12 251 lukukertaa ·
5 vastausta
12k lukukertaa
5 vastausta
Valaa betoninen pesuallas ja tiskipöytä
Hei.
Olen nyt lukenut kaiken mahdollisen betonisen työtason valamisesta ja tunnen itseni varmaksi aloittaa sen.
Mutta yksi kysymys, johon en ole onnistunut saamaan vastausta, on tämä.
Jos haluan tiskialtaan, voinko asettaa tiskialtaan muotin pohjalle, varmistaa, että se painetaan kunnolla pohjaan, ja sitten kaataa betonin päälle.
Eikö tiskialtaan pitäisi silloin olla tasavirittäen asennettu?
Onko tässä jotain negatiivista? paitsi että tiskiallas ei ole vaihdettavissa.
Kiitollinen vastauksesta.
Olen nyt lukenut kaiken mahdollisen betonisen työtason valamisesta ja tunnen itseni varmaksi aloittaa sen.
Mutta yksi kysymys, johon en ole onnistunut saamaan vastausta, on tämä.
Jos haluan tiskialtaan, voinko asettaa tiskialtaan muotin pohjalle, varmistaa, että se painetaan kunnolla pohjaan, ja sitten kaataa betonin päälle.
Eikö tiskialtaan pitäisi silloin olla tasavirittäen asennettu?
Onko tässä jotain negatiivista? paitsi että tiskiallas ei ole vaihdettavissa.
Kiitollinen vastauksesta.
Hei,
Kun tein betonisen työtason pesualtaalla, tein pesualtaan mallin filmivanerista ja styroksista niin, että kun otin sen pois valun jälkeen, pystyin laskemaan altaan filmivanerin paksuuden verran työtasoon ja kiinnittämään sen mukana tulevalla kiinnitysmekanismilla. En usko, että valaminen johtaisi ongelmiin, jos valat altaan kiinni, mutta muista, että todennäköisesti haluat hioa tasoa hieman, ja altaan hionnan välttäminen on todennäköisesti vaikeaa, mikä tekee siitä vähemmän kauniin.
Ratkaisuni kuitenkin johti siihen, etten saanut allasta täydellisesti alas ja päädyin silikonittamaan altaan ympärille, mikä ei näyttänyt kovin kauniilta ajan myötä, joten helpointa on todennäköisesti varmistaa, että valat työtasoon reiän, joka vastaa sitä, mitä olisit sahannut pois puutyötasosta (pala styroksia liimattuna muottiin tai vastaava) ja asentaa pesuallas "työtason päälle". En pidä tästä ratkaisusta, koska se tekee hankalaksi ottaa rätin ja työntää roskat altaaseen, koska siihen jää pieni reuna.
/Ola E.
Kun tein betonisen työtason pesualtaalla, tein pesualtaan mallin filmivanerista ja styroksista niin, että kun otin sen pois valun jälkeen, pystyin laskemaan altaan filmivanerin paksuuden verran työtasoon ja kiinnittämään sen mukana tulevalla kiinnitysmekanismilla. En usko, että valaminen johtaisi ongelmiin, jos valat altaan kiinni, mutta muista, että todennäköisesti haluat hioa tasoa hieman, ja altaan hionnan välttäminen on todennäköisesti vaikeaa, mikä tekee siitä vähemmän kauniin.
Ratkaisuni kuitenkin johti siihen, etten saanut allasta täydellisesti alas ja päädyin silikonittamaan altaan ympärille, mikä ei näyttänyt kovin kauniilta ajan myötä, joten helpointa on todennäköisesti varmistaa, että valat työtasoon reiän, joka vastaa sitä, mitä olisit sahannut pois puutyötasosta (pala styroksia liimattuna muottiin tai vastaava) ja asentaa pesuallas "työtason päälle". En pidä tästä ratkaisusta, koska se tekee hankalaksi ottaa rätin ja työntää roskat altaaseen, koska siihen jää pieni reuna.
/Ola E.
Jos sinulla on todella halpa ho, tyyliin 3-400 kruunun IKEA:ssa, voit ehkä muovittaa/öljytä sen, jotta saat sen irti, kun betoni on kovettunut. Silloin voit hioa ilman, että vaarannat sen pilalle menon. Jos et saa sitä irti ilman äärimmäistä väkivaltaa (jolloin se rikkoutuu), olet "vain" heittänyt muutaman satasen hukkaan...
En ole koskaan kokeillut, mutta olen itse ajatellut tehdä kuvauksen mukaan, kun rakennan ulkokeittiötä!
