Hei,

Aion käyttää näitä puupalkkeja mitoiltaan 20x15 cm väliseinänä 160 cm korkeassa katoksessa (minulla on 20 kpl). Ensin valetaan tolppa maahan, sitten ensimmäinen palkki ja pinotaan ne päällekkäin. Mutta miten te kiinnittäisitte ne toisiinsa? Tapeilla? Reikälevyt reunoissa?

• Puinen palkki asennettuna soraiselle maalle; ympärillä metallisia maapaaluja ja betoniseiniä. Rakennusprojekti.
  • Pino suuria puupalikoita ulkona ruoholla, käytettäväksi seinärakenteessa.
Mats-S
Mitä tarkoitat vapaakäytöllä, liittää kaikki juoksevat vai?
Ja kuinka monta aiot pinota päällekkäin, eli kuinka korkea väliseinä on?

Olisin porannut ja kiinnittänyt ne toisiinsa tapilla kuten tavallisessa hirsirakenteessa.

• Tykkään
pederwa
  • Laddar…
C
Mats-S Mats-S sanoi:
Mitä tarkoitat irrotaonnolla, korjata kaikki juoksevat vai?
He he, irtoasunto = ulkoilmatila hevosille.

• Tykkään
Violina
  • Laddar…
Olin asettanut yhden niistä molemmille puolille, joihin aiot rakentaa seinän, kiinnittänyt metallisen u-profiilin ja sitten vain liu'uttanut sisään laudat (vähän järkevämpiä mittoja) kuten paasityö. Se on erittäin hyödyllisen yksinkertainen vaihtaa mahdollinen laho muutaman vuoden päästä, sahaa leikkaus keskeltä ja työnnä ulos, ja loput putoavat alas. Sitten täytetään vain ylhäältä.

Tämä onnistuu varmasti myös lohkoillasi, mutta mielestäni se tuntuu vain turhan karkealta.

• Tykkään
pederwa
  • Laddar…
P pederwa sanoi:
Hei,

Aion käyttää näitä puupalkeita mitassa 20x15 cm väliseinänä 160 cm korkeassa pihatossa (minulla on 20 kpl). Ensin pilarit maahan, sitten ensimmäinen palkki ja pinota ne päällekkäin. Mutta miten te kiinnittäisitte ne toisiinsa? Tappiliitos? Reikälevy reunoilla?
Läpimenevät reiät kierteisillä tangoilla, jotka puristavat ne yhteen, kuten tukkialusta.

• Tykkään
pederwa
  • Laddar…
T Tsdoesds sanoi:
Olin asettanut yhden niistä kummallekin puolelle, minne aiot rakentaa seinän, kiinnittänyt metallisen U-profiilin ja sitten vain asetellut lautoja (hieman kohtuullisemmilla mitoilla) limikäärin tapaan. On erittäin helppoa vaihtaa mahdollinen lahovika muutaman vuoden kuluttua, sahaamalla keskeltä viilto ja painamalla ulos, ja muut putoavat alas. Sitten vain lisätään ylhäältä.

Tämän voi varmasti tehdä myös blokkejasi käyttäen, mutta mielestäni se tuntuu tarpeettoman karkealta.
Valitessani @Tsdoesds ehdotuksen lautojen asettamisesta U-profiilien väliin, asettaisin lisäksi metalliprofiilin puun yläpuolelle vähentämään nakerrusta ja lisäämään käyttöikää.

• Tykkään
pederwa ja 1 muu
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Valitsisin @Tsdoesds ehdotuksen, jossa käytetään lankkua U-profiilien välissä, lisäksi asettaisin metalliprofiilin puun yläpuolelle vähentämään kulumista ja lisäämään käyttöikää.
Siitä tulee metallilevy reunoille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.