Hei. Kevättunnelmat ovat alkaneet tulla ja ajattelen vuoden kevätprojektia, riippumattoa.
Koska omenapuut ovat ainakin 15 vuotta liian nuoria pitämään riippumattoa, ajattelen valaa kiinni muutaman "tyylikkään" tolpan nurmikolle.
Mitä luulette tarvittavan, että se pysyy ja on vakaa.
Onko olemassa käteviä ratkaisuja irrotettavilla palkkikengillä, tyyliin ruuvattuna johonkin valettuun kiinnikkeeseen. Olisi kiva saada nurmikko tasaiseksi kun riippumatto ei ole paikalla.
Katson liimapuupylväitä, joiden halkaisija on 100 mm. Eikö niiden pitäisi kestää?
Katson tällaista riippumattoa.
https://www.hangmatta-och-mer.se/shop/la-siesta-flora-chilli/
Mitä siis pohdin:
Kuinka syvälle minun tarvitsee kaivaa
Putken mitat valamista varten?
Minkälainen betoni?
Mitkä palkkikengät? (Onko saatavilla irrotettavia?)

Åsa Lund
Pahoillani sanoa, mutta olisin mieluummin ostanut ställning. Sen voi siirtää aurinkoisimmalle paikalle puutarhassa ja myös siirtää, kun on aika leikata nurmikkoa.

Tässä on yksi tapa tehdä, sillä en usko, että löydät mitään palkkikenkiä tai vastaavia, jotka kestäisivät. Kaiva noin 80 cm syvä reikä ja enintään 40 cm leveä, täytä muutama senttimetri mursketta. Aseta 110 mm maaputki esim. https://www.hornbach.se/shop/Markror-DN-110-Langd-100cm-SN4/267298/artikel-detaljer.html kiinnitä se 2-3 säkkiä karkeabetonia/reiästä. Kun et käytä reikiä, aseta kansi, jotta ne eivät täyty romulla. Sitten sinun on löydettävä sopiva tolppa laitettavaksi reikään. HUOM Tämä ei ole mitään, mitä olen itse tehnyt, mutta minulla on useita pienempiä reikiä (70 mm) samalla periaatteella, lintujen ruokintaa, kuivauspaikkaa ja aurinkopurjeita varten. Nämä ovat olleet minulla useita vuosia ja toimivat erinomaisesti. Piirros reiästä maassa, jossa on 110 mm:n putki täytettynä soralla ja kiinnitettynä M12 kierretangolla.

Åsa Lund
Riippumatto on hyväksytty 200 kg leikkiville lapsille.
Tolpan tulee olla noin 3 m maanpinnan yläpuolella, jotta riippumatto ei laahaisi nurmikkoa.
Tolppaan ja sen perustuksiin kohdistuu suuri momentti. Riittääkö 80 cm kuoppa?

• Tykkään
Trappa
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Riippumatto on hyväksytty 200 kg leikkiviä lapsia varten.
Pylvään tulee olla noin 3 m maanpinnan yläpuolella, jotta riippumatto ei raahaa nurmikkoa.
Pylvääseen ja sen perustukseen kohdistuu paljon voimaa. Riittääkö 80 cm kuoppa?
Olen kiinnittänyt omani rinnan korkeudelle kahden omenapuun väliin puutarhassa, toimii hyvin.
Olen myös ankkuroinut purjekatoksen kumpaankin puuhun sekä vanhan aurinkovarjon jalan maahan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.