11 442 lukukertaa ·
27 vastausta
11k lukukertaa
27 vastausta
Vanha varasto muutetaan asunnoksi
Kuvassa viestissä #9, jossa sahatut palkit näkyvät, ei näy harjaa. Se todennäköisesti kannatetaan liima- tai teräspalkilla.GotlandGarda sanoi:
Jännittävä projekti, joka varmasti on toteutettavissa haluamallanne tavalla. Mutta olen samaa mieltä monien muiden kanssa täällä, hankkikaa apua suunnittelupiirustusten kanssa. Tämä säästää teiltä todennäköisesti rahaa pitkällä aikavälillä, vaikka se maksaa nyt vähän.
Paljon onnea, tulen seuraamaan tätä ja toivon paljon kuvia.
Paljon onnea, tulen seuraamaan tätä ja toivon paljon kuvia.
Jäsen
· Östergötland
· 265 viestiä
Kiva projekti, minä täydentäisin puulämmitystä lämpöaurinkokeräimillä, joten sinun ei tarvitse lämmittää 6 kuukautta vuodesta. Olen tehnyt samanlaisen projektin viimeiset 4 vuotta, mutta minä siirsin ladon lähtökohdaksi.
Jäsen
· Östergötland
· 265 viestiä
En usko, että palkit ovat sahattuja kuvassa. Tämä on osa kattoristikkoa, näytti täsmälleen samalta talossani.
Kiva projekti. Todella sisäinen unelma minulle. Tästä tulee ehdottomasti hauska projekti seurata.
Suositeltu järjestykseni:
-Pohjapiirros, olisin suunnitellut talon olemassa olevan muodon pohjalta. Tämä säilyttää charmin ja on myös taloudellisesti järkevää. Koko rakenteen muuttaminen vanhaan tyyliin voi nopeasti tulla tarpeettoman kalliiksi. Tässä vaiheessa kannattaa mahdollisesti ottaa asiantuntija neuvontaa ja laskelmia varten.
-maansiirto, kaivaa sisäpuolelta sopivalle tasolle sekä ympäriltä, singelöidä, salaojitus ja kattovesien hallinta. Mikään talo ei voi hyvin, jos nurmikko on kiinni julkisivussa. Lisäksi vesi ja viemärit on vedettävä sisään.
-laatan valu, vahvasti suositeltu vesikiertoinen lattialämmitys, se vie vähiten korkeutta, mitä teillä pohjakerroksessa on vähän.
-ikkunat ja ovet saadaksesi tiiviyden.
-eristys, olen enemmän ulkoisen eristyksen kannattaja, mutta muuratussa osassa sisäinen eristys on luultavasti sopivampaa.
-sisäseinät, sisustus
En halua olla tylsä, mutta on todella hyvä idea ottaa arkkitehti mukaan. Puhumme todella suurista rahoista, jotka sijoitetaan taloon, ja on paljon hauskempaa, jos saatte siitä mahdollisimman paljon irti. Heidän työnsä ei ole päättää puolestanne, vaan suunnitella ja luoda koti teille.
En suosittelisi tämän talon tekemistä vähän kerrallaan. Kun talo on tiivis kuori, voi sulkea osia ja keskittyä tiettyihin osiin, mutta uskon, että siitä tulee vain tehotonta. Pohjapiirros, maansiirto ja laatan valu on ehdottomasti tehtävä ensin.
Suositeltu järjestykseni:
-Pohjapiirros, olisin suunnitellut talon olemassa olevan muodon pohjalta. Tämä säilyttää charmin ja on myös taloudellisesti järkevää. Koko rakenteen muuttaminen vanhaan tyyliin voi nopeasti tulla tarpeettoman kalliiksi. Tässä vaiheessa kannattaa mahdollisesti ottaa asiantuntija neuvontaa ja laskelmia varten.
-maansiirto, kaivaa sisäpuolelta sopivalle tasolle sekä ympäriltä, singelöidä, salaojitus ja kattovesien hallinta. Mikään talo ei voi hyvin, jos nurmikko on kiinni julkisivussa. Lisäksi vesi ja viemärit on vedettävä sisään.
-laatan valu, vahvasti suositeltu vesikiertoinen lattialämmitys, se vie vähiten korkeutta, mitä teillä pohjakerroksessa on vähän.
-ikkunat ja ovet saadaksesi tiiviyden.
-eristys, olen enemmän ulkoisen eristyksen kannattaja, mutta muuratussa osassa sisäinen eristys on luultavasti sopivampaa.
-sisäseinät, sisustus
En halua olla tylsä, mutta on todella hyvä idea ottaa arkkitehti mukaan. Puhumme todella suurista rahoista, jotka sijoitetaan taloon, ja on paljon hauskempaa, jos saatte siitä mahdollisimman paljon irti. Heidän työnsä ei ole päättää puolestanne, vaan suunnitella ja luoda koti teille.
En suosittelisi tämän talon tekemistä vähän kerrallaan. Kun talo on tiivis kuori, voi sulkea osia ja keskittyä tiettyihin osiin, mutta uskon, että siitä tulee vain tehotonta. Pohjapiirros, maansiirto ja laatan valu on ehdottomasti tehtävä ensin.
Omatoimirakentaja
· SE4
· 3 310 viestiä
Mahtava hauska projekti, pidä forum ajan tasalla.
Vaihtoehtona ympäristöä kuormittavalle valetulle laatalle, ajattelin että voisit kaivaa, asentaa lattian koolaukset, täyttää perusta Hasopor-eristyksellä ja sitten laittaa lattian. Olen tehnyt näin itse ja se toimi hyvin.
Haluan myös suoraan varoittaa massauunin/kamiinan yhdistämisestä avoimeen tilaan harjaan asti. Yleisesti ottaen varoitan rakenteesta, joka on avoin harjaan asti, se on idioottimainen ratkaisu, jossa kaikki lämpö nousee sinne missä ei voi olla, ja jos on makuuparvi, siellä tulee kuuma kuin saunassa, kun taas alhaalla on jäätävän kylmä. Jos kuitenkin aiot pitää osan tilasta avoinna harjaan asti, voin vain suositella lattialämmitystä sille osalle, se lievittää kokemusta vetokaapissa asumisesta.
Vaihtoehtona ympäristöä kuormittavalle valetulle laatalle, ajattelin että voisit kaivaa, asentaa lattian koolaukset, täyttää perusta Hasopor-eristyksellä ja sitten laittaa lattian. Olen tehnyt näin itse ja se toimi hyvin.
Haluan myös suoraan varoittaa massauunin/kamiinan yhdistämisestä avoimeen tilaan harjaan asti. Yleisesti ottaen varoitan rakenteesta, joka on avoin harjaan asti, se on idioottimainen ratkaisu, jossa kaikki lämpö nousee sinne missä ei voi olla, ja jos on makuuparvi, siellä tulee kuuma kuin saunassa, kun taas alhaalla on jäätävän kylmä. Jos kuitenkin aiot pitää osan tilasta avoinna harjaan asti, voin vain suositella lattialämmitystä sille osalle, se lievittää kokemusta vetokaapissa asumisesta.
Se on mahdollista. Mutta silloin siinä osassa ei siis ole ollut lattiaa/yläkertaa talousrakennuksessa. Ja suuri ikkunanaukko, joka on samalla tasolla kuin sellaisen lattian olisi ollut, ei ollut ovi tähän kerrokseen.Mossen stefan sanoi:
Jäsen
· Östergötland
· 265 viestiä
Lattialaatta oli löysä talon rakenteiden sisällä minun tapauksessani. Joten se ei sulje pois mahdollisuutta, että olisi ollut vintin lattia. Näet tämän linkissäni "flytta lada och bygga om till bostad"
Jäsen
· Östergötland
· 265 viestiä
Harjakatto toimii hienosti talossani FTX-ventilaation kanssa, joka kierrättää ilmaa.
Jos harkitset massauunia, kannattaa lukea alla oleva blogi, joka sisältää mielenkiintoista tietoa näistä.
Felicia Oreholm http://www.sundahuset.se/ klikkaa "Tags" ryska massugnar, Ekonomaka jne.
... ja ota apua rakennussuunnittelijalta mitoituslaskelmien kanssa ennen kuin aloitatte purkamisen/rakentamisen. Tämän kustannuksen säästät nopeasti saamalla parempia / kestävämpiä / edullisempia ratkaisuja.
Onnea matkaan!
Felicia Oreholm http://www.sundahuset.se/ klikkaa "Tags" ryska massugnar, Ekonomaka jne.
... ja ota apua rakennussuunnittelijalta mitoituslaskelmien kanssa ennen kuin aloitatte purkamisen/rakentamisen. Tämän kustannuksen säästät nopeasti saamalla parempia / kestävämpiä / edullisempia ratkaisuja.
Onnea matkaan!
Jäsen
· Östergötland
· 265 viestiä
Rakennesuunnitelmat ovat välttämättömiä, jos joudut hakemaan rakennuslupaa. Minun rakennesuunnittelijani väitti, että kaikki ladot sortuivat, kun hän laski vanhaa rakennetta. Minun piti vahvistaa teräspalkkirakenteilla, teräsnauhoilla ulkoseinien välillä.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 302 viestiä
Miten menee?
Klikkaa tästä vastataksesi