Hei! Olen tekemässä kylpyhuonetta ja olen valmis viemärin ja putkien kanssa.
Aion nyt valaa "kuopan", jossa putket kulkevat.

Vinkkejä betonista? Ajattelin jotakin solubetonia.
Se on suunnilleen 160x30x20 LxBxD. Aion laittaa vesikierukat päälle ja sitten tasoittaa.

223276-20100221512.jpg

C
Olisin varmaankin ottanut "vanlig" betonia, kuten grovbetong från byggmax tai vastaavaa, luulen. EPS-betoni ei varmaankaan tarjoa suurempaa eristysarvoa noin pienelle pinta-alalle.

Pohdin vähän sinun viemäriputkiesi vetämistä, se näyttää hieman vaikeasti puhdistettavalta..? Vai olenko se vain minä, joka ajattelee niin?

cheetah1 sanoi:
Olin luultavasti käyttänyt "tavallista" betonia, kuten karkeabetonia rakennusliikkeestä tai vastaavasta, uskoisin. EPS-betoni ei varmaankaan anna suurempaa eristysarvoa tuolla pienellä alueella.

Mietin hieman viemäriputkistojasi, ne näyttävät hieman vaikeasti puhdistettavilta..? Vai olenko ainoa, joka ajattelee niin?
Lisään, että kellari on lämmitetty alapuolelta.

Miten ajattelet vaikeasti puhdistettavaa? 50 putki allaskalusteeseen?

223344-20100221513.jpg

C
90 asteen kulmat ja T-putket alas kellariin ajattelin.

Jos alla on vain kellari, on varmasti helpoin/halvin käyttää "tavallista" betonia.

Okei!

Olen vain luottanut putkenmyyjääni! ;)

Vanhojen putkien asennus oli suunnilleen samanlainen. Joten hän teki varmasti sen, mikä mahtui!

Joskus voi olla helpompaa käyttää 2 kpl 45or putken puhdistuksen kannalta. Mutta kuten sanottu, 90 mutkat toimivat myös.

45-asteiset ovat aina parempia. Mitä pehmeämpi kaarre, sitä pienempi tukosriski.

Ja mitä tulee betoniin... osta karkeabetonia ja täytä möget :)

Nyt olet varmasti jo ehtinyt tehdä kylpyhuoneen valmiiksi, mutta on hyvä tietää, että ei ole sallittua tehdä juomavesiputkien liitoksia seinään ilman tarkistusluukkua. Ehkä sinulla kuitenkin on sellainen?

Minusta ne näyttävät sellaisilta liitoksilta, joita puristetaan erikoistyökalulla. Ja ne ovat hyväksyttyjä käytettäväksi seinässä olevissa liitoksissa, käsittääkseni.

Ne eivät ole parempia kuin mikään muu, joten ne eivät myöskään ole sallittuja. On ok rakentaa lämmitysputkien liitoksia, mutta ei käyttövesiputkien liitoksia. Niiden täytyy olla tarkastettavissa ulkoapäin, muuten voit saada merkittäviä vesivahinkoja.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.