Hei,
Aion asentaa väliseinän makuu- ja olohuoneen väliin, ja sen tulisi olla mahdollisimman ohut (45mm koolaukset k/k 45cm). Haluaisin kuitenkin ripustaa pari sähkökitaraa seinälle (joka tapetoidaan) ja kipsi tuntuu hieman heppoiselta. Mieluiten käyttäisin vaneria, mutta se ei ole hyvä tapettialustana. Onkohan olemassa jokin kipsilevyn kaltainen levy, joka on hieman tukevampi?
/M
 
Aseta OSB kipsilevyn alle.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730 ja 2 muuta
  • Laddar…
M matknu sanoi:
Terve,
Aion asentaa jakoseinän makuu- ja olohuoneen välille ja sen pitäisi olla mahdollisimman ohut (45mm koolaukset cc 45cm). Haluaisin kuitenkin ripustaa muutaman sähkökitaran seinälle (jonka aion tapetoida) ja kipsilevy tuntuu hieman heikolta. Mieluiten käyttäisin vaneria, mutta se ei ole hyvä tapetointialustana. Onko olemassa jotain kipsilevyn kaltaista levyä, joka olisi vähän vahvempi?
/M
Laita vaneria koolausten väliin sinne, mihin aiot ripustaa jotain. Se ei rakenna mitään. Kipsilevytä ensin se puoli, johon aiot laittaa kitarat, ja "ripusta" vanerisuikaleet kipsiin. Se on helpointa.
 
  • Tykkään
Byggmil ja 4 muuta
  • Laddar…
P
Merkitse kohta, johon kitarat ripustetaan, jos sinun on käytettävä yksinkertaista kipsilevyä. Muussa tapauksessa asenna vaneri/OSB/lastulevy ja sitten kipsilevy tai kaksinkertainen kipsilevy.
 
P
Jopa ultraboard ja sellainen fermacell.
 
P
T tergo sanoi:
15 mm palonsuojakipsi kovempi-jäykempi levy

[linkki]
Cool! Onko tämä kuin tavallinen 13 mm levy joka on 15 mm, vai onko tehty jotain erikoista enemmän? :)
 
Den ofrivillige klåparen sanoi:
Cool! Onko tämä kuin tavallinen 13 mm levy, joka on 15 mm, vai onko tässä tehty jotain erityistä? :)
se on kovempi, helpompi sahata kuin leikata katkaistaessa, ja se vastaa kahta kipsilevyä palosuojauksessa
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730 ja 1 muu
  • Laddar…
P
T tergo sanoi:
se on kovempi, helpompi sahata kuin leikata kun leikkaat sitä, ja se vastaa kaksinkertaista kipsiä palosuojauksessa
Siistiä! Kiitos kun jaat. Tuollainen minulla olisi varmasti pitänyt olla yksinkertaisen kipsin sijasta, jonka laitoin seinään välttääkseni karmien siirtämistä tai listan kiinnittämistä.
 
Ultraboard, jos haluat vain levyn ja haluat kipsin muut ominaisuudet, siihen voi ruuvata suoraan tai asentaa kipsiankkureita/Molly. Lastulevy taas toimii tapetoinnissa.
Vaihtoehtoisesti voit kiinnittää ripustimet koristeelliseen lautaan/levyyn. Etuna tässä on se, että kitarat ovat hieman kauempana seinästä.
On olemassa valmiita ratkaisuja, mutta on hauskempaa luoda itse jotain musiikkiaiheista.
 
O
monet yliarvioivat ultraboarden (on useita muita) ominaisuuksia, se on ehdottomasti kovempi ja kestää enemmän kuormia mutta ei enempää momenttia.
joten siitä on harvoin apua käyttää tätä levyä.

paljon parempi on upottaa OSB regoopuiden väliin tai vaihtoehtoisesti käyttää metallinauhaa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.