6 513 lukukertaa ·
13 vastausta
7k lukukertaa
13 vastausta
Vajoava talo modernilla ryömintätilalla!
Apua! Olen huomannut, että talo on alkanut vajota toisesta osasta kolmen vuoden aikana, kun se on ollut valmiina! Mitä voi tehdä tämän asian suhteen, kun kyseessä on talo, joka painaa tonneja (kaksikerroksinen, hieman yli 160 neliömetriä) ja seisoo modernilla ryömintätilan perustuksella (rakennettu betoniturpien ympärille)? Voiko taloa nostaa ja laittaa kiiloja talon rungon ja betoniperustan väliin, vai mitä tehdään? Onko joku, joka voi suositella taitavaa yrittäjää tämän asian suhteen 08-alueella?
Terveisin huolestunut!
Terveisin huolestunut!
Kiitos palautteesta!
Rakennusyritys! mutta näin internetissä, että se on mennyt konkurssiin!! joten mitä tehdä nyt?
Rakennusyritys! mutta näin internetissä, että se on mennyt konkurssiin!! joten mitä tehdä nyt?
En ole mikään ekspertti ryömintätiloissa, mutta jos se on alkanut liikkua, niin se todennäköisesti liikkuu enemmän. Kiilat ovat luultavasti vain väliaikainen ratkaisu. Kuinka paljon se on vajonnut ja missä kohtaa? Onko se kulmassa? Ohjaatko sadeveden pois jotenkin? Minkälainen maa-alue se on? Jos se painuu paljon, on vaarana, että voit pilata talon rakenteen, koska kaikki liikkuu eri tavoin...
Kuulostaa todella ikävältä, että he menivät konkurssiin, koska muuten se olisi ollut heidän päänsärkynsä. Sinulla on kenties jokin kuva?
Kuulostaa todella ikävältä, että he menivät konkurssiin, koska muuten se olisi ollut heidän päänsärkynsä. Sinulla on kenties jokin kuva?
onko kyseessä maan painuminen ryömintätilan alla?
jos on, mitä on ryömintätilan alla?
onko kaikki ruokamulta poistettu sen alta?
jos on, mitä on ryömintätilan alla?
onko kaikki ruokamulta poistettu sen alta?
Vaikeita kysymyksiä! En tiedä kuinka paljon se on vajonnut, mutta luulen että ehkä sentin ainakin (hirveä ajatus!) - se on varmaan "koko" tai suurin osa lyhyestä sivusta joka vajoaa ... voi olla maa (joka on täytetty paksulla kerroksella räjäytyskiveä sen päällä mitä siellä alla nyt sitten onkaan...) joka asettuu hitaasti mutta varmasti todennäköisesti - kuulostaa todennäköiseltä (minulle, joka kuitenkin olen maallikko). sadevesi johdetaan pois tavallisen salaojaputken kautta ympäri (liitetty alastulotorviin). minun pitäisi saada asiantuntijan neuvo tähän, mutta varmaan pitää kuitenkin palkata tarkastaja saadakseni mustaa valkoiselle että se kallistuu...aion kysyä v-yhtiöltä huomenna kuinka ne suhtautuvat jos ne auttavat tai eivät (vatsaan sattuu jo valmiiksi!)
Jos syöksytorvet on kytketty salaojitukseen, on se jo suuri virhe! Niiden tulee olla kaksi erillistä järjestelmää; syöksytorvien tulee mennä "eheisiin" maaviemäriputkiin, jotka ohjataan hulevesiliittymään tai suureen kivipesään, kun taas salaojitus on rei'itetty letku, joka huolehtii pohjavedestä. Jos syöksytorvista tuleva sadevesi johdetaan alas rei'itettyihin salaojaputkiin, kaikki vesi tulvii maan uumeniin talon ympärillä.
Uskon itse asiassa, että on olemassa kaksi erillistä järjestelmää; yksi kunnallisen kaivon hulevesiliitännällä ja toinen rei'itetyllä letkulla. Joten vika ei todennäköisesti ole siellä. Kiitos kuitenkin palautteesta tähän liittyen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Anteeksi, tarkoitin kylläkin enemmän 2-3 cm, ja koska se on lyhyellä sivulla, se muodostaa kaltevuuden, joka on tuntuvissa, ja kun laitan pelikouran lattialle (missä alan tuntea lievää kallistusta jaloilla), se rullaa hitaasti mutta varmasti... Puhuin tänään asiantuntijan kanssa tästä ja hän sanoi, että onneksi minulla on modulaarinen talo, koska paikan päällä rakennetut talot kärsivät enemmän, koska ne eivät ole yhtä joustavia heilahteluissa/kallistuksissa kuin modulaariset talot - aina jotain! Mutta mitä ilmeisesti tarvitsisin, on yritys, joka on taitava nostamaan talon lyhyttä sivua tunkilla (melkein samanlainen kuin autoille käytettävä) ja asettamaan teräksisen välipalan suoristaakseen kaiken jälleen - onko jollakin sellainen luotettava ja taitava yritys 08-alueella, joka pystyy tähän?
Oletko tutkinut, miksi painuma on syntynyt, onko se edelleen käynnissä vai onko se pysähtynyt? Jos et ole, on varmaankin syytä tutkia se ennen kuin yrität korjata painuman sivua. Ei ole järkevää kutsua yritystä, jos se sivu tulee jatkamaan vajoamista.
Kiitos ehdotuksesta, mutta en tiedä miten voisin maallikkona tarkistaa tämän (miksi painuma on syntynyt) tai jatkuuko se...mutta olen saanut neuvon, että ainoa on ottaa yhteyttä rakennuskonsulttiin/tarkastajaan, joten aion alkaa etsiä sellaista.
Olen saanut käsityksen, että asia on aivan päinvastoin. Stickbygge-talot ovat joustavampia ja seuraavat mukana, blockista rakennetut talot tekevät suuremmat halkeamat sen sijaan.sjunkandehus sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi