Hei!
Ensimmäinen viestini täällä! Olen ajatellut muuttaa verstaani, joka on ollut vanha puusepänverstas. verstas on rakennettu vanhan autotallin ympärille. autotallin ulkoseinä on nyt sisäseinä, joka kantaa kattotuolien palkkeja. Mutta ajatukseni on poistaa nämä kantavat seinät saadakseni avoimemman pohjaratkaisun. Punaiset viivat piirroksessani ovat seinät, jotka tulee poistaa. Ja vihreä viiva on palkki, jonka haluan asentaa keventämään katon palkkeja. Nämä ovat suoria palkkeja, jotka kulkevat verstaan leveyden suuntaisesti, eikä ole käytössä kattoristikoita. kevyellä peltikatolla. Autotalli on 8,7 m leveä. Olen tietoinen siitä, että 10m on pitkä ilman tukipilareita. Mutta on tärkeää, että saan seinät pois. Onko teillä vinkkejä? minkä tyyppinen palkki? tai muita mielipiteitä ajatuksia!

Terveisin, Martin

• Rakennuspiirustus, jossa punaiset viivat merkitsevät poistettavia väliseiniä ja keltainen viiva kuvaa uutta asennettavaa palkkia.
Hei! Olen testannut ohjelmaa, mutta en saa sitä toimimaan tietokoneeni tai selaimeni kanssa. Onko joku, joka haluaisi auttaa minua laskennassa?

Ystävällisin terveisin,
Martin

Ei ketään, joka voisi auttaa minua?

/Martin

martin_ts sanoi:
Moi! Olen testannut ohjelmaa, mutta en saa sitä toimimaan tietokoneellani tai selaimellani. Onko ketään, joka haluaisi auttaa minua laskelman kanssa?

terv. Martin
Ohjelma kyllä toimii, mutta luulen, että kuormitustapauksesi on niiden mittojen ulkopuolella, joita heillä on varastopalkkeina.

Eikö ole ketään, joka osaa laskea teräspalkkia? Täytyyhän täällä olla joku, joka tuntee aiheen hyvin?:)

/Martin

Y
Sellaiset ihmiset, jotka työskentelevät sen parissa, heillä on tietty titteli. En muista ihan mitä. Kun sen keksii, voi soittaa sellaiselle yritykselle. Kolmen yrityksen jälkeen pääsin super innokkaan luo. Hän otti vanhat laskukirjansa ja tuli kotiin laskemaan vähän. Enimmäkseen hän kertoi muista suurista töistään, mutta sainhan kuitenkin vastauksen.

Uskon kuitenkin, että voi periaatteessa mennä jollekin rautamyyjälle ja vain pyytää kestävintä I-palkkia, mitä heillä on, ja ottaa suurin mahdollinen, joka mahtuu ilman, että näyttää tyhmältä, kun sen onnistuu päällystämään kipsillä jne. Valitsemani pieni palkki kestäisi 3-4 kertaa enemmän kuin mitä tarvitsinkaan.

Muistan, että joku vinkkasi minulle, että Beijerillä oli jokin laskentatapa... Tai jos menee esimerkiksi XL-byggiin, he laskevat palkkeja myös. Ehkä eivät metallipalkkeja, mutta kuka tietää, ehkä he auttavat kuitenkin.

Nyt minulla ei tosin ole mitään 10 metriä... Tulee olemaan jonkin verran kuormaa pylväissä... Onko talon alla vakaa?

Heippa!

Se on vakaa betoniperusta, joten pylväät eivät pitäisi olla ongelma. Onko tämä eräänlainen rakennusinsinööri? Kehen olisi silloin otettava yhteyttä?

/Martin

Y
Se, jonka löysin, kuului jollekin konsulttiyritykselle, joka laski areenoita, teollisuusnostureita jne. He saivat paljon töitä lumisen talven aikana, kun kunnat ja muut pyysivät heitä tulemaan ja laskemaan, kestäisivätkö heidän kattonsa.

yksi vanhoista ketjuistani, jossa itse etsin vastauksia
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/140723-detta-med-metallbalk-mot-trareglar.html

tiedän, alkuvaiheessa jumituttiin, mutta vanhoista aiheista voi varmasti löytää vastauksia, kun etsii metallipalkkia tai jotain sellaista.

Metallimyyjillä on itsellään aika hyvä käsitys siitä, mitkä materiaalit kestävät parhaiten jne. XL-bygg myy kattorakenteita ja muuta, jonka he laskevat sinulle valmiiksi, joten jos he laskevat, millaista puupalkkia tarvitset, voi olla helppo löytää metallipalkki, jonka kesto on esimerkiksi kaksinkertainen.

Jos haluaa olla fanaattinen, nämä pitäisi maalata palosuojamaalilla, mutta ne poloiset puupalkeat palavat kuitenkin ensin mielestäni.

Viimeksi muokattu:
Mikä lumikuormavyöhyke koskee?
Ovatko kattopalkit 8,7 m pitkiä ja tuettuna kolmella tuella?
Tasakatto? Kattokaltevuus?

Heissan! kyllä ne ovat ne, mutta ne ovat jatkettu seinän liitoksessa, jonka haluan poistaa. eli 3tuki. Se on tasainen katto, jossa on hyvin vähän kaltevuutta, ehkä 5 astetta, vaikea arvioida. Asun Länsi-Götanmaalla!

Ystävällisin terveisin, Martin

Heippa! Näyttää siltä, että asun lumivyöhykeellä 2,5!

/Martin

OK, näyttää siltä, että tarvitset teräspalkin, jonka mitat ovat HEA280. Se on 270 mm korkea, 280 mm leveä ja painaa 76,5 kg/m.

Oletetaan, ettet riskeeraa lisälunta viereisistä rakennuksista!!! Siinä tapauksessa mitoitus ei päde.

/Naapurimies

Hei! Todella hyvä! ei ole mitään lisättävää muista rakennuksista. Onko tämä pätevä arvaus sinulta vai laskelma? Joka tapauksessa iso kiitos sinulle: Aloitan Balkin etsimisen!

/Martin

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.