Hei...

Olen asentanut puolipyöreän ikkunan (75x150 cm) ja nyt tarvitsen vain vuorilaudan ja ulkopuolisen syvänteen! Ajattelin aluksi tilata, mutta melkein putosin tuolilta, kun pelkästään vuorilauta maksaisi lähes 4000 kr...

Joten nyt ajattelin yrittää nikkaroida itse, mutta en oikein tiedä miten edetä, ja otan kiitollisena vastaan vinkkejä!

Huom! Haluaisin mieluiten käyttää "oikeaa" puuta, ts. en halua rakentaa vanerista tai muusta, joka saa vuorilaudan poikkeamaan muusta julkisivusta (kuusilauta) ja muista vuorilaudoista (28x145).

Terveisin /Peter

Hei!

Yritä etsiä mahdollisimman leveä paneeli 28 paksuudella ja yritä sitten sahata ulos kaari siitä. Tällöin tulee olemaan monia lyhyitä (puoli kuuta) katkelmia naulattavaksi/ruuvattavaksi kiinni. Millä maalilla maalaat? Jos katkelmia tulee liian paljon, olisin siirtynyt vaneriin. Esimerkiksi 12 ja 16 ja sahannut ulos kaaren ja sitten liimannut ne yhteen oikeaan paksuuteen.

Terveisin, Putte

Olen tehnyt pyöreän karmilistan (1m ikkuna) filmivanerista. Aluksi olin todella epäileväinen filmivanerin käytöstä juuri siksi, että se näyttää hieman erilaiselta kuin muu osa. Karmilistan paikallaan ollessa voin todeta, että huomioon ei ollenkaan kiinnity, että pinta on hieman sileämpi.

Mieluummin täydellinen pyöreä karmilista, joka on sileä, kuin sellainen, jossa on oikea pinta mutta näyttää vähän kömpelöltä...

Hei!

Aiomme myös käyttää yhtä paksua plyfa:ta (ja sahata se yhtä leveä) kuin muut ikkunalistat meidän pyöreään ikkunaan. En usko, että huomaa kovin paljon, että se ei ole "karvainen" kuten muut. Ehkä voit levittää sitä hieman jollain kittityypillä ennen kuin maalaat sen, jos haluat sille myös hieman epätasaisen rakenteen.

/pinebar

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.