Hei, olen juuri tullut talonomistajaksi ja suunnittelen laajentaa seinää yhteen kulmaan tehdäkseni talosta neliömäisen.

Olemme aloittaneet kaivamisen salaojitusta varten ja huomasimme nopeasti, että on melko kostea, kun pääsemme alas perustukseen, kun pohjavesi nousee esiin.
Pitäisikö minun valaa uusi perustus ja aloittaa lekaharkkoseinän rakentaminen, vaikka siellä, missä perustuksen pitäisi olla, on näin kosteaa, vai onko se vain tyhmää? Kuten sanottu, teemme salaojituksen heti, kun seinä on paikallaan, ja kaikki sen ympärillä kuivataan pois rakenteesta.
Itse valu tulee tukemaan kiveä pohjalla ja sitten 10 tai 16 mm raudoitus, joka porataan vanhaan talorunkoon pitämään kaiken paikallaan, sama asia lekaharkkojen kanssa, lisäämme raudoitusta joka tai joka toinen kierros saadaksemme vakautta rakenteeseen.

Kuten sanottu, onko järkevää tehdä tämä, kun on kostea, vai pitäisikö sen olla täysin kuiva, kun valamme perustuksen?

Kaikki vastaukset ovat arvostettuja!

Hei

Onko se vain märkää vai onko se vesipeili?

pumppaamme vettä jatkuvasti isommasta kuopasta, jonka olemme kaivaneet viereen, joten se on vain märkää, voisi sanoa, mutta vesi virtaa jatkuvasti luo.

Se varmasti sujuu hyvin, kunhan vesi ei huuhtele betonista pois.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.