Mitä käytetään parhaiten valkoiseksi maalattujen karmien sisäpuolella ikkunoiden ympärillä?
Niiden tulisi olla leveydeltään noin 140-200 mm.
Onko olemassa vain yksi vaihtoehto vai voiko käyttää jonkinlaista valkoiseksi maalattua MDF:ää?

Viimeksi muokattu:
Saatavilla on valkolaminoitua ja valkolakattua MDF:ää eri leveyksillä, lakattu/laminoitu 3 sivulle, useimmista rakennusliikkeistä.

Se on kuitenkin yleensä erittäin kiiltävä. Jos haluat puolikiiltävän, sinun on todennäköisesti maalattava itse. Lisäksi naulankannat näkyvät valmiiksi maalatulla pinnalla.

Onko se todella 210 mm syöttö? MDF:ssä on valmiiksi lakatut ikkunanpalkeet, mutta niissä on lakkaamaton reuna...

Rakensin itse laatikon tavallisesta valkoisesta hyllylevystä, kestää helposti sata vuotta ja on helppo pyyhkiä. Ei tarvitse koskaan maalata ....

Ystävällisin terveisin

oops, ajattelen varmaan salningia.

Silloin on saatavana valmiiksi lakattua MDF:ää. Beijer

Maalataanko niitä yleensä jälkikäteen piilottaakseen naulanpäät?
Beijersin sivuilla sanotaan näin: "Laita vesipisara naulanpäähän, jolloin puu nousee naulan ympärillä ja pää katoaa, simsalabim." Kuinka hyvin se toimii?
Ajattelin, että jos ne on maalattu 3 tai 4 sivulta, niin voi pitää katkaistun sivun sisäänpäin, näkymättömänä. Vai pitääkö ne maalata joka tapauksessa? Ajattelin, että ostaisimme valkoiseksi maalatut heti, jotta ei tarvitsisi maalata niitä. Jos ne kuitenkin pitää maalata, voimme yhtä hyvin ostaa maalaamattomat...

Katson linkkiä, jonka Larsa laittoi Beijeriin ja smygbräda MDF:ään, että yksi reuna on hieman viistottu näissä laudoissa. Olen nähnyt, että ikkunoiden ympärillä on myös viisteitä ja olen ihmetellyt, miten sisäpuolinen lista asennetaan ikkunan viistotuksia vasten. Mutta ehkä siinä on yhteys?
*Ensimmäinen kerta* ;-)

Naulapäät näkyvät tuskin lainkaan, paranna hieman 0502 spikreikään, ja pyyhi kaikki, mikä tulee reiän viereen heti pois, niin se on hyvä.

Käytimme liimapuuta, samaa tyyppiä kuin tavallisten varastohyllyjen hyllylevyissä. Se onnistui todella hyvin ja oli helppo työstää.

Fjäril sanoi:
Me käytimme liimapuuta, samaa tyyppiä kuin hyllytasot tavallisissa varastohyllyissä. Se toimi oikein hyvin ja oli helppo työstää.
Kävivätkö oksat?

Mäster sanoi:
Naulat kannattaa hädin tuskin näkyä, paranna hieman 0502 naulanreiässä ja pyyhi pois kaikki, mikä tulee reiän viereen kerralla, niin siitä tulee hyvä
0502, onko se joku saumausaine? Vai NCS-numero jollekin standardivärille, jota käytetään?
Oletan, että käytetään jotain koristekyniä vai leikataanko päitä pois?

Anteeksi epäselvyyttä, 0502 y on värisävy, uskoisin, että se löytyy valmiiksi sekoitettuna jokaikisestä maalikaupasta..
se sävy toimii yleensä hyvin naulanreikiin useimmissa valkoisissa listoissa,,

Dyckertia käytetään, luulen.. silloin ei tarvitse päätä puristaa tai mitään..

Kyllä, sitä ei näkynyt maalauksen jälkeen. (Toivon, että ymmärsin sinut oikein, tarkoitan sitä rakoa, joka syntyy, jos siirtää ikkunaa esimerkiksi sen jälkeen, kun on rakentanut julkisivua.)
EmMi sanoi:
Oksilla?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.