Aion purkaa lattian "mökissä", joka minulla on Etelä-Euroopassa. Se on ryömintätilamainen ratkaisu betoniholvilla.

Nykyään holvi näyttää ylhäältä päin tältä:
puulattia
Valetut betonipalkit CC 300 ja niiden välissä ilmaa.
betoniholvi
ryömintätila

Minulla on ongelmia lattian hajun kanssa (luultavasti kosteuden vuoksi alhaalta).
Siksi ajattelin purkaa sen, täyttää ilmatilat kevyellä betonilla ja sitten tasoittaa.
Päättää vinyylilattialla (sama kuin muualla talossa).

Työ tuntui melko yksinkertaiselta.

Mutta yhden talven jälkeen ymmärrän, että lattialämmitys (liitetty lämpöpumppuun) olisi mukavaa. On "kylmä" myös osissa Etelä-Eurooppaa 😊.

Minulla on yhteensä noin 180 mm käyttää betoniholvista vinyylilattian alapuolelle. En tiedä kuinka paljon nykyinen holvi kestää kuormitusta. Minun on hakattava pois "betonipalkit", ja alla oleva pinta ei ole tasainen, joten minun täytyy täyttää jotain saadakseni sen tasaiseksi, jos käyttäisin kennomuovia. Vinyylilattia tarkoittaa, etten voi käyttää uritettuja levyjä ilman, että laitan jotain levyjen päälle. Ja haluan mieluiten välttää puuta, koska minulla on ongelmia kaikkien puumateriaalien kanssa, jotka alkavat haista ajan myötä (kosteaa sekä sisällä että ulkona).

Onko sinulla vinkkejä ja ideoita erilaisista ratkaisuista?

(Yksi kuva otettu puulattian alta ontelosta, jonka ajattelin täyttää kevyellä betonilla.)

• Kuva esittää trägolvet alta löytyvän tilan, jossa on maata ja ilmatilaa; suunniteltu täytettäväksi lättbetongilla kosteuden vuoksi.
  • Aukko puulattiassa paljastaa betonilaatan alla, mittanauha osoittaa syvyyttä. Tätä tilaa suunnitellaan täytettäväksi kevyellä betonilla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.