Hei.

Haluan löytää nämä ohuet puulaudat (katso kuva). Näkee niitä usein kaikilla lautatarhoilla, mutta lyhyinä pätkinä puutavaran välissä. Olen rakentanut aidan terassilaudasta ja suunnittelen käyttäväni sitä "lockpanelina". Ne ovat painekyllästettyjä, mikä sopii minulle hyvin.

Olen kysynyt useista rakennustavarataloista, mutta he sanovat, ettei niitä voi saada. Pitäisikö minun ostaa paksumpia ja sahata ne ohuemmiksi itse?

Auta.

• Ohut käsitelty puulauta pidetään kädessä ulkona.
P
Beijerilla on 22x70 painekyllästettynä. Ette kirjoita, mikä dimensiot käsissänne pitämällänne puulla on. Jos se on strö paketista, se on todennäköisesti ohuempi kuin 22, ja jotkut sahalaitokset leikkaavat sekä 16 että 19 mm paksuja lankkuja, mutta en ole koskaan nähnyt niitä painekyllästettynä. Ohuempi kuin 22 ei minun mielestäni sovi mihinkään.

• Tykkään
Kenneth Hedlund
  • Laddar…
P PåLandet sanoi:
Beijerilla on 22x70 painekyllästettynä. Et mainitse, minkä kokoista pitelet kädessäsi. Jos se on strö paketista, se on todennäköisesti ohuempi kuin 22. Jotkut sahalaitokset tekevät sekä 16 että 19 mm paksuja lautoja, mutta en ole koskaan nähnyt niitä kyllästettyinä. Ohuempaa kuin 22 en pidä itse sopivana mihinkään.
22x70 on liian karkea. En koskaan mitannut, mutta arvelisin ennemmin 10x45

Casaloco Casaloco sanoi:
Ser ut att vara typ 12x50 läkt [linkki]

Vet dock inte om de finns som impregnerade
Länken funkar inte för mig, men 12x50 kan fungera, dock måste den vara tryckad. Men biten jag håller i är ju det, så någon såg måste ju uppenbarligen producera produkten?

Tarkista puukaupan toimittaja puristukselle ja ota suoraan yhteyttä heihin.
Tieto löytyy yleensä kunkin tuotteen alta kotisivuilla.

P
Sitä tuotetaan, esimerkiksi strö/mellanlägg puupaketeille. Sitten ne puristavat koko puupaketin, ja silloin nämäkin puristetaan ..

• Tykkään
toolman77
  • Laddar…
H Holmspel sanoi:
Katso mitä puutavarakauppa käyttää toimittajana painekyllästetylle materiaalille ja ota heihin suoraan yhteyttä.
Tieto löytyy yleensä jokaisen tuotteen kohdalta verkkosivuilta.
Minun pitää tarkistaa vielä muutama, mutta ne, joiden kanssa olen tähän asti puhunut, ovat olleet haluttomia.

P PåLandet sanoi:
Se tuotetaan, esimerkiksi puutavarapakettien välikkeisiin. Sitten he painavat koko puutavarapaketin, jolloin myös nämä tulevat painetuiksi ..
Hmm... Ok, kuitenkin se ei toimi sillä tarvitsen yhä 4 m tyyppiä

Kenneth Hedlund Kenneth Hedlund sanoi:
Hmm... Ok, kuitenkaan se ei toimi, koska minulla on edelleen oltava 4 m tyyppiä
Yhteensä haluan noin 90 lpm

Löydät varmasti paljon metrin pituisia paloja jostain kontista rakennusmaxissa. Jos tarvitset pidempiä paloja, sinun pitäisi ehkä yrittää tilata jostain tai halkaista sääntö ohuiksi nauhoiksi.

useless useless sanoi:
Löydät varmasti metrin mittaisia paloja jossakin rakennuspaikan kontissa. Jos tarvitset pidempiä paloja, sinun täytyy todennäköisesti tilata jostakin tai halkaista sääntö ohuiksi suikaleiksi.
Ajatus kävi mielessäni kerätä kaikki 1m palat, ilmaisia ne olisivat varmasti myös. Mutta ei näytä kovin siistiltä kaikkien saumojen kanssa. Parasta olisi, jos saisin pitkät palat, voin vain kiinnittää ne dyckertillä. Kummallisinta on, että useammilla kuin minulla pitäisi olla tämä tarve.

Halkaise 22x45 kolmisuuntainen painekyllästetty. Sellaisia strö ei voi ostaa niin vähän...

• Tykkään
Kenneth Hedlund
  • Laddar…
Miksi sen täytyy olla kyllästetty? Jos rakennat sen oikein eli maanpinnan yläpuolelle ja suojaat päätypuut, niin kyllästämätön puutavara on tyylikkäämpää, kestävämpää ja edullisempaa.
Jos haluat halkaista kyllästetyn laudan, sen sisäosa on täysin ilman kyllästettä, sillä se tunkeutuu vain muutaman millimetrin puuhun.

T Thomas_Blekinge sanoi:
Miksi sen täytyy olla painekyllästetty? Jos rakennat sen oikein eli maanpinnan yläpuolelle ja suojaat päät, niin kyllästämätön puu on kauniimpaa, kestävämpää ja edullisempaa. Jos haluat halkaista painekyllästetyn sään, sisäosa on täysin ilman kyllästystä, koska se tunkeutuu vain muutamia millimetrejä puuhun.
Ei sen varmaan ole pakko olla kyllästetty, rakensin aidan kyllästetystä terassilaudasta, ja koska halusin poistaa ne pienimmät raot (naapuriin päin), halusin laittaa huomaamattomat "kannet" niihin. Koska en voi maalata valkoiseksi ennen kuin 1-2 vuoden kuluttua, haluan, että "kansi" on saman vihreän sävyn kuin muu.

Omituisinta on, kun katsoo valmiiksi rakennettuja osia rakennustavarataloissa, esiintyyhän siellä dimensioita kaikkialla? Ilmeisesti se siis sahataan, mutta tavallinen kansa ei voi ostaa sitä.

Täytyy kai vaihtaa alaa, perustaa oma sahani... :)

Viimeksi muokattu:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.