Minulla on savupiippu, joka on muurattu vuosien 1930 ja 1955 välillä, en tiedä tarkalleen. Todennäköisesti 50-luvulta. Se on punainen tiili, jossa on viistetty reuna, katso kuva. Saattaa mahdollisesti olla Minnesbergsin tiilitehtaasta (lopetettu), mutta ei ole varmaa.
Mitat noin pituus 255 leveys 120 korkeus 65 mm. Punaista muuraustiiltä. Onko joku, joka tietää, saako tätä tai jotain vastaavaa jostain? Tarvitsen vaihtaa noin 20 tiiltä. Arvostan kaikkia vinkkejä. Olen tarkistanut useilta kierrätysyrityksiltä Etelä-Ruotsissa ilman tulosta. Mutta voin tietysti ostaa koko maasta, jopa Euroopasta, jos tarpeen. Uutta tai vanhaa.
Pidän peukkuja foorumin valtavan tietomäärän puolesta!
Hei, mielenkiintoinen ajatus. Mutta eikö kivestä tule hieman liian huokoinen, kun altistaa pinnan kiven sisällä? Ne sijaitsevat ulkopuolella talon yläpuolella, paljon vettä, pakkanen jne.
Hei, mielenkiintoinen ajatus. Mutta eikö kivestä tule hieman liian huokoinen, kun altistat pintaa kiven sisällä? Ne sijaitsevat ulkopuolella mainitun yläpuolella, paljon vettä, jäätä jne.
Kyllä, sinun ei pitäisi mielellään altistaa pintoja sahaamalla tai jyrsimällä niitä.. Impregnointi ei ole myöskään hyvä idea..
Jo du ska helst inte exponera ytorna genom att såga eller fräsa i dom..
Impregnera är ingen höjdare heller..
Kiitos. Luin vähän impregneringistä, vaikuttaa hieman hankalalta. Mahdollisesti tietyt snitt, silloin ehkä kosteus pääsee silti ulos? Minulla on tiettyjä stenar, joissa pienempiä bitar on irronnut, nämä murtohalkaisijät ovat enemmän porösa. Jos en löydä lisää sten, voisiko olla järkevää käsitellä näitä? Tuntuu, että muuten ne pian hajoavat vielä enemmän.
Ei kyllästystä, koska se on niin alttiina..
Vinkki paremman kestävyyden saavuttamiseksi on pitää saumat täynnä eikä painautuneina kuten sinulla on nyt..
Sinulla on melko paljon pakkasrapautuneita kiviä, jotka täytyy vaihtaa, ja sitten täydellinen saumojen uusiminen vähintään 25-30 mm syvyydellä uudessa saumassa..
Se voisi olla Veberödin tiilitehtaalta, jos en ole täysin väärinymmärretty.
Omistan itse talon Veberödin reikätiilestä, mutta rakennettu 71. Ja vanhaisäni työskenteli tiilitehtaalla, joten ei ole mahdotonta, että hän olisi lyönyt joitakin sinun kivistäsi.
Valitettavasti minulla ei ole tällä hetkellä ylimääräisiä kiviä, mutta se voi muuttua, ilmoitan jos näin on ja muistan tämän ketjun.
Se voisi olla Veberödin tiilitehtaalta, jos en ole täysin väärässä.
Itselläni on talo, jossa on Veberödin huullostiiliä, mutta se on rakennettu vuonna 71. Ja minun isoisomummini työskenteli tiilitehtaalla, joten ei ole mahdotonta, että hän on tehnyt joitakin sinun kivistäsi.
Minulla ei valitettavasti ole tällä hetkellä ylimääräisiä kiviä, mutta tilanne voi muuttua, ilmoitan jos näin on, ja muistan tämän ketjun.
Kaikki panokset, sekä 1 että 50 kiveä, ovat tervetulleita!