Haha! Kattotiilien asennusasu näen edessäni. Kuitenkaan en näe, miten se voisi olla paljon rationaalisempaa. Ehkä se voi tehdä työstä hauskempaa, ainakin muulle porukalle.

Miksi tehdä jotain yksinkertaista, kun sen voi tehdä niin ihanasti monimutkaiseksi, kuten professori sanoi.

Ymmärrän, että tuskin kukaan käyttää pyörää, vaikka se on ollut olemassa melko monta vuotta. Pyörä voi pudota ja on helppoa löytää syntipukki. Se, joka tuli tyhmän idean kanssa. Parasta on olla sanomatta mitään, niin ei ole vastuuta. Kehitys näyttää kulkevan matalalla liekillä sellaisella ajattelutavalla. On myös riski, että laskutettavia tunteja on vähemmän eli palveluvirhe. On kuitenkin tiettyä neuvotteluvaraa myyjän ja ostajan välillä. Haluan, että työntekijät eivät kuluta itseään turhaan, se voi jopa olla hyväksyttävä työnantajan, joka on inhimillinen työntekijöitään kohtaan.

Mutta kuten asia näyttää, luulen, että annan heidän mennä omalla tavallaan ja pysyn poissa. Ei ole kivaa, jos joku puuttuu työhön. Jos itse tasoittaisin, tiedän, että tekisin sen vähän kokeilemalla ensin joillakin työtä säästävillä menetelmillä.

Spakkeloin itse melko paljon ja olen miettinyt samaa kuin sinä...
Minulla on kollega, jolla on sininen 200l muovitynnyri, jonka hän täyttää tasoitteella ja siinä on alaosassa hana, joten hän ei pääse eroon kantamisesta, mutta voi sekoittaa koko kylpyhuoneen kerralla ennen kuin alkaa spakkeloida.

Letku ei taida toimia, ehkä 3" putki, riski on, että tasoite erottuu kuljetuksessa, pumppuhan työntää tasoitteen eteenpäin aika suurella paineella.

Tiedän, että monet käyttävät 1000kg rajana pumpun kanssa, suurin piirtein siinä on aika puhdistuksineen jne. Itse ajattelen niin, että ei ole kyse ajasta, vaan kehostani, erityisesti selästä, jota haluan säästää...

Pumppuja on saatavana noin 2000 kg/h:sta 6-8000 kg/h:aan, ehkä vielä enemmän kuorma-autolla, jossa on pumppu.

Jos joku rakentaisi yhden hengen tasoitepumpun, olisin ensimmäisenä jonossa :)

Jos on kunnollinen skylift, pitäisi pystyä sekoittamaan tynnyrissä, nostamaan sekoitus skylifthissillä ja sitten vetämään letku ikkunan kautta sisään ja antaa tasoitteen valua ulos. Kun on valmis, antaa ylijääneen tasoitteen valua säkkiin ennen kuin huuhtelee tynnyrin ja letkun.

Sen pitäisi toimia myös XXL-kokoisella kolmijalalla ja taljalla.

Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen ajatukseni oli, että jokainen ämpäri vatkattua tasoitetta nostetaan ylös ja kaadetaan tynnyriin, joka on korkealla. Minun tapauksessani vain pään korkeudella. Kuinka nopeasti vesi ja tasoite erottuvat? Se on yksi näkökulma. Paras olisi, jos vispilä jatkaisi seoksen pitämistä hyvin sekoitettuna. Joku voi seisoa korkealla tuolilla ja vispata tai yksittäisessä tapauksessa itsestään toimiva sekoitin olisi selvä voittaja.

Sitten sekoitetaan koko tynnyri auttamalla sisäänrakennettua sekoitinta manuaalisella vispilällä, nostetaan tynnyri ja vieritetään se huoneeseen. Tyyppi.

S
Kokeile, mutta älä unohda kuvata sitä. Kun työnnätte kotitekoisen vehkeenne, jossa on 250 kg painava tynnyri pään korkeudella, oikeaan huoneeseen ja roska kaatuu. Tasoitusmassa 2 m ylös seinään ja paljon kinastelua siitä, kenen syy se oli.

• Tykkään
Tony Rosendahl
  • Laddar…
Vaihda firmaan, joka tietää mitä tekee, ja anna heidän sitten hoitaa tämä itsenäisesti... olen käyttänyt firmaa, joka on tasoittanut minulle useita kertoja ilman pumppua ja se on sujunut erinomaisesti,

• Tykkään
elmont
  • Laddar…
Itsetasoittavan tasoitteen levittäminen 25 m2 ei ole erityisen suuri projekti ammattilaisille, ja heillä ei ole ongelmia kantaa sisään tarvittavat tavarat. Miksi "amatöörit" usein luulevat, että heillä on parempia ratkaisuja kuin ammattilaisilla????