En ole koskaan kokeillut, mutta olen itse ajatellut tehdä kuvauksen mukaan, kun rakennan ulkokeittiötä!
Kiitos vastauksistanne. Ymmärrän, että on mahdollista vahingoittaa hon hionnan aikana.
Ajattelin, että ehkä voisin laittaa hopeateippiä hon sisäpuolelle ja mahdollisesti irrottaa hon ennen hiontaa.
Aion käyttää IKEA hon niin kuin @ejeras kuvailee, joten pahimmassa tapauksessa menettäisin 3000.
Mutta vahinkojen välttämiseksi hionnassa hon voisi varmasti suojata muovilla kunnolla ennen hiontaa ja olla varovainen, jottei tule vahinkoja.
@ola.eriksson kuinka kauan sinulta kesti hioa työtaso. Käytitkö konetta vai teitkö sen käsin?
Ajattelin, että ehkä voisin laittaa hopeateippiä hon sisäpuolelle ja mahdollisesti irrottaa hon ennen hiontaa.
Aion käyttää IKEA hon niin kuin @ejeras kuvailee, joten pahimmassa tapauksessa menettäisin 3000.
Mutta vahinkojen välttämiseksi hionnassa hon voisi varmasti suojata muovilla kunnolla ennen hiontaa ja olla varovainen, jottei tule vahinkoja.
@ola.eriksson kuinka kauan sinulta kesti hioa työtaso. Käytitkö konetta vai teitkö sen käsin?
Yritin vuokrata timanttihiomakonetta, kuten kulmahiomakonetta, mutta se ei toiminut ollenkaan, työkalu oli aivan liian karkea, joten lopulta minun piti hioa käsin märkähiomapaperilla. Olen nähnyt, että on olemassa koneita, joihin voi lisätä vettä, mutta en löytänyt sellaista vuokrattavaksi. Ehkä niitä löytyy sinun alueellasi. Miten tahansa teetkin, sinun tulisi olla erittäin tarkka, että saat mahdollisimman hyvän pinnan alusta alkaen (valun jälkeen), sillä betonin hionta ei ole hauskaa.P PBPB sanoi:Kiitos vastauksista. Ymmärrän ongelman, että saattaa vahingoittaa askia hionnan aikana. Ajattelin, että ehkä voisin laittaa hopeateippiä askin sisäpuolelle ja mahdollisesti irrottaa askin ennen hiontaa. Aion käyttää IKEA-astian, joten kuten @ejeras kuvasi, pahimmassa tapauksessa menetän 3000. Mutta välttääkseni vauriot hionnan aikana, saattaisi olla hyvä idea muovittaa askia kunnolla ennen hiontaa ja olla varovainen, jotta mitään vaurioita ei synny. @ola.eriksson kuinka kauan sinulla kesti hioa työtaso? Käytitkö konetta vai hioitko käsin?
Hei!
Minulla on sama haaste. Olen valanut työtason kerran aiemmin ja käytin silloin solumuovia tiskialtaalle. Se toimi hyvin, mutta kuten joku aiemmin mainitsi, oli vaikeaa kiinnittää allas IKEAn ruuveilla, joten jouduin täydentämään silikonilla. Se toimi silti hyvin, mutta ei ehkä optimaalista.
Tällä kertaa harkitsen, voisiko valaa altaan muottiin. Siksi haluaisin tietää, miten se sinulla tai muilla kokeilleilla meni.
Tuliko siitä hyvä?
Saitko altaan irti hiottaessa? Käytitkö öljyä altaan irrottamiseen?
Miten kiinnitit altaan muottiin, jotta se oli tiivis?
Onko jotain muuta huomioitavaa?
Odotan innolla vastausta erittäin vanhaan ketjuun.
Minulla on sama haaste. Olen valanut työtason kerran aiemmin ja käytin silloin solumuovia tiskialtaalle. Se toimi hyvin, mutta kuten joku aiemmin mainitsi, oli vaikeaa kiinnittää allas IKEAn ruuveilla, joten jouduin täydentämään silikonilla. Se toimi silti hyvin, mutta ei ehkä optimaalista.
Tällä kertaa harkitsen, voisiko valaa altaan muottiin. Siksi haluaisin tietää, miten se sinulla tai muilla kokeilleilla meni.
Tuliko siitä hyvä?
Saitko altaan irti hiottaessa? Käytitkö öljyä altaan irrottamiseen?
Miten kiinnitit altaan muottiin, jotta se oli tiivis?
Onko jotain muuta huomioitavaa?
Odotan innolla vastausta erittäin vanhaan ketjuun.
Klikkaa tästä vastataksesi