1 822 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Valaa pylväitä - muutama kysymys
Aion rakentaa aidan, aion valaa pilarit ja löysin ohjetekstin. Sen mukaan pitäisi kaivaa 50 cm syviä reikiä ja täyttää ne 10 cm soralla ja 10 cm maaperäeristeellä ennen kuin sinne kaadetaan betonia. Reikien tulisi olla 50 cm halkaisijaltaan. Minulla on muutama kysymys tästä.
1. Maaperäeristys - tarkoittaako se styroksia, joka murennetaan kuoppaan...?
2. Miksi reiän pitäisi olla 50 cm halkaisijaltaan? Miksei riitä, että reikä on juuri niin iso, että putki menee alas?
3. 10 cm soraa ja 10 cm maaperäeristystä, se tarkoittaisi 30 cm betonia. Riittääkö se?
Vinkkejä ja neuvoja pilariantajalle ja aidanrakentajalle otetaan kiitollisina vastaan.
(Edit: Ehkä tämän pitäisi olla maa- ja perustusosiossa...)
1. Maaperäeristys - tarkoittaako se styroksia, joka murennetaan kuoppaan...?
2. Miksi reiän pitäisi olla 50 cm halkaisijaltaan? Miksei riitä, että reikä on juuri niin iso, että putki menee alas?
3. 10 cm soraa ja 10 cm maaperäeristystä, se tarkoittaisi 30 cm betonia. Riittääkö se?
Vinkkejä ja neuvoja pilariantajalle ja aidanrakentajalle otetaan kiitollisina vastaan.
(Edit: Ehkä tämän pitäisi olla maa- ja perustusosiossa...)
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa oudolta ohjeelta. Mutta reiän pitäisi olla 50 cm halkaisijaltaan, jotta cellpast-levy eristää hyvin. Mutta sinun pitäisi varmaan olla 50 cm syvyyttä jäljellä soran ja cellplastin jälkeen.
Reiän tulee olla 50 cm halkaisijaltaan, jotta pilarin ympärillä on riittävä kuivatus. Täytä sora pilarin ympärille, jolloin vesi ei jää seisomaan. Eristystä ei välttämättä tarvita, mutta yleensä käytetään solumuovia/styroksia. Yksinkertaisinta on leikata ympyränmuotoinen pala ja asettaa se pohjalle.
Klikkaa tästä vastataksesi