• Tykkään
Tony Rosendahl
  • Laddar…
elmont sanoi:
Miksi "amatöörit" niin usein luulevat, että heillä on parempia ratkaisuja kuin ammattilaisilla ????
Täytyykö olla laatoittaja keksiäkseen paras tapa siirtää pari 100 kg möykkytä massaa annetussa tehtävässä?

Jokainen uusi ongelma tai projekti saa ajatukseni liikkeelle. Yleistieteellinen tausta ja monien vuosien kokemus talon, auton ja veneen omistamisesta ovat antaneet monipuolista tietoa amatöörinä.

Luulen myös, että yritys hoitaa tämän haluamallaan tavalla, mutta en voi saada ajatuksiani pysähtymään ennen kuin olen testannut tai teoriassa ymmärtänyt, että se, mitä ajattelen, on jo myynnissä.

Levytin 4 neliömetriä torpassa ja se meni ihan hyvin ja melko yksinkertaisesti tavallisen vispilän ja ämpärin avulla.

Materiaalinhankintaan ja koneiden puhdistukseen menee paljon tunteja, joten alan olla vakuuttunut siitä, että kannattaa vain jatkaa raaka voimalla ja kivikautisilla työkaluilla.

Mutta kuten sanottu, ajatukset tekevät mitä haluavat. Niitä en voi pysäyttää. Tällä hetkellä on pitkä ruuvi pitkänomaisessa astiassa. Ruuvi, joka on yli metrin pitkä, sekoittaa massaa ja työntää sen pitkään putkeen, jossa letku on putken päässä. Käytännössä siis ruuvipumppu. Puolet ruuvista sekoittaa pitkänomaisessa astiassa ja loput työntää vellin ulos.

Utelias, ei mutta ne, jotka tasoittavat lattiaa useita kertoja kuukaudessa, ovat luultavasti miettineet kaikkia ratkaisuja, jotka voisivat helpottaa työtä. Useimmiten onkin niin, että se "ratkaisu", jonka amatööri näkee ongelmaan, on ammattilaisten testaama jo kauan sitten.

Visst on niin. Kuitenkin talonomistajalla on tiettyjä etuja läheisyydestään kohteeseen. Logistisesti, historialliseen ja ei vähiten tunteellisesti enemmän suuntautunut talon parhaaksi. Samoin lompakon. Sivustolla on runsaasti ammattilaisia, jotka ovat enemmän suuntautuneet omaan alaansa ja tuloihinsa ymmärrettävistä syistä. Ei siinä mitään vikaa ole. Valitettavasti ei aina käy ilmi, onko viesti ammattilaiselta vai amatööriltä.

Enimmäkseen näyttää olevan ammattilaisia. Ehkä se on vain tuntemukseni?

Korjaa jos olen väärässä!

Selventääkseni "asemaani", en ole (teen kuitenkin joitakin satunnaisia esiintymisiä tietyissä "valituissa" paikoissa) ammattimaisesti työssä enää moneen vuoteen. Siksi minulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta "suojella" ketään, mutta tuntuu siltä, että voin ainakin osittain auttaa innokkaita amatöörejä saamaan "todellisemman" kuvan "elämästä" rakennusalalla.

Teoriani on, että 100 ideasta, jotka keksii, 90 on huonoja, 9 on ihan okei, ja yksi on loistava. Ja on vain yksi tapa selvittää se, ja se on heittää ne ulos ja antaa ihmisten arvioida niitä ja sitten testata, jos kukaan ei ole onnistunut tyrmäämään ideaa.

Joten kyllä, luultavasti on helpointa kantaa flytspackel kuten tänään, mutta se ei tarkoita, että pitäisi lopettaa ideoiminen.

Nyfniken sanoi:
Täytyykö olla laatoittaja keksiäkseen paras tapa siirtää pari 100 kg tahmeaa massaa tietyn tehtävän mukaan?
Ne, joita käytän, ovat taustaltaan betonimiehiä ja tekevät enimmäkseen valamista, mutta tasoittavat välillä joka päivä viikkojen ajan...kaikesta kylpyhuoneista kotona yksityishenkilöiden luona satoihin neliömetreihin rakennustyömailla...

Enk Projektet sanoi:
Ne, joita käytän, ovat taustaltaan betonityöläisiä ja tekevät enimmäkseen valutyötä, mutta tekevät joskus tasoitevalua joka päivä viikkojen ajan... kaikesta yksityishenkilöiden kylpyhuoneista satoihin m2:iin rakennustyömailla...
Outo vastaus kysymykseen, mutta... Ok.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.