Hyvää iltaa kaikille.
Olen aloittamassa rakentamaan ovia sisäänkäynnille. Ajatuksena oli ensin tehdä portit, mutta siitä tulee todennäköisesti ovi.
Kysymys on, tuleeko ovi painumaan ja mitä voin tehdä sen estämiseksi. Onko kenelläkään vinkkejä?
Liitän luonnoksen 4D
Pystypuut ajattelen 45×70
Vaakasuorat 22×70 ja pystysuorat 22×45
Hyvää iltaa kaikille.
Olen suunnittelemassa ovien rakentamista sisäänkäyntiin. Aluksi ajattelin portteja, mutta todennäköisesti ne tulevat olemaan ovia.
Kysymys on, tuleeko ovi painumaan ja mitä voisin tehdä sen estämiseksi. Onko jollain vinkkejä?
Liitän mukaan luonnoksen 4D:nä
[kuva]
Pystypuut ajattelin 45×70
Vaakapuolat 22×70 ja pystypuut 22×45
Sinun täytyy olla jotain diagonaalissa, ajattele Z
Ok. Riittääkö se sellaisena kuin olen piirtänyt vai pitäisikö diagonaalin mennä sinne, mihin laitoin 2 pistettä?
Riittääkö lauta, joka on 22×70?
Kiitos vastauksesta
Ok. Riittääkö se näin kuin olen piirtänyt vai pitäisikö diagonaalin mennä siinä, mihin olen asettanut 2 pistettä?
Riittääkö lauta, jonka koko on 22×70?
[kuva]
Kiitos vastauksesta
PPappa1986 sanoi:
Ok. Riittääkö se näin kuin olen piirtänyt vai pitäisikö diagonaalin mennä siinä, mihin olen asettanut 2 pistettä?
Riittääkö lauta, jonka koko on 22×70?
[kuva]
Kiitos vastauksesta
Tässä vaiheessa ristikoista tulee vetoa niihin, mikä ei ole väärin joskus, mutta portissa niiden tulisi olla alakulmassa saranaan nähden ja pitää ovea yläpuolella. Kuvittele, että käännät kuvan ylösalaisin.
Tässä kohdassa jänteillä tulee vetojännitys, ei aina ongelmana, mutta portissa niiden pitäisi olla saranoiden alapuolella pitämässä ovea ylöspäin. Kuvittele kääntäväsi kuva ylösalaisin
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä tarkoitat? Jos ajattelee kuvaa, jossa on punaiset ovet, onko se niin kuin pitää olla vai tarkoitatko, että diagonaalin pitäisi olla toiseen suuntaan?
Ponnistus tulisi aloittaa alimmasta saranasta. Mutta oikeastaan sillä ei ole merkitystä. Olen yrittänyt rakentaa porttini niin, että ne osoittavat "ylöspäin", ne roikkuvat ajan myötä saranan vastakkaisella puolella.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä tarkoitat? Jos ajattelee kuvaa punaisista ovista, onko näin sen tarkoitus olla vai tarkoitatko, että vinoviivan pitäisi olla toiseen suuntaan?
Kuten Fulkemisten myös sanoo
Kyllä, kuten nuo punaiset ovet, vinotuki tulisi olla alimmalla saranalla.