Minulla oli makuuhuoneeni tapetoitu uudelleen jokin aika sitten. Maalari, joka sen teki, kittasi vanhat reiät, jotka olivat ikkunan yläpuolella, missä rullaverho ja verhotangot olivat olleet. Nyt, kun työ oli valmis, yritin asentaa rullaverhon uudelleen, mutta kohtasin ongelmia. Uuden tapetin takana on paljon vanhoja reikiä, enkä saa kiinnikettä pysymään kunnolla.

Minun täytyy täyttää reikä niin hyvin kuin mahdollista ilman, että irrotan tapettia. Olen porannut kaksi reikää noin 2 cm:n etäisyydellä toisistaan, mutta seinä on niin huokoinen ja puhkiporattu, että siellä ei ole mitään, mihin kiinnittää (katso kuva). Reiän välissä oleva 2 cm:n tila on täysin tyhjä.

Ajattelen ottaa pois reiän välisen tilan ja yrittää sitten täyttää sen niin hyvin kuin mahdollista. Tarvitsen jonkinlaista tasoitusainetta, oletan, ja jotain "ruiskua", jotta saan täytettyä niin hyvin kuin mahdollista. Onko teillä vinkkejä materiaaleista tai vaihtoehtoisista toimintatavoista?

• Kaksi porattua reikää valkoisella tapetilla, reiät sijaitsevat noin 2 cm välein. Tapetti näyttää vanhalta ja hieman vaurioituneelta reikien ympärillä.
  • Seinäpinta kahdella poratulla reiällä, noin 2 cm välein, lähellä ikkunan yläosaa. Taustalla vaalea tapetti.
Itse käyttäisin joko ankkurointimassaa ja kunnollista proppua tai rakennussilikonia ja proppua. En usko, että idea suuremman reiän tekemisestä ratkaisee ongelmasi, vaan päinvastoin pahentaa sitä.

Ajattelin vain, että se olisi helpompi täyttää silloin, jos minulla on isompi reikä?

Ankkurointimassa ja rakennussilikoni myydään tuubeissa, joten sen ei pitäisi olla mikään ongelma. Laita vain tulppa paikalleen ennen kuin se kovettuu, muuten se voi olla vähän vaikeaa :P

ankarmassa kuulostaa myös hyvältä mielestäni. Varmista vain, että saat reiät kohtuullisen puhtaiksi ensin (pilli ja vähän puhaltaminen toimii hyvin, jos puhaltaa liian kovaa, saa pestä kasvot myöhemmin)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.