi sitten?

Haluaisin mieluiten jotakin, jossa on suljetut solut, jotta se ei ime kosteutta ja likaa. Siksi epäröin ostaa tavallista vaahtomuovia, mutta ehkä joudun lopulta siihen, jos en löydä mitään muuta.

Miksi rakennusvaahto ei riitä?
Tuntuu helpommalta

Peter2400 Peter2400 sanoi:
Miksi rakennusvaahto ei kelpaa?
Tuntuu helpommalta
Tiedän, olen miettinyt sitä myös. Hankaluus on se, että haluan pystyä poistamaan sen suhteellisen helposti.

Olemme tilanneet vaahtomuovia istuintyynyihin tästä yrityksestä. Heillä on eniten vaahtomuovia, mm. todella tiiviitä vaihtoehtoja. Voidaan myös tilata mittojen mukaan.

https://www.abceurosoft.se/

Jos voit sivuuttaa suorakulmaisuuden vaatimuksen, niin ehkä putkieristys voisi toimia.

T thompo sanoi:
Tiedän, olen ajatellut sitä myös. Ongelmana on, että haluan pystyä poistamaan sen suhteellisen helposti.
Voit käyttää rakennusvaahtoa roskapussissa, täyttää hyvin ja on poistettavissa.

• Tykkään
Rabbithole
  • Laddar…
Olen käyttänyt liggunderlag eristeenä. Se oli (1 vuosi sitten) melko paksu lajike Biltemasta, 149 kr rullalta.
https://www.biltema.se/fritid/friluftsliv-och-camping/liggunderlag/liggunderlag-2000035528

Sattumalta huomasin sitten, että tämä materiaali voidaan liimata sulaliimalla! (mikä ei toimi putkieristeen kanssa). En tiedä, toimiiko tämä muilla liggunderlag. (Ajattelen vielä sitä, voisiko se olla EVA-muovi, mikä saa sen toimimaan.)

Ehkä sinä, thompo, voisit käyttää tätä materiaalia? Jos ajattelemme, että leikkaat kaistaleita ja liimaat ne yhteen. Suljetut solut ovat joka tapauksessa, joten se ei ime nestettä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.