4 135 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Vanha käsin lyöty tiili - herkkä pakkaselle?
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 050 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 050 viestiä
Olen saanut käsiini lavallisen antiikkista käsinlyötyä tiiltä, josta ajattelin muurata kauniin muurin kasvihuoneen ympärille.
Nyt naapuri sanoi, että se ei tule kestämään pakkasta.. pitäisi kuulemma olla uutta erityistä pakkasenkestävää tiiltä.
Miten tahansa, kuinka vaarallista on pakkanen tälle tiilelle? Sehän on luultavasti ollut aiemmin talon osana.
Mikä on vaara, joka liittyy tiileen, joka ei ole pakkasenkestävä? Pitäisikö minun ottaa huomioon jotain erityistä, kun muuraan sillä?
Nyt naapuri sanoi, että se ei tule kestämään pakkasta.. pitäisi kuulemma olla uutta erityistä pakkasenkestävää tiiltä.
Miten tahansa, kuinka vaarallista on pakkanen tälle tiilelle? Sehän on luultavasti ollut aiemmin talon osana.
Mikä on vaara, joka liittyy tiileen, joka ei ole pakkasenkestävä? Pitäisikö minun ottaa huomioon jotain erityistä, kun muuraan sillä?
M
Marcussjogren
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 081 viestiä
Marcussjogren
Jäsen
- Västra Götaland
- 3 081 viestiä
en ole lainkaan asiantuntija alueella, mutta jos et saa parempaa vastausta:
Tiilen pitäisi luultavasti selvitä hyvin niin kauan kuin se sijaitsee kymmenen senttimetriä maan yläpuolella. Sen sijaan se ei kestä suoraan maassa johtuen jäätymisvaurioista, jotka syntyvät.
Savupiiput on tietääkseni rakennettu samasta tiilestä, ja kestävät erinomaisesti, mutta eihän niille kerry niin paljon vettä kun pakkanen tulee.
Tiilen pitäisi luultavasti selvitä hyvin niin kauan kuin se sijaitsee kymmenen senttimetriä maan yläpuolella. Sen sijaan se ei kestä suoraan maassa johtuen jäätymisvaurioista, jotka syntyvät.
Savupiiput on tietääkseni rakennettu samasta tiilestä, ja kestävät erinomaisesti, mutta eihän niille kerry niin paljon vettä kun pakkanen tulee.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Kättely kertoo vain sen muodosta. Tärkeää on poltto ja sitä seuraava sintraus. Kokeile lyödä vasaralla varovasti kiveen. Jos se kuulostaa "pling-pling", se on kovaa poltettu ja luultavasti pakkasenkestävä. Jos se kuulostaa "plock-plock", se on poltettu kuten seinätiili ja imee kosteutta, mikä johtaa pakkasen aiheuttamaan murtumiseen. Minulla on itselläni kättelyllä tehtyjä savupiipputeilejä ulkona. Nämä ovat kovapoltettuja ja kestävät pakkasta. Katon alla minulla on leipomotiiliä, jotka kestävät pakkasta siksi, etteivät ne altistu suoralle sateelle tai maakosteudelle.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tilavuuspaino kasvaa polttolämpötilan kanssa. Mittaamalla tiilen tilavuuspainon voi saada karkean käsityksen siitä, kuinka kovaksi poltettu tiili on. Jos se on täystiili (eli ilman reikiä) ja tilavuuspaino on noin 1,8 kg/dm3, voit olettaa, että se ei ole erityisen herkkä pakkaselle. Kaikilla tiilillä on kyky imeä kosteutta, joten on tärkeää rajoittaa riskiä. Etäisyys maasta ja kunnolliset räystäät riittävät yleensä.
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 050 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 050 viestiä
Kiitos paljon vastauksistanne! Tutkin tilavuuspainon huomenna. Katsotaan kuinka paljon ulkonevaa räystästä voin järjestää, mutta voin yrittää laittaa kunnollisen tiputuslevyn lasin alle.
Eräs tuttu ehdotti, että lakkaisin ne ulkopuolelta, jotta veden valuminen olisi vielä parempaa. Keitetty pellavaöljy ehkä..
Eräs tuttu ehdotti, että lakkaisin ne ulkopuolelta, jotta veden valuminen olisi vielä parempaa. Keitetty pellavaöljy ehkä..
Klikkaa tästä vastataksesi