D09
Aion rakentaa tähtitaivaan melko suuren katon ylle, etsin kuituoptikkaa rakentaakseni oman.

Luin jostain, että kuituoptiikkaa voisi ostaa rullittain???

Otan kiitollisena vastaan vinkkejä mistä ostaa tai neuvoja niiltä, joilla on kokemusta tähtitaivaista / kuituoptiikasta...

=)

Laitoin tähtitaivaan olohuoneeseeni! En kyllä tee sitä uudestaan. Todellakin, siellä on täysi huonekorkeus, mikä vaikeutti työtä huomattavasti. Jos sen voi asentaa ylhäältä, se on suositeltavaa. Jouduin poraamaan satoja 1mm reikiä kattopaneeleihini sitä mukaa kuin asensin niitä. Mutta miten pehmeän valaistuksen sainkaan!!!

Kaveri teki tähtitaivaan porealtaaseensa. Hän teki jopa oman tähtimerkkinsä eikä vain satunnaisen.

Sitten tuli maalari =)

D09
Kiitos vinkeistä =) Olen juuri tilannut 1,5 km 1mm rullan =) Varmasti saan paljon harmaita hiuksia ennen kuin kaikki on paikallaan..... ja maalari tulee ; )

D09
On 1 pkt Claes Ohlssonilta jo aiemmin, täysin hintansa arvoinen, mutta valitettavasti hieman lyhyet kaapeloinnit, joten en yllä projektorista vinokattoon... ajattelen kuitenkin liittää nämä led-lamppuun sen sijaan... Kokeilin yhdistää lampun matkapuhelimeen ja se pystyi valaisemaan optiikan =) Hauskaa sekoittaa kanssa =)

D09
Kun kerran olen teidän kanssanne linjalla... vinkkejä / neuvoja / ideoita tähtitaivaan asentamiseen...

Oletteko rakentaneet omia "projektoreita"?
Miten sijoititte johdotuksen seinään, jos se oli "suojaamatonta"?
Kuumenitteko kuitujen päitä saadaksenne isomman "tähden"?

Kaikki neuvot ovat tervetulleita ja tulevat varmasti olemaan avuksi sinä päivänä, kun seison siellä kaikkien johtojen kanssa ja dfjkfldskfl =)

D09
olen saanut rullani optik med nu =). Huomenna on aika asentaa kaikki kablage.. =)

Ostin 2 settiä Claes Ohlssonilta. Ne ovat samoja kuin ne, joita myydään valaisinliikkeissä, mutta siellä ne ovat 700 kr / kpl kalliimpia. Asensin minun samalla, kun asensimme kattopaneelin, joten asensin yhden laudan kerrallaan. Olin piirtänyt luonnoksen etukäteen siitä, kuinka monta olisi jokaisessa laudassa. Ajatus Led-lampun asentamisesta sen sijaan on kyllä fiksu. Onhan olemassa halogen led, joka sopii suoraan laatikkoon.

• Kattoon asennetut Led-valot ja paneelit kylpyhuoneessa.
D09
Olen alkanut vetää valokuituja nyt, vie ikuisuuden... Olen kai vetänyt noin 400 metriä letkua nyt ha ha mutta kytkin ne projektoriin ja siitä tuli todella hyvää...

Valitsin urapaneelin yksinkertaisuuden vuoksi, kun asensin spotteja ja tähtitaivasta... Ja se on myös todella tyylikästä =)

Piirsimme myös katon mittakaavassa, otin puolison mukaan, ja sitten me istuimme alas ja merkitsimme omat tähtimerkkimme sekä muut valaistuspisteet... Tein sitten merkintöjä kattoon ja laitoin teipin palat sinne, jotka otin pois sitä mukaa, kun vedin kuituja... Ikuisuusprojekti ha ha =)

Vedimme kuituja 20mm joustavassa letkussa katon alareunaa pitkin, jonka katkaisin 1 metrin pituisiin osiin, jotta optiikka pysyisi koossa ja suojattuna, metrin pituus, jotta voi kääntyä ylöspäin oikeassa kohdassa... toimi hyvin, mutta vp putki olisi ehkä ollut parempi...

D09
vittus... olen vetänyt valmiiksi 1,5 km valokuitua nyt... kärsinyt lihastulehduksesta vietettyäni melkein joka ilta putkia syöttäen... =P

Onko hyviä vinkkejä, miten optiikan kanssa voi leikkiä?

Olen kuullut, että voi käyttää silitysrautaa suuremman valopisteen saamiseksi...
Onko teillä muita? Kuinka voi peittää kauniisti, jotta katto ei näyttäisi typerältä kaikista porausreikistä / pisteistä?

D09
Katto, jossa on pieniä, pyöreitä valoja. Rei'itetty puupaneeli, jonka läpi loistaa pieniä valon pilkkuja.

Unohdinhan lopettaa :)

Hienoa, mutta ei niin monta valopistettä?

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
Kun sanot niin, kaikki johdot eivät todennäköisesti ole kytkettyinä lampuun sillä kortilla. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.