5 267 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Vaihtaa lahonnut tolppa
Olen vaihtamassa tolppaa. Katsoin silmämääräisesti. Ajattelin 45x120. Aloitin purkamisen ja sitten kun pääsin perille. Mittasin. 50x122. Ongelmakseni.
En löydä mistään materiaalia tuossa mitassa. Ajattelin, että voisin käyttää 50x150 ja sahata ylimääräisen osan pois. Ei löydy edes sitä.
Tietääkö joku jotain, mitä voisi käyttää? Minulla on kotona tavallisia höylättyjä lautoja 45x120. Mutta ei ole kovin siistiä, kun ne eivät ole samaa mittaa.
En löydä mistään materiaalia tuossa mitassa. Ajattelin, että voisin käyttää 50x150 ja sahata ylimääräisen osan pois. Ei löydy edes sitä.
Tietääkö joku jotain, mitä voisi käyttää? Minulla on kotona tavallisia höylättyjä lautoja 45x120. Mutta ei ole kovin siistiä, kun ne eivät ole samaa mittaa.
Beijer täällä missä asun on sahattu regeli, joka on 2x7 tai 2x8 tuumaa, eli se on siis 50x180 tai 200 (kun kukaan ei enää käytä tuumia) hyllyllä. Se on siis höyläämätön, joten se on helpompi maalata.
Jos ei pidä Beijerista, sen voi varmasti löytää jostain muusta ammattimyymälästä.
Jos ei pidä Beijerista, sen voi varmasti löytää jostain muusta ammattimyymälästä.
Viimeksi muokattu:
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Näyttää enemmän kahdelta terassilaudalta, jotka on naulattu selät vastakkain mielestäni. Siitä luultavasti johtuu omituinen mitoitus.
"Tavallinen" plankku on 50x200 ja löytyy yleensä ammattilaisten rakennustarvikekaupoista (tyyP Beijer). Varmasti löytyy myös kapeampaa, mutta kyse on siis höyläämättömästä puutavarasta (ei raakapontti). Kaikki puutavara perustuu tuumamittaan, joten 50mm paksu on 2”, sitten se käsitellään 45mm raakapontiksi ja 43mm höylätyksi.
Klikkaa tästä vastataksesi