Hei! Olemme kiinnostuneet tiilitalosta vuodelta 1966. Osa talosta on maanpinnan alapuolella, ja salaojitus tehtiin uudelleen noin 20 vuotta sitten. Perustus on Y-tong-laatta, jonka päällä on puurakenteinen lattia :o Tämä tekee minut hieman huolestuneeksi. Miksi on rakennettu näin? Eikö ole suuri riski, että puulattiaan on tullut kosteutta? Pelkään hirveästi :-/

Lisäksi en tunne tiilitaloja kovin hyvin.. Olen myös saanut käsityksen, että vanhassa Y-tongissa voi olla radonia - tietääkö joku siitä jotain? Onko vaikeaa vaihtaa ikkunoita tiilitalossa?

Olen todella kiitollinen, jos voitte auttaa minua ja jakaa ajatuksianne, vinkkejänne ja neuvojanne!

/Lisa :)

Ikkunoiden vaihtaminen ei ole erityisen vaikeaa oikeilla työkaluilla. Se vie vähän enemmän aikaa, koska joudut poraamaan tiileen puun sijasta, mutta siinä kaikki.

50-70-luvuilla rakennettiin paljon outoja perustuksia, joita nykyään vain ihmetellään. Mielestäni yksi sellainen on juuri se, jota kuvailet. Kuitenkin mielestäni sinun pitäisi ajatella näin. Mitä ongelmia on ilmennyt tähän mennessä? Nuo ongelmat todennäköisesti pahenevat vuosien varrella. Jos ongelmia ei ole ilmennyt, niitä tuskin tullaan näkemään jatkossakaan. On kuitenkin monia tekijöitä, jotka vaikuttavat, erityisesti maan koostumus ja kyky valua vettä. Samanlaiset perustukset voivat käyttäytyä eri tavoin riippuen maantieteellisestä sijainnistaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.