1 689 lukukertaa ·
18 vastausta
2k lukukertaa
18 vastausta
Minkä läpi minä porasin?
Porasin juuri reiän seinään (näyttää betonilta, mutta luulen, että käsityöläiset, jotka loivat oven siihen, sanoivat, että se oli oikeastaan jotain muuta) kellarissa kiinnittääkseni työpöydän kulmaraudalla. Ylin reikä tuntui kuin seinä olisi ollut voita, joka suli poran ympärillä. Mutta alempi reikä 10 cm alempana pysähtyi noin 1 cm sisällä. Joten siirsin hieman sivuun, mutta sama juttu siellä. Jatkoin porausta, vaikka se sujui vaivalloisesti, ja noin 5 cm sisällä seinässä tuntui, että tulin jonkin läpi poran kanssa. Katsoin huonetta seinän toisella puolella, eikä se ollut siellä, seinä on paksumpi kuin niin. Voinko olla porannut läpi vesiputken tai mitä se voisi olla? Voiko betonin kaltaisissa seinissä olla jonkinlaisia levyjä?
Kuulostaa rei'itetty kiviltä, eli lohkoilta, joissa on välejä.
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-google&source=android-browser&q=hålsten
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-google&source=android-browser&q=hålsten
Että muuratuissa kellariseinissä olisi vesiputkia, en usko. Ja jos sittenkin olisi vesiputki, johon porasit, olisi tullut märkää. Joten siinä voit olla rauhallinen. Betonielementti on eräänlainen muurilohko, jossa on aukkoja.
Meillä oli vesiputkia joissakin kellariseinissämme, sekä niissä, jotka on rakennettu betonielementeistä, että niissä, jotka oli rakennettu sinibetonilohkoista.A Avemo sanoi:

Kyllä, ontelotiili luulen heidän sanoneen. Hyvä, sitten voin rentoutua. Kiitos!A Avemo sanoi:
Hieman OT.
Tositarina.
Satuin poraamaan viemäriputkeen asuessani asunto-osakkeessa, kun olin vaihtamassa ammehanaa yhdestä ruuvikiinnityksestä kahteen ruuviin. Laitoin vähän silikonit reikään, sitten tulppa, silikonia uudestaan, ja ruuvasin hanan kiinni.
Kaksi vuotta myöhemmin, kun olin remontoimassa kylpyhuonetta, yläkerran naapuri huuhteli vettä juuri sillä hetkellä, kun olin tilapäisesti irrottanut hanan, ja tuli pieni vesivirta.
Soitin kiinteistöhuoltajalle, joka soitti puolestaan LVI-asentajalle, joka tuli seuraavana päivänä, hakkasi reiän seinään ja liimasi palan viemäriputkea reiän päälle.
Reiän ympärillä oleva betoni oli kuivaa silikonin ansiosta.
Tositarina.
Satuin poraamaan viemäriputkeen asuessani asunto-osakkeessa, kun olin vaihtamassa ammehanaa yhdestä ruuvikiinnityksestä kahteen ruuviin. Laitoin vähän silikonit reikään, sitten tulppa, silikonia uudestaan, ja ruuvasin hanan kiinni.
Kaksi vuotta myöhemmin, kun olin remontoimassa kylpyhuonetta, yläkerran naapuri huuhteli vettä juuri sillä hetkellä, kun olin tilapäisesti irrottanut hanan, ja tuli pieni vesivirta.
Soitin kiinteistöhuoltajalle, joka soitti puolestaan LVI-asentajalle, joka tuli seuraavana päivänä, hakkasi reiän seinään ja liimasi palan viemäriputkea reiän päälle.
Reiän ympärillä oleva betoni oli kuivaa silikonin ansiosta.
Remontoija
· Uppsala
· 2 168 viestiä
Sinun pitäisi pystyä selvittämään se miettimällä, miten poraamasi paikka sijoittuu suhteessa keittiöön ja kylpyhuoneeseen. Mutta vaikuttaa oudolta vetää viemäriputkia kellarin seinään. Ehkä, jos joku on muurannut laatikon viemäriputken ympärille. Mutta helpointa on varmaan huuhdella vettä yläkerrassa ja kuunnella reiästä.B Bjurn25 sanoi:
Yläpuolella olevassa huoneessa meillä on olohuone. Mutta sen sijaan luulen, että viemäri menee ulos autotallista, jossa porasin, mutta lattian alla. Kuitenkin se on kulmassa suunnilleen siinä, missä porasin, uskon jos ajattelen ulkoapäin. Mitä teen nyt siinä tapauksessa?mexitegel sanoi:
Okei, siellä ei ole kylpyhuonetta tai keittiötä suoraan yläpuolella, keittiö on lähimpänä mutta hieman kauempana. Aion testata kuuntelemista kuten kuvailit. Pitäisikö sen kuulua solisevalta, jos se on niin?Henningelvis sanoi:
Sinun pitäisi pystyä selvittämään se ajattelemalla, miten paikka johon porasit, on suhteessa keittiöön ja kylpyhuoneeseen. Mutta vaikuttaa oudolta, että viemäriputkia vedettäisiin kellarin seinään. Mahdollisesti, jos joku on muurannut laatikon viemäriputken ympärille. Mutta helpointa on kai kaataa vettä yläkerrassa ja kuunnella aukosta.
Remontoija
· Uppsala
· 2 168 viestiä